قیمت مبل راحتی

قیمت مبل راحتی

مبلمان راحتی یکی از مهمترین المان‌هایی هستند که هر خانه به آن نیاز دارد. با توجه به این موضوع که این روزها سبک زندگی تغییرات زیادی کرده است، برای اینکه بتوانیم در یک محیط آرام بنشینیم و قهوه بنوشیم و یا به اخبار و یا فیلم مورد علاقه خود نگاه کنیم، به مبلمان راحتی نیازمند هستیم. یکی از مهمترین مواردی که در زمان خرید مبل مطرح می‌شود قیمت مبلمان است. فاکتورهای متفاوتی وجود دارند که هر یک به نوعی می‌توانند بر قیمت مبل راحتی اثر بگذارند که در ادامه تلاش می‌کنیم به معرفی این فاکتورها بپردازیم.

اندازه مبل

یکی از مهترین مواردی که به‌طور مستقیم بر قیمت مبل راحتی اثر می‌گذارد، اندازه آن است. امروزه، مبل‌ها در اندازه‌های متفاوتی ازجمله مبل‌های تک نفره، دونفر، سه نفره، چهار نفره، هشت نفره و دوازده نفره موجود هستند. شما به‌عنوان یک خریدار باید با توجه به نیازهای محیطی خود بهترین مدل مبل را انتخاب کنید. بدیهی است هر چقدر مدل مبلی که انتخاب می‌کنید بزرگتر باشد، به همان اندازه قیمت مبلمان بالاتر می‌رود و شما باید بودجه بیشتری را به این کار اختصاص دهید. بهتر است قبل از خرید انواع مبل به این مسئله توجه داشته باشید و بودجه مناسب را برای آن کنار بگذارید.

متریال به کار رفته در مبل‌ها

یکی دیگر از مهمترین مواردی که بر قیمت مبلمان اثر می‌گذارد، متریال به‌کار رفته در آن است. امروزه، متریال زیادی موجود هستند که می‌توانند در ساخت مبل‌ها به‌کار بروند و در نتیجه قیمت آن تغییر می‌کند. به‌طور مثال، چوب یکی از گران‌ترین متریال‌هایی است که در ساخت انواع مبل به‌کار می‌رود. چوب ویژگی‌های زیادی دارد و همین امر باعث می‌شود که قیمت آن بالاتر رود. بنابراین، اگر تصمیم دارید مبل‌های چوبی خریداری کنید، باید به بودجه خود توجه داشته باشید.

یکی دیگر از مواردی که بر قیمت مبل‌ها اثر می‌گذارد نوع پارچه‌ای است که برای پوشش آن‌ها به‌کار می‌رود. برخی از پارچه‌ها ضد آب و ضد لک هستند. بی‌شک، این متریال باعث می‌شوند که پارچه دیرتر کثیف شود و شما برای مدت‌زمان بیشتری می‌توانید از مبل‌های خود استفاده کنید. بهتر است بدانید هر چقدر پول بیشتری را برای خرید مبل‌های راحتی پرداخت کنید، در واقع به نوعی برای استفاده طولانی‌مدت از آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اید. زیرا زمانی که مبل‌ها از متریال خوب و با کیفیت ساخته شوند، برای مدت بیشتری عمر می‌کنند و ظاهر زیبای خود را حفظ می‌نمایند.

مدل و برش مبل‌ها

ازجمله مواردی که می‌تواند بر قیمت مبل راحتی اثر گذار باشد، مدل و برشی است که در ساخت آن‌ها به‌کار می‌رود. برخی از مبل‌ها با مدل خاصی تولیدی مبل می‌شوند و الگوی خاصی دارند. به‌طور مثال، ممکن است سفارش‌دهنده مدل خاصی از مبل در ذهنش باشد و تلاش کند آن را در واقعیت پیاده‌سازی کند. در این صورت، سازنده باید از ابزار خاصی استفاده کند و وقت بیشتری را برای ساخت آن مبل‌ها اختصاص دهد. همین امر باعث می‌شود که هزینه خرید افزایش یابد و مشتری باید از قبل به این موضوع واقف باشد و بودجه مناسب را برای اینکار کنار بگذارد.

