لیفت سینه با روش های جراحی و غیر جراحی [سال 2023] ✔️

لیفت سینه با روش های جراحی و غیر جراحی [سال 2023] ✔️

به دلیل این که سینه ها همیشه تحت تاثیر جاذبه زمین هستند و همین موضوع باعث می شود با کمی افزایش وزن و یا تغییر در سایز، دچار افتادگی شوند و ظاهر بدی را داشته باشند که برای بسیاری از خانم ها آزار دهنده است. امروزه جراحی لیفت سینه کمک بزرگی در از بین بردن افتادگی سینه ها کرده و می تواند تاثیرات ناشی از افزایش وزن و یا چاقی در سینه ها را اصلاح نماید. این جراحی که با بالا کشیدن سینه های افتاده همراه است، فرم و اندازه بسیار ایده آلی را ایجاد می کند که می تواند در زیبایی اندام و ساختار زیبای سینه تاثیر گذار باشد.

لیفت سینه یا همان ماستوپکسی، از جمله جراحی هایی است که به کشیده شدن سینه ها به سمت بالا و جوانسازی سینه کمک می کند اما مهم است که شما بهترین دکتر لیفت سینه در تهران را پیدا کرده و با مراجعه به آن به نتیجه دلخواه خود برسید. ما دراین مقاله تمام بایدها و نبایدهای لیفت سینه را به طور کامل شرح دادیم. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید می توانید به سایت پزشکا (pezeshka.net) مراجعه کرده و یا از سایت هایی نظیر جراحا و جراحتو کمک بگیرید.

جراحی لیفت سینه چگونه انجام می شود؟

جراحی لیفت سینه با بی هوشی عمومی در اتاق عمل انجام می شود و نیازمند یک جراح ماهر و با تجربه است که بتواند در دور سینه و هاله پستان برش های لازم را با دقت ایجاد کند و بافت سینه را به سمت بالا هدایت نماید. فرمی که در زمان جراحی به سینه ها داده می شود باید بسیار طبیعی و خوش فرم باشد و تا جایی که امکان دارد، سینه ها به سمت بالا لیفت شوند. طی این جراحی برش های مختلفی در اطراف سینه زده می شود و حتی ممکن است نوک سینه هم برش خورده و جای آن جا به جا شود. بخیه ها باید بسیار ظریف و هنرمندانه زده شوند که بعد از جراحی هیچ اثری از آن در اطراف سینه قابل مشاهده نباشد.

روند و ترتیب جراحی لیفت سینه به صورت زیر است:

  • ایجاد برش در ناحیه هاله قهوه ای رنگ دور نوک سینه از سینه، معمولا با اسکار مشخصی همراه نخواهد بود و در مواردی توصیه می شود که شدت افتادگی سینه زیاد نباشد.
  • برش های ایجاد شده در ناحیه زیر نوک سینه تا زیر سینه به مرور محو خواهند شد.
  • برش های در امتداد چین های طبیعی زیر سینه زمانی توصیه می شود که شدت افتادگی زیاد باشد. اسکارهای این روش به خوبی زیر لباس محو می شوند.
  • بعد از ایجاد برش در ناحیه مورد نظر، پوست و بافت اضافی برداشته و سینه به سمت بالا کشیده خواهد شد. گاهی هم نیاز به تغییر پوزیشن نوک سینه نیز است.
  • در پایان، برش ها بخیه زده می شوند و پانسمانی جهت محافظت از بخیه ها، بر روی سینه قرار خواهد گرفت.

روش های لیفت سینه

  • لیفت سینه با نخ

در این روش ابتدا نواحی برش علامت گذاری شده، با مواد ضد عفونی تمیز می شوند و برای وارد کردن سوزن آماده می شوند. نخ ها با استفاده از سوزن وارد پوست سینه شده و تا قرار گرفتن سینه ها در محل مورد نظر کشیده می شوند. نخ های ورود استفاده در این روش مخروطی و خاردار بوده و به محض ورود به بدن از طریق جایگزینی کلاژن موجب تکثیر و ترمیم بافت های فیبری اطراف خود می شوند.

