قانون جدید سفته ضمانت حسن انجام کار؟ مورد نیاز هر کارمند

قانون جدید سفته ضمانت حسن انجام کار؟ مورد نیاز هر کارمند

این روزها قانون جدید سفته ضمانت حسن انجام کار بسیار سفت و سخت گرفته می شود. پس لازم است آن را بسیار جدی بگیرید. هنگامی که شما به یک مجموعه یا یک نهاد جدید مراجعه می کنید و به شما می گویند حتما باید سفته ارائه دهید، باید دقت کنید که جاهای خالی سفته را درست و با دقت پر کنید. تا بعد ها دچار مشکل نشوید. در آغاز به شما پیشنهاد می کنیم در قسمت تاریخ بنویسید که جهت حسن انجام کار این سفته را پر می کنید و در قسمت نام گیرنده حتما نام شرکت و مدیریت آن را یادداشت کنید.

سفته ضمانت حسن انجام کار چیست؟

سفته تعدادی کاغذ برگ است که شما می توانید از دکه ها و بانک ها آن را به راحتی تهیه کنید. در واقع سفته در جاهای بسیار مختلفی کاربرد دارد، درواقع زمانی که شما سفته را به فردی می دهید، یعنی به او وعده و وعید خاصی داده اید که باید به آن عمل کنید. اگر شما بر خلاف قول خود عمل کنید، فردی که سفته را می گیرد، می تواند از شما شکایت کند و به نوعی سفته را اجرا بگذارد. بنابراین شما نسبت به امضایی که پای برگه سفته می زنید متعهد خواهید بود. از دادن سفته یا چک برای ضمانت حسن انجام کار خود اصلا نترسید.

ما سفته های متفاوتی داریم، گاهی اوقات فردی سفته می دهد که بدهکار باشد و یا بخواهد از کسی پول قرض کند، در این مواقع فرد با دادن سفته به طرف مقابل می فهماند که در تاریخ مشخصی پول را حتما پس خواهد داد. اما سفته حسن انجام کار کمی متفاوت است. زمانی که شما برای استخدام به شرکت و یا نهادی مراجعه می کنید، احتمال دارد از شما تقاضای سفته حسن انجام کار نمایند، در این شرایط اصلا نگران نباشید، کارفرمایان فقط به دلیل این که از کار شما مطمئن باشند، این سفته را از شما می گیرند. گفتنی است سفته ضمانت پرداخت اقساط با سفته حسن انجام کار متفاوت است.

بسیاری از افراد به مجرب ترین وکلای شیراز مراجعه می کنند و اصلا نمی دانند سفته حسن انجام کار چیست، در این مواقع بسیاری از آن ها حتی به دلشوره می افتند و این باعث می شود که قرارداد خود را با کارفرما لغو کنند و در نتیجه از کار بیکار شوند. اما در ادامه ما به صورت مفصل برای شما توضیح خواهیم داد که کارفرمایان به چه دلیل این سفته را از افراد استخدام شده دریافت می کنند و دقیقا قصدشان چیست. نکات مربوط به پر کردن سفته را نیز به شما گوشزد می کنیم. این گونه دیگر نگران چیزی نخواهید بود.

قانون سفته حسن انجام کار

قانون ارائه سفته برای حسن انجام کار چیست؟

قانون سفته در ماده قوانین مربوط به تجارت نوشته شده است و کاملا از لحاظ قانونی معتبر بوده و شما می بینید که ثبت شده است. این قانون در بخش اسناد تجاری نیز وجود دارد که با مراجعه به کتاب حقوق می توانید آن را بیابید. صرفا زمانی که شما بدهکار باشید نباید نسبت به ارائه سفته اقدام کنید، در صورتی که بخواهید در جای جدیدی استخدام شوید، ممکن است کارفرما از شما سفته حسن انجام کار دریافت کند. بنابراین شما به عنوان یک کارگذار باید حتما نسبت به امضای سفته اقدام کنید. قوانین سفته ضمانتی را باید حتما جدی بگیرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه قوانین سفته می توانید با بهترین وکیل سفته در شیراز تماس حاصل نمایید.

یک سری نکات وجود دارد که شما باید هنگام پر کردن سفته حسن انجام کار به آن دقت کرده و توجه لازم را داشته باشید. اول از همه اینکه تاریخ را درست یادداشت کنید، تاریخ یکی از موارد بسیار مهم و ضروری هنگام نوشتن سفته است. بهتر است قبل از پر کردن سفته با کارفرمای خود صحبت کرده و به یک نظر مشترک در رابطه با تاریخ برسید. بنابراین باتوجه به این تاریخ، لازم است شما تا آن زمان کارهای خود را بسیار دقیق و طبق خواسته کارفرما انجام دهید، وگرنه کارفرما می تواند سفته را اجرا بگذارد. قانون جدید سفته ضمانت حکم کرده که حتما در سفته نام و نام خانوادگی گیرنده ذکر شده باشد.

behtarinvakileshiraz.ir

در درج تاریخ سفته به چه نکاتی باید توجه کرد؟

همان طور که در بالا نیز گفته شد شما می توانید در قسمت تاریخ سفته، تاریخی که تا آن زمان با آن کارفرما قرار است کار کنید را یادداشت کنید. در غیر این صورت می توانید در قسمت تاریخ یادداشت کنید، این سفته جهت حسن انجام کار ارائه می شود. این گونه دادگاه متوجه می شود که این سفته جهت بدهکاری و قرض پول امضا نشده است و طوری دیگری برخورد خواهد کرد. البته که بسیاری از کافرمایان کلاهبردار نرخ و تاریخ را تعیین کرده و با این روش سر بسیاری را کلاه می گذارند.

به شما توصیه می کنیم حتما صفحه آخر صفحه سفته خود را جدا نموده و پیش خود نگه دارید. قاعدتا از این موضوع اطلاع دارید، زمانی که کار شما با آن کافرما به پایان رسید و یا به نوعی قرارداد شما تمام شد، باید سفته را از کارفرما پس بگیرید. برای این که بتوانید سفته را از کارفرما پس بگیرید، احتیاج به آن ته برگ دارید. اگر کارفرما سفته شما را پس نداد با آن ته برگ می تواند علیه وی شکایت خود را ثبت کنید. لازم به ذکر است که نام و نام خانوادگی شما و کارفرما حتما باید در آن قید شود.

در قسمت نام و نام خانوادگی حتما باید ذکر شود که چه کسی سفته را داده و چه کسی گرفته است. بنابراین حتما به این مورد دقت داشته باشید. ضمن اینکه امضای طرفین هم بسیار ضروری است.

سخن پایانی

ما در مجموعه خود انواع کارهای حقوقی را انجام داده و مشاوره های زیادی را می دهیم. اگر شما در یک مسئله خاص سوال دارید. می توانید با ما تماس حاصل کنید و وقت مشاوره بگیرید. همکاران ما قطعا به شما کمک خواهند کرد. در صورت لزوم در کانال تلگرامی ما نیز عضو باشید. زیرا در آن جا مطالب زیادی را به اشتراک می گذاریم. در این متن سعی کردیم شما را سفته حسن انجام کار آشنا کنیم، موضوعی که شاید خیلی از شما از آن بی اطلاع باشید. زمانی که شما در یک شرکت استخدام می شوید، ممکن است مجبور شوید که این سفته را ارائه دهید.

مرجع اصلی این نوشتار مقاله ای با عنوان قانون سفته ضمانت حسن انجام کار در سایت بهترین وکیل شیراز https://behtarinvakileshiraz.ir/ می باشد.