عوامل موثر بر قیمت میوه خشک عمده

عوامل موثر بر قیمت میوه خشک عمده

میوه خشک میان وعده‌ای خوش طعم و سالم است که از مزیت‌های فوق العاده آن میوه ماندگاری طولانی مدت است. با خشک کردن میوه می‌توان تمام طول سال از آن استفاده کرد. این مساله در مورد میوه‌هایی که فصل برداشت کوتاهی دارند، مانند میوه‌های تابستانی بسیار کاربرد دارد.

قیمت میوه خشک بر اساس معیارهای مختلف، متفاوت است. برخی میوه‌های خشک قیمت بالایی دارند و برخی دیگر با قیمت بسیار مقرون به صرفه‌ای عرضه می‌شوند.

علاوه‌بر تفاوت میوه‌ها، فرآیند تولید میوه خشک نیز بر قیمت آن تاثیر دارد. تجهیزات تخصصی مورد استفاده در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها، هزینه حمل و نقل، بسته‌بندی و نیروی انسانی در کنار هزینه تهیه میوه به عنوان ماده اولیه، عواملی هستند که بر قیمت میوه خشک تاثیر دارند.

هر چه میوه‌ای که از آن میوه خشک تهیه می‌شود، گران‌تر باشد، محصول نهایی نیز قیمت بالایی خواهد داشت. مانند میوه‌های وارداتی نظیر موز، آناناس و نارگیل.

شرایط آب و هوایی خاص برای تولید میوه و فصل برداشت کوتاه میوه‌هایی نظیر زردآلو، آلبالو و غیره می‌تواند قیمت میوه خشک را افزایش دهد.

علاوه‌بر تمامی عواملی که پیشتر گفتیم؛ نرخ ارز و وضعیت تورم عامل مهم و اصلی در تعیین قیمت میوه خشک است. با افزایش نرخ ارز و به دنبال آن رشد تورم، هزینه تولید میوه خشک نیز بالا می‌رود و در نتیجه محصول نهایی با قیمت متفاوتی عرضه می‌شود.

سیب از میوه‌های پرفروش بازار جهانی است و ایران یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان و صادرکنندگان آن است. میوه سیب را به صورت خشک شده، پوره، کمپوت، مربا و آب میوه مورد استفاده قرار می‌دهند.

با توجه به اینکه سیب در تمام سال در دسترس نیست، قیمت سیب خشک بالاتر از سایر انواع آن است. با توجه به اینکه سیب انواع مختلف قرمز، سبز و زرد را دارد، نوع سیب نیز بر قیمت سیب خشک تاثیر دارد.

بهترین زمان برای خرید سیب خشک، در فصل برداشت آن است. تقریبا تمامی میوه‌های خشک در فصل برداشت قیمت مناسبی پیدا می‌کنند. اما هر چه از فصل برداشت دور شویم، قیمت سیب خشک افزایش می‌یابد.

قیمت سیب خشک شده با پوست یا بدون پوست تفاوت دارد. بدون لک بودن اسلایس‌های سیب تاثیر مستقیم بر قیمت آن دارد. همچنین قیمت‌های مختلفی برای سیب خشک وجود دارد که به دلیل نوع تولید آن است. قیمت سیب خشک تولید خانگی متفاوت از محصول کارخانه است.

هزینه میوه اولیه، تجهیزات، حمل و نقل، بسته‌بندی و نیروی انسانی از دیگر هزینه‌های تولید و فروش میوه خشک سیب هستند.

میوه خشک

میزان مصرف گوجه به ویژه رب در ایران بسیار بالاست. به همین دلیل گوجه خشک نیز در میان مردم به محبوبیت رسیده است. طول عمر گوجه به صورت خشک شده افزایش می‌یابد و به راحتی نیز نگهداری می‌شود.

گوجه نیز دارای انواع مختلف گوجه قرمز، گوجه زرد، گوجه گیلاسی و غیره است که به دلیل کالری کمی که دارد، یکی از گزینه‌های محبوب و خوشمزه در رژیم‌های غذایی است. همچنین در انواع سالادها نیز کاربرد دارد و در خوش طعم شدن آن‌ها تاثیرگذار است.

گوجه تولید شده در جنوب ایران مرغوبیت بالایی دارد و فصل برداشت آن پاییز است. این زمان بهترین فرصت برای خرید گوجه خشک است. زیرا با مناسب‌ترین قیمت عرضه می‌شود.

قیمت گوجه خشک تحت تاثیر عوامل مختلفی است. نوع بسته بندی شیشه‌ای، پلاستیکی و یا پاکتی روی قیمت گوجه خشک تاثیر دارد. کیفیت بالا در رنگ و طعم، تازگی و بدون لک بودن از معیارهای تعیین قیمت گوجه خشک هستند.

همچنین حجم صادرات خوبی برای گوجه خشک وجود دارد و مشتریانی از کشورهای همسایه دارد که باعث می‌شود بر قیمت گوجه خشک تاثیر مستقیم، هر چند کوچک، داشته باشد.

نوسان نرخ ارز و افزایش تورم نیز از دیگر عوامل مهمی هستند که روی قیمت گوجه خشک اثر گذارند.

هزینه گوجه تازه به عنوان ماده اولیه، تجهیزات، حمل و نقل و نیروی انسانی از دیگر عوامل مهم تعیین کننده قیمت گوجه خشک هستند که تحت تاثیر نرخ ارز و تورم نیز هستند.

سخن پایانی

هزینه های تولید، فصل برداشت، حمل و نقل و حجم صادرات عوامل مؤثری هستند که می‌توانند بر قیمت گوجه خشک، قیمت سیب خشک و به طور کلی قیمت میوه خشک تاثیر بگذارند. قیمت میوه خشک هر اندازه که باشد، ارزش مواد مغذی و مقوی آن را دارد تا بتوان با مصرف میوه خشک، نیازهای بدن را تامین نمود.

صنایع غذایی موژان، با نام تجاری موژان با ایجاد مجهزترین کارخانه ی تولید و بسته بندی میوه های خشک در ایران در سال ۱۳۸۷ به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز نمود. موژان با بهره گیری از فناوری مناسب و به یاری مدیران با تجربه ودلسوز قصد دارد ضمن رقابتی سالم در بازار، رضایت مصرف کنندگان محصولات خود را از طریق برآورد انتظارات آنها از جمله ارائه ی محصولاتی سالم و بهداشتی و در عین حال طبیعی بدست آورد. تلاش روز افزون و حاصل سالها تجربه باعث گردید محصولات این کارخانه جایگاه ویژه ای در بازار میوه خشک داشته باشند و موژان به عنوان شرکتی برجسته در صنعت میوه و سبزی خشک موقعیت خود را در جهت رشد و تکامل صنعت کشورمان ایران حفظ نماید. • اولین و برترین تولید کننده میوه خشک و میوه های اسلایس شده در ایران • اولین تولید کننده میوه خشک با مجوز وزارت بهداشت و درمان • صادر کننده میوه خشک به بیش از ۱۰ کشور در جهان • دارای گواهینامه نشانه حلال

برای ثبت سفارش عمده محصولات میوه خشک با موژان در تماس باشید.

وب سایت ما

https://mojan-co.com/

میوه خشک موژان