قیمت خرید ناودانی منقطع در 1402 ارزان شد؟! کاهش قیمت ساخت خانه

قیمت خرید ناودانی منقطع در 1402 ارزان شد؟! کاهش قیمت ساخت خانه

دانستن قیمت خرید ناودانی منقطع، برای پروژه هایی یک امر حیاتی و سرنوشت ساز به شمار می رود که قرار است مطابق با مفاد ذکر شده در آیین نامه ۲۸۰۰ ساختمان احداث شوند. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی این نوع ناودانی، قیمت آن و برخی مسائل حاشیه ای در خصوص ناودانی یا وال پست منقطع بپردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

وال پست منقطع گالوانیزه چیست؟

وال پست منقطع گالوانیزه که به آن ناودانی گالوانیزه نیز گفته می شود، یکی از مصالح ساختمان بسیار مهم در صنعت ساختمان به شمار می رود. این وال پست یا ناودانی که معمولا همراه با میلگرد بستر به کار برده می شود، یکی از مصالح ساختمانی است که برای افزایش مقاوم سازی دیوار در زمان وقوع زلزله و وارد آمدن نیروهای خارجی مورد استفاده قرار می گیرد.

در سال های گذشته، به دلیل نبود اطلاعات کافی در مورد علت تخریب ساختمان ها، عملیات نبشی کشی در ساختمان ها انجام می شد، اما چند سالی است به دلیل خسارت های مالی و جانی زیادی که زلزله ایجاد کرده، تغییراتی در آیین نامه ۲۸۰۰ ساختمان ها به وجود آمده و ناودانی منقطع به یک جایگزین بسیار شایسته برای نبشی کشی های قدیمی تبدیل شده است.

مزیت دیگری که باعث شده متقاضیان دریافت قیمت خرید ناودانی منقطع افزایش قابل توجهی پیدا کنند، کاهش هزینه های ساخت یک ساختمان با کمک این نوع ناودانی است. این کاهش هزینه در اثر حذف هزینه خرید گیره و قلاب صورت گرفته است. در ضمن، طبق نظر سنجی های انجام شده توسط فارس، مشرق و ایلنا، سورنا هبلکس ناودانی های با کیفیتی را وارد بازار کرده که از ایجاد خوردگی و زنگ زدگی در زمان بهره برداری ساختمان جلوگیری می کند. وال پست های گالوانیزه ی این مجموعه مقاومت بسیار بالایی در مقابل رطوبت و آب از خود نشان می دهند.

آیا نحوه اجرای وال پست گالوانیزه روی قیمت خرید ناودانی منقطع تاثیر دارد؟

موضوع دیگری که ممکن است از آن نیز به عنوان یکی از ابهامات ناودانی منقطع یاد کنند، تاثیر نحوه اجرای وال پست گالوانیزه بر قیمت خرید ناودانی منقطع است. واقعیت این است که نحوه اجرای این وال پست ها روی قیمت آنها به صورت مستقیم تاثیر نمی گذارد. در مورد عواملی که باعث تغییر قیمت این ناودانی می شود در ادامه صحبت خواهیم کرد.

نکته ای که می بایست یادآوری کنیم این است که استفاده از این ناودانی، ممکن است قیمت اجرای پروژه را به صورت کلی افزایش دهد که البته اصلا مساله نگران کننده ای نیست؛ زیرا عدم استفاده از این ناودانی ها خطرات مالی و جانی زیادی از خود به جای می گذارد و به همین دلیل است که در آیین نامه مربوط به ساختمان سازی به استفاده از ناودانی ها تاکید ویژه و خاصی شده است.

در زمان اجرای وال پست ها، باید به نصب آنها نظارت دقیقی صورت گیرد و در ضمن، از ورق های با کیفیت در تولید آنها استفاده شده باشد. بهتر است در دورچینی بام نیز از وال پست ها یا ناودانی های منقطع استفاده شود.

