فیفا هیچ شکایتی از PSG علیه رئال مادرید دریافت نکرده است

فیفا هیچ شکایتی از PSG علیه رئال مادرید دریافت نکرده است

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ادامه خبرهای پرشمار چند وقت اخیر درباره انتقال احتمالی کیلیان امباپه از پاری‌سن‌ژرمن به رئال مادرید، اخیراً برخی رسانه‌های اروپایی اعلام کرده بودند که باشگاه فرانسوی با ارائه مدارک دال بر مذاکره غیرقانونی رئالی‌ها با بازیکنان آنها، علیه باشگاه اسپانیایی به فیفا شکایت کرده است.

اکنون اما نشریه مارکای اسپانیا طی تماس‌هایی که با فدراسیون جهانی فوتبال داشته، مدعی شده است که فیفا هیچ شکایتی علیه تیم مادریدی دریافت نکرده است.

طبق گزارش نشریه چاپ مادرید، خبری که درباره اقدام PSG برای شکایت علیه رئال منتشر شده نه یک واقعیت بلکه صرفاً یک ترفند یا استراتژی جدید برای تحت فشار گذاشتن باشگاه اسپانیایی به منظور خرید هرچه سریع‌تر امباپه بوده است.

 

امباپه که تنها یک سال دیگر با پاریسی‌ها قرارداد دارد، به ماندن در این تیم تا پایان قراردادش اصرار دارد اما احتمال رفتنش به رئال را هم رد نکرده است. گفته می‌شود دلیل اصرار او به ماندن گرفتن پاداش وفاداری‌‌ است که در پایان فصل آخر قراردادش محقق خواهد شد. علاوه بر این او با ماندن در پارک دو پرنس تا پایان قراردادش، می‌تواند به‌عنوان بازیکن آزاد به رئال مادرید برود و از این تیم هم یک پاداش هنگفت بابت عقد قرارداد دریافت کند. پاریسی‌ها اما نمی‌خواهند اجازه بدهند که چنین اتفاقی رخ دهد. آنها که از نگه داشتن بازیکن‌شان قطع امید کرده‌اند حالا می‌خواهند او را به هر نحوی شده قبل از پایان قراردادش بفروشند تا مجانی از دستش ندهند.

یکی از روش‌های رئیس قطری باشگاه برای رسیدن به هدفش هم متوسل شدن به شایعه پراکنی درباره تمایل باشگاه‌های مختلف به خرید امباپه و مذاکره با آنها بود که البته این پروژه به شکست انجامید، چون هر باشگاهی که نامش به امباپه پیوند خورد، فوراً این موضوع را تکذیب کرد. روش بعدی ترساندن باشگاه رئال مادرید به شکایت علیه آن به فیفا به اتهام مذاکره فیرقانونی با امباپه بوده که گویا این داستان هم کذب است.

چیزی که مسلم به نظر می‌رسد، آرامش و عدم نگرانی و شتابزدگی رئال مادرید برای خرید امباپه است. فلورنتینو پرس رئیس باشگاه اسپانیایی می‌داند که توپ در زمین طرف فرانسوی است و همه چیز به سمتی پیش می‌رود که او می‌خواهد. بنابراین به نظر می‌رسد که این باشگاه قصد دارد تا جای ممکن صبر کند تا پاریسی‌ها را مجبور کند به پایین‌ترین قیمت ممکن بازیکن‌شان را بفروشند.

در همین حال موارد مشابه قبلی که در آنها یک باشگاه از باشگاهی دیگر به جرم مذاکره غیرقانونی با بازیکن آن شکایت کرده هم نشان می‌دهد که همه چیز به نفع رئالی‌ها پیش می‌رود. موردی که اکنون برای PSG و رئال مادرید بر سر انتقال امباپه رخ داده، سه سال قبل پیش از انتقال آنتوان گریزمان از اتلتیکومادرید به بارسلونا رخ داد. در سال 2019 مدیران باشگاه اتلتیکومادرید مدعی شدند که بارسلونا در حالی که گریزمان هنوز بازیکن آنها بوده و به شش ماه پایانی قراردادش با این تیم نرسیده بود، با او وارد مذاکره شدند و به همین دلیل به فیفا شکایت کردند، اما در نهایت هیچ مجازاتی برای بارسلونا در نظر گرفته نشد.

انتهای پیام/