مشوق‌هایی برای جذب سرمایه گذار به بندر خرمشهر اعمال می‌شود

مشوق‌هایی برای جذب سرمایه گذار به بندر خرمشهر اعمال می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، نورالله اسعدی ظهر امروز سه شنبه در نشست بررسی چالش‌ها و مشکلات سرمایه‌گذاران حوزه بندری اظهار کرد: رونق اقتصادی به عنوان هدف اساسی و مشترک بندر خرمشهر با بخش‌های خصوصی و سرمایه‌گذاران است و سرمایه‌گذاران مرتبط با اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر در این مسیر گام‌های استواری برداشته‌اند.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با تاکید بر اینکه دریا و بنادر مهمترین مسیر توسعه اقتصادی کشور است، افزود: حوزه بندری و دریایی ظرفیتی برای رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه بندر خرمشهر خود را موظف به ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران می‌داند، گفت: اشتغال مهمترین مسئله امروز کشور است و بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران مرتبط با بندر خرمشهر این چالش اجتماعی را با به‌کارگیری نیروهای جوان و بومی به بهترین شکل پاسخ داده‌اند که میزان آن باید افزایش یابد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر به برشماری موانع و مشکلات پیش روی سرمایه گذاران پرداخت و بیان کرد: تحریم‌ها، پدید آمدن قوانین و بخشنامه‌های خلق‌الساعه و دست‌وپا گیر از جمله موانع مهم و اساسی فعالیت‌های بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران است و در پیش گرفتن مدیریت جهادی تنها راهکار توسعه و رونق در این شرایط است.

اسعدی از قرار گرفتن در منطقه آزاد اروند، همجواری با کشورهای عراق و کویت و داشتن امکانات و زیرساخت‌های به روز به عنوان ظرفیت‌های کم‌نظیر بندر خرمشهر یاد کرد و گفت: بر ظرفیت سرمایه‌گذاران برای رونق و توسعه آن تاکید می‌شود.

منبع : مهر