انواع مبل راحتی

سازندگان مبل‌ها همواره در تلاش بوده‌اند تا خلاقیت را چاشنی کار خود کنند و مدل‌های متفاوتی را با توجه به تنوع سلیقه‌ها به بازار عرضه نمایند. این مسئله باعث می‌شود تمامی افراد بتوانند با توجه به چیزی که دوست دارند و مورد علاقه‌شان است بهترین محصول را پیدا کنند و از آن در خانه و یا محلی که مورد نظرشان است استفاده نمایند. در ادامه انواع مبل‌ راحتی را به شما معرفی می‌کنیم:

مبل مدرن

زمانی که می‌خواهیم صحبت در مورد مبل‌های راحتی را آغاز کنیم، بهتر است به معرفی مبل‌های مدرن بپردازیم. به‌طور کلی، در قرن بیست‌ویکم گرایش جدیدی در هنر به وجود آمد که بر اساس آن المان‌های اضافی که باعث شاخ و برگ دادن به محصولات می‌شوند، حذف می‌گردند و سپس کارآیی و فانکشن اصلی محصول، مدنظر قرار می‌گیرد. زمانی که شما از مبل‌های راحتی استفاده می‌کنید، هدف اصلی شما احساس راحتی در آن‌هاست. بنابراین، مبل راحتی شیک می‌تواند با حذف المان‌های اضافی هم زیبایی و هم راحتی را برای شما به وجود بیاورد.

مبل راحتی شیک بر اساس رویکرد مینیمالیستی ساخته می‌شود. به همین دلیل، می‌توان به این موضوع اشاره کرد که این مبل‌ها تقریباً با تمامی دکوراسیون‌ها همخوانی دارند. مبل‌های مینیمالیستی معمولاً از ترکیب اشکال هندسی ساده و به‌صورت تک رنگ و یا ترکیب دو رنگ ساخته می‌شوند. در زمان انتخاب آن‌ها می‌توانید رنگ و یا دو رنگی را انتخاب کنید که دقیقاً با دکوراسیون و محیط شما همخوانی دارد. این رنگ‌ها معمولاً یک دست هستند و از طرح‌ها و نقش‌های مختلف در ساختار پارچه آن‌ها استفاده نمی‌شود. با توجه به این موارد، باید بدانید که با این مبل‌ها می‌توانید تغییرات بسیار زیادی را در دکوراسیون خود به وجود بیاورید.

مبل چستر

یکی دیگر از انواع مبل‌ها که می‌توانید مورد استفاده قرار دهید، مبل چستر است. ساختار این مبل بسیار خاص و ویژه است و مقاومت بالایی در برابر نشستن برای مدت طولانی دارد. اگر علاقه دارید که مبل‌های خود را به‌صورت ال بچینید، این مبل می‌تواند گزینه خوبی برای خرید باشد. استفاده از مبل‌های چستر در اتاق نشیمن گزینه خوبی است و به دلیل وسعت زیادی که دارد، افراد می‌توانند آن را به‌عنوان تخت نیز مورد استفاده قرار دهند. دسته و پشتی این مبل پهن است و آن را به یک گزینه مناسب برای رفع خستگی و یا احساس راحتی تبدیل می‌کند. بر اساس تاریخ نانوشته‌ای که وجود دارد، لرد فیلیپ استنهاپ در قطعه چستر فیلد، اولین کسی بود که مبل راحتی را سفارش داد که از چرم ساخته شده بود و دکمه‌های بزرگی در ساختار آن استفاده شده بود. نشمینگاه این مبل بسیار عمیق است و محل مناسب برای کسانی است که تمایل دارند لم بدهند و حس خوبی را از محیط بگیرند.

