قیمت سیستم سرمایشی فضای باز[مهپاش فضای باز]

قیمت سیستم سرمایشی فضای باز[مهپاش فضای باز]

هنگامی که صحبت از ایجاد ‌هوایی خنک با قطرات شبنم ریز به میان می‌آید، نام مهپاش فضای باز می‌درخشد. فرقی ندارد که از سیستم سرمایشی فضای باز(Outdoor Cooling Mist System) برای کجا می‌خواهید استفاده کنید. در واقع چه برای یک باغ وسیع باشد، چه یک پاسیو دنج و یا حتی یک ویلای مجلل، مهپاش فضای باز می‌تواند هوای گرم تابستان را برایتان دلچسب کند.

طرز سیستم سرمایشی فضای باز چگونه است؟

سیستم سرمایشی فضای باز یا بهتر است بگوییم همان مهپاش فضای باز،  از ذرات ریز آب برای خنک‌کردن هوای اطراف از طریق فرایند تبخیر استفاده می‌کند. این سیستم‌ها معمولاً از یک پمپ فشارقوی، لوله‌ها و نازل‌های مه‌پاش تشکیل شده‌اند.

زمانی که پمپ، آب را با  فشار زیاد در لوله‌های مه‌پاش راهی  می‌کند، مولکول‌های آب باقدرت و سرعت زیادی  به نازل‌ها می‌رسند و در آنجا به قطرات ریز مه مانند تبدیل می‌شوند. سپس این ذرات کوچک آب در هوا پخش می‌شوند و در اثر فرایند تبخیر و چسبیدن به مولکول‌های گرم هوا یک اثر خنک‌کنندگی ایجاد می‌کنند.

مهپاش فضای باز؛ دستگاهی نوین برای سرما در گرمای تابستان

سیستم سرمایشی فضای باز با ایجاد غبار ریز، گرما را از هوای اطراف جذب می‌کنند و دمای محیط را کاهش می‌دهند. ذرات ریز آب ِخارج شده از مه‌پاش به‌سرعت  تبخیر می‌شوند با حداقل میزان  مصرف آب و برق به سردشدن فضاهای باز کمک می‌کنند.

یکی از مزایای اصلی سیستم سرمایشی فضای باز، توانایی آن در ایجاد مناطق مور نظرتان است. با قراردادن نازل‌های مه‌پاش در سراسر فضاهایی بیرونی موردنظر، می‌توانید مناطق خاصی که نیاز به خنک‌شدن دارند را مورد هدف قرار دهید.

یکی دیگر از مزایای استفاده از مه‌پاش فضای باز ایجاد منظره‌ای زیبا است. کافیست یک‌لحظه تصور کنید در حیاط ویلای خود در حال استراحت‌کردن  هستید و درحالی‌که اطراف شما را یک غبار ملایمی از مه خنک احاطه کرده است. درست همین لحظه است که به اهمیت استفاده از این دستگاه در روزهای سوزان تابستان پی می‌برید.

استفاده از مه پاش به همین موارد ختم نمی‌شود به‌طوری‌که می‌توان رد پای این دستگاه را در مغازه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ هم دید. در ادامه به کاربرد سیستم سرمایشی فضای باز در جاهای مختلف اشاره می‌کنیم.

سیستم سرمایشی فضای باز از پشت‌بام تا رستوران

مهپاش فضای باز از سیستم‌های سرمایشی با مصرف انرژی کم محسوب می‌شود که در بیشتر موارد برای سرمایش فضاهای باز مانند رستوران‌ها، تراس‌ها، فضاهای پارکینگ و نمایشگاه‌ها استفاده می‌شود.

 در چند سال اخیر استفاده از مه پاش فضای باز پایش را فراتر از این مکان‌ها گذاشته و امروزه در تالارها، روف‌گاردن‌ها، کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌های سنتی، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها نیز از سیستم سرمایشی فضای باز استفاده می‌کنند.

در صورت استفاده از پمپ آب، آب معمولاً از طریق شبکة آب شهری نازل‌های مه‌پاش می‌رسد و بعد از گذراندن یک فیلتراسیون ساده، پمپ شده و به مه‌پاش‌ها منتقل می‌شود. همچنین می‌توان از محلول‌های ضدعفونی رقیق شده نیز با آب استفاده کرد که علاوه بر خنکی باعث کنترل بیماری‌های واگیردار (کووید ۱۹) نیز می‌شود.

