قاچاق کالا از مرزها یکی از معضلات انتظامی کردستان است

قاچاق کالا از مرزها یکی از معضلات انتظامی کردستان است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار قاسم رضایی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: مردم کردستان مرزبان و حافظان انقلاب هستند و اهالی این استان مردمی با فرهنگ و سرزنده هستند که نقش بالایی در به ثمر رسیدن انقلاب و خنثی کردن فتنه‌های جهانی در این منطقه داشته اند.

وی افزود: مردم کردستان آرامش و امنیت را در این منطقه حفظ کردند و خدمت به این مردم برای همه ما افتخار است.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: با توجه به اینکه اکثر جرایم در کردستان کاهش یافته است اما یکی از معضلات مرزبانی و انتظامی در این استان مرزی مبحث قاچاق است.

سردار رضایی تأکید کرد: قاچاق سلاح و کالاهای حرام خط قرمز ماست و امسال به جد با آن مقابله می‌کنیم.

وی اظهار داشت: مخالف کولبری نیستیم اما کولبری تعریف دارد و باید بازارچه‌هایی وجود داشته باشد تا مرزنشینان کالا را جابجا کنند و ما از این موضوع حمایت می‌کنیم.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: کسی که به صورت غیرقانونی و در نیمه شب یا مخفیانه از مرز رد می‌شود متجاوز مرزی محسوب می‌شود و ممکن است قاچاقچی سلاح بوده یا معاند باشد لذا مرزبان موظف است این امر را مدیریت کرده و با آنها مقابله کند.

سردار رضایی اظهار داشت: خوشبختانه با همراهی مرزنشیان و مسئولان محلی، عبور متجاوزان مرزی کاهش پیدا کرده است اما مرزنشینان نباید تردد غیر مجاز انجام دهند.

وی افزود: قانون و شرع اجازه قاچاق سلاح و کالای غیرمجاز را نمی‌دهد و امروز در نشست با فرماندهان انتظامی در استان کردستان بر مقابله با قاچاق تأکید شد.

سردار رضایی تصریح کرد: وظیفه خود می‌دانیم به پیشبرد شعار سال کمک کنیم و یکی از این راه‌ها مقابله با قاچاق کالاست.

منبع : مهر