قیمت ناودانی منقطع (قیمت خرید ناودانی منقطع) چقدر است؟

در مورد قیمت خرید ناودانی منقطع نمی توان به صورت قاطع اظهار نظر کرد؛ زیرا عوامل زیادی وجود دارند که باعث می شوند قیمت این مصالح از یک عدد ثابت و مشخص پیروی نکند. از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت ناودانی منقطع می توان به این موارد اشاره داشت:

  • کیفیت ورق هایی که در ساخت و تولید ناودانی های منقطع به کار برده شده است؛
  • قیمت لحظه ای و بروز آهن؛ از آنجایی که آهن قیمت ثابتی در کشور ندارد، به همین دلیل قیمت ناودانی های منقطع را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد.
  • میزان بزرگی و وسعت پروژه نیز روی قیمت تاثیر دارد؛ برخی منابع فروش ناودانی های منقطع، اگر ببینند که پروژه وسعت زیادی دارد و در آن به تعداد زیادی ناودانی منقطع نیاز است، قیمت ناودانی منقطع را با تخفیف اعلام می کنند.

البته، ناگفته نماند که ناودانی های منقطع به دلیل وزن و سایز کمی که دارند، با قیمت بالایی در بازار خرید و فروش نمی شوند. استفاده از این ناودانی ها نه تنها قیمت اجرای پروژه را افزایش نمی دهد، بلکه باعث کاهش آن نیز شده و استحکام بنا را با حضور خود تحت تاثیر قرار می دهد.

قیمت وال پست هبلکس در سال ۱۴۰۲ را از کجا دریافت کنیم؟

در مورد عوامل تاثیر گذار بر قیمت خرید ناودانی منقطع نکاتی را بیان کردیم، اما یکی از پارامترهای تغییر دهنده قیمت را معرفی نکردیم، و آن هم برندی است که ناودانی منقطع را عرضه می کند. برندهای متفاوتی در کشور در حال عرضه و ارائه قیمت وال پست هبلکس هستند و معمولا قیمت هر برند با قیمت برند دیگر کاملا متفاوت است و گاهی نمی توان یک قیمت ثابت برای این ناودانی در کشور مشاهده کرد.

درست است که قیمت خرید ناودانی منقطع از اهمیت بالایی برخوردار است و پیمانکاران و کسانی که امور مالی یک پروژه را مدیریت می کنند باید تمامی تلاش خود را به کار گیرند تا اجرای پروژه با مناسب ترین قیمت به اتمام برسد، اما مساله مهم دیگری که باید به آن نیز توجه داشت مساله کیفیت است. ناودانی های منقطع، به کار برده می شوند تا استحکام و دوام بنا در مقابل حوادثی چون زلزله افزایش پیدا کند؛ حال اگر مدیر مالی یک پروژه فقط به منظور کاهش هزینه ساخت بخواهد از ناودانی های بی کیفیت و با ورق های نازک استفاده کند، در نهایت چه اتفاقی خواهد افتاد؟

پس توصیه می کنیم برای آنکه با یک تیر چند نشان بزنید و ناودانی های منقطعِ با کیفیت را با قیمتی مناسب تهیه کنید، به منابعی چون سورنا هبلکس مراجعه کنید. این مجموعه، سابقه درخشانی در حوزه ارائه و فروش بلوک های هبلکس، چسب هبلکس، ملات هبلکس و ناودانی منقطع داشته و توانسته رضایت بسیاری از متقاضیان خرید این مصالح مدرن را به دست آورد.

کلام آخر

قیمت خرید ناودانی منقطع موضوع صحبت ما در این مقاله بود. ناودانی منقطع شرکت سورنا هبلکس یکی از بهترین ها در کشور است. هم، قیمت آن بسیار مناسب است و هم کیفیتی که دارد آن را به یک گزینه خوب برای افزایش استحکام بنا تبدیل کرده است.