مته بلند فلز کبالت 12

مته بلند فلز کبالت 12

یکی از مهم ترین اجزایی که در دریل ها برای سوراخ کاری از آن ها استفاده می شود مته ها هستند.

مته ها دارای انواع گوناگون هستند کبالت دار استیل یکی از انواع پر فروش آن است. مته ها دارای قسمت های مختلفی هستند که هر کدام کار خاصی را انجام می دهند.

معرفی قسمت های مختلف مته:

بدنه مته:

بر روی مته ها همانطور که در سایت آراد برندینگ نیز اشاره شده است یک قسمت شیار دار وجود دارد که به آن بدنه می گویند این قسمت وظیفه ی ایجاد سوراخ را دارد و بیشترین عمقی که در محصول ایجاد می کند به اندازه ی طول بدنه است.

دنباله مته:

مته ها دارای قسمت انتهایی هستند که داخل دریل ها قرار می گیرند که به این قسمت دنباله می گویند و بسته به کارایی که از آن خواهید برد طول های متفاوتی از آن موجود است.

جان مته:

به فاصله ای که بین دو شیار ایجاد شده است جان مته می گویند و جان مته هم همانند دنباله مته بسته به کاربرد مته دارای انواع گوناگونی است.

شیار مته:

روی مته ها زوایای ایجاد شده است که موجب خارج شدن براده های از درون سوراخ های ایجاد شده می شود به زوایای ایجاد شده روی مته ها شیار مته می گویند.

لبه اصلی مته:

روی نوک مته ها دو لبه وجود دارد که به آن ها لبه ی اصلی مته می گویند و طول این دو لبه ها با هم برابر است.

بهتر است بدانید که در نوع مته ها ساقه گرد و شیار دار تولید می شوند و کاربران بنا به محلی که از آن می خواهند استفاده کنند نمونه ای از آن را انتخاب می کنند.

مته بلند فلز

در کنار انواع مته، مته فلزی بلند وجود دارد که برای فلزات ضخیم استفاده میشود و دارای اندازه ها مختلفی است که هر کدام کارایی متعلق به خود را دارا میباشد. این شماره گذاری از ۲ تا ۱۳ میباشد که طول آن ها از ۱۳۰ تا ۳۰۰ میلی متر است.

همچنین انواع دیگر مته بلند داریم که با نام های مته نیمه بلند، مته فوق بلند و مته ی سوپر بلند نام گذاری شده اند

مته نیمه بلند از شماره ی ۲ تا ۱۳ موجود است و اندازه ی آن ۹۰ تا ۲۰۰ میلیمتر است.

مته فوق بلند از شماره ی ۳ تا ۱۳ موجود است و اندازه ی آن ۲۰۰ تا ۳۵۰ میلیمتر است و مته بلند فلز سوپر برای ایجاد شکاف های بسیار عمیق استفاده شده و بیشتر کاربرد صنعتی دارد.

امروزه انواع این مته ها توسط سازنده های ایرانی و خارجی تولید و روانه ی بازار میشود و مصرف کنندگان بنا بر نیاز خود میتوانند از آن ها استفاده نمایند.

شما باید برای ایجاد شکاف در لوله ها از مته فلزی لوله استفاده نمایید و از به کار بردن انواع دیگر مته خود داری نمایید. امروزه انواع مته با کیفیت های مختلف تولید میشود که انواع آن شامل مته های فولادیکم کربن، مته فولادی با کربن زیاد، مته های فولادی با سرعت بالا، مته های فولاد آلیاژی کبالت، مته روکش تیتانیوم و مته کاربید است که به اختصار به معرفی آن ها میپردازیم.

مته کبالت ۱۲

امروزه در صنایع مختلفی مانند صنعت خودرو و ساخت هواپیما ها از این محصول استفاده می شود، این نوع مته دارای اندازه ۱۲ میلی متری بوده و از قیمت مناسبی برخوردار است و به دلیل وجود کبالت توانایی برش دادن انواع فلزات را دارد.باید به این موضوع توجه داشته باشید که برای ایجاد منافذ درون انواع استیل از این ابزار استفاده می شود، به همین دلیل در صنعت ساختمانی علی الخصوص در کابینت سازی از کاربرد بسیار زیادی برخوردار است.

به تمامی عزیزان که در حین انجام کار از مته کبالت ۱۲ بهره می برند توصیه می شود که از لوازم ایمنی مانند عینک و دستکش استفاده نمایند.یکی از مهم ترین نکاتی که پیش از استفاده کردن مته کبالت باید با ان اشنا شوید، سازه ای است که قرار است بر روی ان عملیات حفاری را انجام دهید، توجه داشته باشید که این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در صورت عدم آشنایی با سازه ممکن است به ابزار و فرد مشغول به کار اسیب وارد شود.

مجموعه ما با فروش و عرضه این دستگاه پر کاربرد به بازار های داخلی توانسته به رفع نیاز مشتریان خود بپردازد، علاوه بر این مشتریان و متقاضیان خارج از کشور نیز از این محصول بی بهره نمانده اند و این مجموعه توانسته با صادرات انواع مته کبالت به این مقاصد تجاری ارزاوری بسیار مناسبی را برای کشور به همراه داشته باشد.