عادت هایی که باعث پیری پوست می شوند

عادت هایی که باعث پیری پوست می شوند

بسیاری از زیبا جویان در پی جوانسازی پوست و استفاده از محصولات جوانسازی همچون کرم ها، سرم و .. هستند که پوست صورت خود را همیشه در بهترین نوع آن نگه دارند. اما بهتر است علائم پیری و ایجاد چین و چروک ها را تا حد ممکن به تعویض بیاندازید. شما می توانید با رعایت یک سری عادت های روزانه و داشتن روتین مراقبتی مناسب کیفیت پوست خود را در تضمین نمایید. تا انتها این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با یک سری عادت های فوق العاده برای جلوگیری از بروز علائم پیری آشنا نماییم:

داشتن یک روتین مراقبتی پوستی مناسب

یکی از مهم ترین عواملی که در کیفیت پوست شما را زیر سوال می برد قطعا نداشتن یک روتین پوستی مناسب است. شما می توانید با استفاده روزمره از یک سری محصولات مراقبتی، از بروز علائم پیری جلوگیری نمایید. برای داشتن روتین مناسب ابتدا باید نوع پوست خود و مشکلات و آسیب های آن را بشناسید و سپس یک روتین مناسب برای خود در نظر بگیرید.

توجه نمایید که روتین مناسب پوست از یک سری مراحل برخوردار است که در صورت رعایت نکردن هر یک تاثیری در بهبود کیفیت پوست شما نخواهد داشت.

استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب

از مهم ترین مراحل روتین پوستی روزانه قطعا استفاده از ضد افتاب است. در واقع قرار گرفتن پوست در معرض نور افتاب می تواند مشکلات بسیاری را برای پوست شما به وجود آورد و به از بین بردن کلاژن پوست شما سبب شود. همان طور که احتمالا می دانید کلاژن یکی از عناصر مهم در جوانسازی پوست است. بسیاری از روش های جوانسازی پوست نیز به تولید کلاژن می پردازند. بنابراین برای جلوگیری از از بین رفتن این عنصر بهتر است همیشه از یک ضد افتاب مناسب استفاده نمایید.

استفاده مکرر از مرطوب کننده ها

همان طور که می دانید در صورتی که پوست رطوبت کافی دریافت نکند، دچاری خشکی می شود. با خشک شدن پوست، چین و چروک هایی در سطح پوست ایجاد می شود که از اولین علائم پیری محسوب می شود. بنابراین بهتر است برای جلوگیری از خشکی پوست به طور مکرر از یک مرطوب کننده مناسب استفاده نمایید تا رطوبت مورد نیاز سلول های پوستی شما را تامین کند و مانع از خشکی پوست شوند.

استفاده از آبرسان

همان طور که گفته شد یکی از عوامل ایجاد چین و چروک های پوستی، خشکی پوست صورت می باشد. به همین علت بهتر است به غیر از استفاده از مرطوب کننده ها، از یک آبرسان مناسب نیز استفاده نمایید تا مانع از خشکی پوست شود. بسیاری از کرم ها نیز از خاصیت آبرسانی برخوردار هستند که مانع از دهیدراته شدن پوست می شوند.

استفاده از کرم دور چشم

در روتین مراقبتی خود بهتر است همیشه از یک کرم دور چشم استفاده نمایید. چرا که حساس ترین قسمت پوست صورت شما قطعا ناحیه دور چشم می باشد. معمولا این ناحیه به دلیل نازک بودن و همین طور حساس بودن آن زودتر از مابقی نواحی پوست دچار چین و چروک می شود. بهتر است در سنین ۲۰ تا ۲۵ سالگی با استفاده از یک کرم دور چشم مناسب این ناحیه را در برابر پیری و ایجاد چین و چروک ها محافظت نمایید.