مبل سبک اسکاندیناوی

یکی از بهترین مبلمان راحتی جدید که این روزها طرفداران زیادی دارد مبل راحتی سبک اسکاندیناوی است. این مبل‌ها ظاهر بسیار شفافی دارند و بر اساس اصول مینیمالیستی طراحی شده‌اند. یکی از ویژگی‌هایی که در زمان خرید این مبل باید مدنظر قرار دهید، همخوانی رنگ آن با کفپوش محیط است. در واقع، این مبل باید به گونه‌ای انتخاب شود که بتواند هماهنگی تجسمی را به وجود بیاورد و این مسئله باعث می‌شود که شما بتوانید به فضا را عمق ببخشید. به‌ویژه اگر محیطی که دارید کوچک است، این مبل‌ها با ایجاد عمق در فضا آن را زیباتر و خاص‌تر می‌کنند.

مبل کلاسیک مبل راحتی است؟

مبل کلاسیک به مبلی گفته می‌شود که تاریخچه آن به قرن ۱۸ و ۱۹ باز می‌گردد که برای به تصویر کشیدن دنیای پر زرق‌وبرق استفاده می‌شد و مبل‌های کلاسیک با ابهت و شکوهی که داشتند در محیط مورد استفاده قرار می‌گرفتند. اما کم‌کم این تمایل از بین رفت و افراد تلاش کردند زرق‌وبرق را از بین ببرند. به همین دلیل، مبل‌های کلاسیک اصولاً به‌عنوان مبل‌های راحتی شناخته نمی‌شوند. اما امروزه، سازندگان تغییراتی را در ساختار آن‌ها به وجود آورده‌اند. این مبل‌ها هنوز سبک بزرگ و جادار خود را حفظ کرده‌اند، اما زمانی که قرار است به‌عنوان مبل راحتی مورد استفاده قرار بگیرند، تاج و المان‌های آن‌ها کمی کمتر می‌شود و تمرکز بر روی راحتی مبل گذاشته می‌شود. این مبل‌ها برای فضای بزرگ مناسب هستند و می‌توانند بخش زیادی از محیط را به خوبی پوشش دهند.

نکات مهم در خرید مبل راحتی

با توجه به این موضوع که خریداران این مبل را برای ایجاد حس راحتی و آرامش در محیط خریداری می‌کنند، توجه به برخی از نکات بسیار مهم است. در ادامه تلاش می‌کنیم برخی از این نکات که به شما کمک می‌کند تا بهترین مبل‌ها را خریداری کنید، اشاره داشته باشیم:

توجه به فضای مورد نظر

یکی از مهمترین مواردی که در زمان خرید مبل راحتی باید به آن توجه داشته باشید، فضایی است که قرار است مبل‌ها در آن قرار داده شوند. آیا فضای شما کوچک است؟ متوسط است و یا بزرگ است؟! پاسخ به تمامی این سؤالات باعث می‌شود که شما بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. افرادی که می‌خواهند مبل‌ها را برای فضای کوچک خریداری کنند، باید از مبل‌های بسیار مینیمال استفاده کنند که باعث شلوغی محیط نشود. همچنین، استفاده از رنگ‌های روشن باعث می‌شود محیط بزرگتر و دلبازتر به نظر برسد. به همین دلیل، شما باید قبل از خرید، شناخت کاملی از محیط داشته باشید.

خرید بر اساس سلیقه

یکی دیگر از مواردی که در بسیاری از موارد مورد توجه قرار نمی‌گیرد و افراد تحت تأثیر عوامل مختلف اقدام به خرید مبل راحتی جدید می‌کنند، سلیقه شخصی است. حتماً در اطراف خود اشخاص زیادی را مشاهده کرده‌اید که پس از خرید مبل‌هایشان احساس نارضایتی دارند و می‌گویند این مبل‌ها چیزی نیست که آن‌ها می‌خواستند. دلیل اصلی این امر این است که هیجان خرید و توجه به سلیقه دیگران و یا ترند روز بازار باعث شده است که آن‌ها از سلیقه خود غافل شوند و همین امر یک خرید بدون رضایت را برایشان رقم می‌زند.