  • لیفت سینه با لیزر

این روش یک تکنیک پیشگامانه است و از اسمارت لیپو ام پی ایکس برای لیفت و بزرگ کردن سینه استفاده کرده و یک لیفت ۴ تا ۷ سانتی متری را با حداقل درد، کبودی یا تورم، دوره نقاهت کوتاه و نتایج سریع و موثر ایجاد می کند.

روش های لیفت سینه
  • لیفت سینه با روش ترماژ

ترماژ نوع دیگری از روش های تحریک کلاژن است و در این متد از امواج رادیویی برای سفت شدن فیبر های پروتئینی موجود در پوست استفاده می کند. به همین دلیل از ترماژ به عنوان یکی از روش های بالا کشیدن سینه بدون نیاز به جراحی استفاده می شود.

دلایل افتادگی سینه

برای هر فردی با افزایش سن، سینه ها حالت خوش فرمی و سفت خود را از دست می دهند و افتادگی پیدا می کنند. دلایل افتادگی سینه متفاوت است که برخی از دلایل اصلی آن شامل موارد زیر می شود:

  • گرانش زمین: با گذشت زمان جاذبه زمین باعث کشیدگی در سینه ها و افتادگی در رباط های سینه می شود و این موضوع با افزایش سن کاملا طبیعی است.
  • بارداری: در سینه رباط هایی به نام لیگامان کوپر وجود دارد، که باعث بالا ماندن سینه ها می شوند. در دوران بارداری با پر شدن و سنگین شدن سینه ها در این رباط ها کشیده می شوند. این کشش بعد از بارداری باعث افتادگی سینه ها می شود و فرقی ندارد پس از بارداری شیر دهی داشته باشید یا خیر! در هر صورت مقداری افتادگی سینه رخ خواهد داد.
  • نوسانات وزن: تغییر در وزن می تواند باعث کشش در پوست سینه شود و در نتیجه سینه ها حالت ارتجاعی خود را از دست بدهند.

هزینه لیفت سینه

عمل لیفتینگ سینه یک عمل زیبایی محسوب می شود و بیمه هزینه آن را تقبل نمی کند. هزینه لیفت سینه به عوامل مختلفی بستگی دارد. معمولا روش های غیر جراحی هزینه های کمتری دارد ولی این هزینه ها برای کوتاه مدت است و موقت بوده و با گذشت زمان، این هزینه ها افزایش پیدا می کنند. در رابطه با هزینه جراحی سینه نمی توان هزینه دقیقی را مشخص کرد و این هزینه به تجربه جراح، مرکز جراحی و هزینه دستیاران جراح بستگی دارد. منطقه جغرافیایی نیز در قیمت گذاری بسیار تاثیرگذار است.

هزینه لیفت سینه

کلام آخر

بارداری، کاهش یا افزایش وزن، شیردهی و بالا رفتن سن همگی می توانند به تسریع روند پیری سینه ها کمک کرده و باعث افتادگی زودرس یا بیش از حد سینه ها شوند. برخی از خانم ها نسبت به کوچک یا افتاده بودن بیش از حد سینه هایشان بسیار آگاهی دارند و مایل به بازگرداندن سینه هایشان به فرم زیباتر و خوش فرم تر هستند. به همین دلیل به لیفت سینه روی می آورند. ما نیز در این مقاله سعی کردیم مطالب مفیدی در رابطه با جراحی لیفت سینه در اختیار شما قرار دهیم. از این که تا پایان مقاله همراه ما بودید از شما سپاس گزاریم. در صورت هر گونه انتقاد یا پیشنهادی، نظرات خود را از طریق سایت پزشکا (Pezeshka.net) با ما در میان بگذارید.