استفاده از سرم های تقویت کننده

سرم های پوستی محصولات بسیار سبکی هستند که بر پایه آب تولید می شوند. این محصولات از قدرت نفوذ فوق العاده ای برخوردار هستند. از مزایای استفاده از سرم های پوستی می توان به مواردی همچون آبرسانی، ویتامینه، ضد چروک، روشن کننده و … اشاره کرد. در واقع با توجه به مشکلات پوست خود می بایست بهترین نوع سرم های پوستی را تهیه نمایید. توصیه می شود از سرم های پوستی یک تا دوبار در روز استفاده شود.

پاکسازی پوست

پاکسازی پوست یک روش فوق العاده برای زیبایی پوست صورت می باشد که توسط متخصصان پوست در مراکز درمانی، کلینیک های زیبایی و حتی در منزل صورت می گیرد. البته باید توجه داشته باشید که برای کارایی بهتر پاکسازی حتما از یک متخصص پوست که مطابق با اصول حرفه ای اینکار را انجام دهد، کمک بگیرید.

به طور کلی می توان گفت پاکسازی پوست به معنای از بین بردن لایه مرده پوست و آلودگی های عمقی آن می باشد. پاکسازی پوست روش های مختلفی دارد که هر یک از این روش های نیز نتایج متفاوتی را ارائه می دهند. از متداول ترین روش های پاکسازی می توان به پاکسازی پوست در خانه، آرایشگاه ها و کلینیک های زیبایی اشاره کرد.

مهم ترین مزایای پاکسازی پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاکسازی پوست مداوم سبب افزایش درخشندگی پوست می شود
  • سلامت پوست شما را تضمین می کند
  • به جوانسازی پوست کمک می کند
  • پاکسازی پوست سبب حفظ اندازه منافذ پوست نیز می شود
  • هم چنین به آبرسانی عمیق پوست نیز کمک شایانی می کند و از تولید چربی های اضافی که سبب جوش و آکنه می شود نیز جلوگیری می کند.

رژیم غذایی مناسب

تا الان استفاده از یک سری محصولات مراقبتی را برای جلوگیری از بروز علائم پیری پیشنهاد داده ایم. حال بهتر است به یک سری عادت های فوق العاده مهم در زندگی روزمره اشاره نماییم. از مهم ترین آنها قطعا داشتن یک رژیم غذایی مناسب می باشد. شما به راحتی می توانید با رعایت چند نکته کوچک سلامت پوست خود را حفظ نمایید:

  • بهتر است از چربی و کربوهیدرات کمتر استفاده نمایید
  • از خوردن فست فود و غذاهای سنگین پرهیز نمایید
  • در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید
  • از سبزیجات و میوه ها در رژیم غذایی خود استفاده نمایید
  • از سیگار کشیدن زیاد پرهیز نمایید
  • از مصرف الکل نیز اجتناب کنید

ورزش کردن به طور مکرر

یکی از بهترین عادت هایی که می توانید به استایل رومزه خود اضافه کنید، قطعا ورزش کردن به طور مکرر می باشد. تحقیقات نشان می دهد که با ورزش کردن منظم در طول هفته می توانید عملکرد سیستم گردش خون خود را بهبود ببخشید. همچنین ورزش کردن روزمره سبب تقویت سیستم دفاعی بدن شما می شود و همین موضوع باعث جوان ماندن پوست نیز می شود.

خواب کافی داشته باشید

از موثر ترین عملکرد های پوست برای بازسازی و ترمیم در خواب اتفاق می افتد. بهتر است حتما در طول شبانه روز ۸ ساعت خواب مفید را داشته باشید تا تاثیر فوق العاده ی آن را بر سلامت پوست خود احساس نمایید. همچنین دقت داشته باشید که نحوه قرارگیری سر روی بالش بسیار اهمیت دارد. چرا که در صورتی که نحوه قرار گیری سر شما نادرست باشد زمینه ساز ایجاد چین و چروک های پوستی می شود. توصیه می شود خوابیدن به پشت را در عادت های خود قرار دهید تا زمینه ساز ایجاد چین و چروک ها در کنار پیشانی، وسط گونه و بالای ابرو شما نشود.