ازجمله مواردی که در زمان خرید مبل راحتی باید به آن توجه داشته باشید دکوراسیون غالب شماست. به‌طور مثال، همان‌طور که در مبل‌های سبک اسکاندیناوی به آن اشاره کردیم، زمانی که برای خرید این مبل‌ها اقدام می‌کنید باید به رنگ کفپوش توجه داشته باشید. همچنین، اگر دکوراسیون از المان‌های کلاسیک پوشیده است استفاده از مبل کلاسیک که با توجه به فانکشن راحتی ساخته می‌شود، می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. سبک مینیمال می‌تواند در فضایی زیبا به نظر برسد که محیط، المان‌های زیادی ندارد. با توجه به تمامی این موارد، بهتر است با یک کارشناس مشورت کنید تا بتوانید مبل‌ها را انتخاب نمایید.

توجه به کیفیت

مسئله دیگری که در زمان خرید مبل راحتی باید به آن توجه کنید، کیفیت است. درصورتی‌که مبل شما بی‌کیفیت باشد، ممکن است به زودی خراب شود و دیگر قابل استفاده نباشد. این مسئله می‌تواند نگرانی‌های زیادی را برای شما به وجود بیاورد. همین‌طور که از نام این مبل مشخص است، ممکن است شما تصمیم بگیرید که برای مدت طولانی روی آن بنشینید و یا حتی دراز بکشید. اگر ساختار این مبل‌ها مقاوم نباشد، به زودی خراب می‌شود و از بین می‌رود. یکی از مهمترین مواردی که به شما کمک می‌کند که مبل‌های با کیفیتی را خریداری کنید مراجعه به مراکز معتبر است. همچنین، زمانی که به مراکز معتبر مراجعه می‌کنید، می‌توانید درخواست گارانتی داشته باشید. گارانتی نشان می‌دهد استانداردها در ساخت این محصول رعایت شده‌اند و شما می‌توانید به آن اعتماد داشته باشید.

توجه به قابلیت شستشو

توصیه می‌شود برای خرید مدل مبل راحتی به قابلیت شستشوی آن توجه داشته باشید. مبل‌هایی که قابلیت شستشو دارند، به‌راحتی با استفاده از شوینده مناسب تمیز می‌شوند و در نتیجه در زمان استفاده، نگرانی‌های شما کاهش پیدا می‌کند و به‌راحتی می‌توانید آن را تمیز کنید. مبل‌هایی که قابلیت شستشو دارند، از پارچه‌های خاصی استفاده می‌کنند که در زمان خرید باید این موضوع را از فروشنده بپرسید و یا مشخصات فنی آن را بررسی کنید.

آیا شما در مبل احساس راحتی دارید؟

برای اینکه بتوانید بهترین مبل‌ها را با توجه به نیازهای خود خریداری کنید، باید به مدل مبل راحتی توجه داشته باشید. ممکن است شما در مدل خاصی از مبل احساس راحتی نداشته باشید. معمولاً مبل‌هایی که پهنه زیادی دارند، بسیار راحت هستند و شما می‌توانید به‌راحتی در آن لم دهید و حس خوبی را تجربه کنید. با توجه به این موضوع توصیه می‌شود مدل مبل‌ها را قبل از خرید به خوبی بررسی کنید و درصورتی‌که متوجه شدید حس خوبی دارید، برای خرید اقدام نمایید.

برای خرید مبل راحتی به کجا مراجعه کنیم؟

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد قیمت مبل راحتی، نحوه خرید و موارد دیگر در اختیار شما قرار دهیم. عواملی همچون متریال به‌کار رفته در ساخت آن، کیفیت پارچه و اندازه می‌توانند بر قیمت اثر بگذارند. شما در زمان خرید باید به مواردی ازجمله دکوراسیون محیط، نیازها و سلیقه خود و احساسی که از یک مبل می‌گیرید توجه داشته باشید. اگر به دنبال مرکز مناسبی برای خرید یک مبل راحتی جدید و زیبا هستید، می‌توانید به فروشگاه مبل ایران چوب مراجعه نمایید.