باتوجه‌به اینکه سیستم سرمایشی فضای باز بر روی هوای اطراف مستقیماً تأثیر می‌گذارد، در نتیجه، هوای اطراف را تا حد زیادی ترطیب می‌کند؛ در نتیجة، رطوبت هوا می‌توان انتظار یک‌هوای باکیفیت را در آن مکان‌ها داشت.

در ادامه با بررسی انواع مهپاش فضای باز به تفکیک کاربرد آنها نگاهی می‌اندازیم.

images_1689858017_64b92fe172df7.png

مه پاش کافی شاپ و سفره خانه ها (Misting for coffee shop)

مه‌پاش کافی‌شاپ و سفره‌خانه‌ها با پاشیدن ذرات ریز آب در کافی‌شاپ‌ها و سفره‌خانه‌ها می‌تواند هوایی خنک و مرطوب را برای مشتریان و پرسنل ایجاد کند.

از این مه‌پاش  برای افزایش جذابیت بصری و دورکردن حشرات موذی در فصل تابستان نیز استفاده می‌کنند. قیمت این نوع مهپاش فضای باز در مجموعه پارس صنعت در حدود ۱۸ میلیون است.

مه پاش مغازه ها و فروشگاه ها (Mist Store)

مه‌پاش مغازه و فروشگاه(Mist Store) برای رطوبت دادن و کاهش دمای هوا در فضاهای باز و بسته مغازه‌ها و سوپرمارکت‌ها است. این سیستم سرمایشی فضای باز، علاوه بر رطوبت‌رسانی و خنک‌سازی محصولات پروتئینی و سبزی‌ها، از ایجاد بوی نامطبوع و وجود حشرات موذی نیز جلوگیری می‌کند.

در حال حاضر، مجموعه پارس صنعت مهپاش فضای باز برای مغازه و فروشگاه را با قیمت حدوداً ۱۸ میلیون و پانصد در اختیار مشتریان عزیز قرار می‌دهد.

مه پاش روف گاردن (Misting System for Roof Cooling)

مه‌پاش روف‌گاردن علاوه بر خنک‌کردن فضای پشت‌بام، باهدف آبیاری گیاهان در فضای باز روف‌گاردن، باغچه‌های بالای ساختمان‌ها و فضاهای سبز طراحی شده است.

این نوع مه‌پاش با پخش‌کردن آب در فصول گرم سال علاوه سهم به سزایی در خنک‌شدن هوا برای ساکنان آن ساختمان هم دارد.

قیمت این نوع مه‌پاش فضای باز در مجموعه پارس صنعت در حدود ۱۸ میلیون است.

مه پاش رستورانی (Restaurant Misting Systems)

مه‌پاش رستورانی از انواع مه‌پاش‌های باز است که به‌عنوان سیستم خنک‌کننده رستوران مورداستفاده قرار می‌گیرد.

این دستگاه می‌تواند غذاخوردن در هوای گرم تابستان را به لذتی دلچسب در هوای خنک برای مشتریان و پرسنل رستوران تبدیل کند.

در حال حاضر، مجموعه پارس صنعت مهپاش فضای باز برای مغازه و فروشگاه را با قیمت حدوداً ۱۸ میلیون و پانصد در اختیار مشتریان عزیز قرار می‌دهد.

images_1689858033_64b92ff12b3c4.png

کلام آخر

در آخر باید بگوییم سیستم سرمایشی فضای باز، فضای بیرونی هر جایی را به یک مکان خنک و جذاب تبدیل می‌کند. با مه پاش فضای باز می‌تواند ارزش‌افزوده‌ای را برای محل کار و یا محل زندگی خود تبدیل کرد.

 پس  بهتر است با خرید این نوع سیستم سرمایشی، گرمای طاقت‌فرسای تابستان را به تجربه‌ای دلپذیر از زندگی تبدیل کرد. جهت خرید و یا استعلام قیمت سیستم سرمایشی فضای باز، می‌توانید به سایت پارس صنعت  (www.parsanat.com)مراجعه نمایید.