جدیدترین اخبار ارز‌های دیجیتال

جدیدترین اخبار ارز‌های دیجیتال

در بازار‌های مالی بررسی جدیدترین اخبار اهمیت بسیاری دارد زیرا اخبار منتشر شده می‌توانند بر ذهن سرمایه‌گذاران تأثیر بگذارند و با تغییر میزان عرضه و تقاضا در بازار، نوسانات قیمتی را رقم بزنند. بنابراین معامله‌گران بازار ارز‌های دیجیتال علاوه بر بررسی و تحلیل نمودار‌های قیمتی، نیاز دارند تا در جریان آخرین اخبار بازار قرار بگیرند و برای هر تغییر قیمتی آماده باشند.

به همین دلیل قصد داریم تا در ادامه این مقاله برخی از جدیدترین و مهم‌ترین اخبار بازار ارز‌های دیجیتال را بررسی کنیم.

تازه‌ترین اخبار ارز‌های دیجیتال در هفته گذشته

بازار ارز‌های دیجیتال طی هفته گذشته یک اصلاح قیمتی را تجربه کرد و بیت کوین از ۴۳.۵ هزار دلار به کمتر از ۴۱.۶ هزار دلار کاهش یافته است. این کاهش قیمتی اثرات منفی خود را بر دیگر ارز‌های دیجیتال بازار نیز داشته است و ارزش کل بازار نیز با کاهشی تقریباً ۳ درصدی، به ۱.۶۳ تریلیون دلار رسیده است.

بخشی از این کاهش قیمتی در نتیجه برخی اخبار منفی منتشر شده در هفته گذشته رخ داده است که از مهم‌ترین آن می‌توانیم به ادامه سختگیری‌های قانون‌گذاران کشور‌های مختلف از جمله هند اشاره کنیم.

اخطاریه هند به ۹ صرافی ارز دیجیتال

هند از گذشته تا به امروز دید چندان مثبتی نسبت به ارز‌های دیجیتال نداشته است و سرمایه‌گذاران این کشور با محدودیت‌ها و چالش‌های مختلفی در زمان فعالیت در بازار مواجه بوده‌اند. در آخرین اقدام، واحد اطلاعات مالی هند به دلیل اتهامات فعالیت غیرقانونی و نقض مقررات مبارزه با پولشویی، به ۹ صرافی ارز دیجیتال بزرگ و محبوب جهانی بایننس، کراکن، هیوبی، کوکوین، بیترکس، گیت ایو، بیت استمپ، بیتفینکس و مکسی یک اخطاریه ارسال کرده است و آدرس سایت آن‌ها در این کشور مسدود شده است.

هدف هند از اقدامات اخیر خود، اجبار صرافی‌های ارز دیجیتال جهانی به دریافت مجوز و فعالیت تحت چهارچوب قوانین و مقررات این کشور است.

مسدودسازی حساب کاربران در صرافی مکسی

صرافی مکسی از جمله صرافی‌های ارز دیجیتال بین‌المللی به شمار می‌رود که انجام معاملات و واریز و برداشت ارز‌های دیجیتال در آن نیازمند احراز هویت نیست. به همین دلیل این صرافی هم اکنون به مقصد محبوبی برای انجام معاملات ارز‌های دیجیتال در میان تریدر‌های ایرانی تبدیل شده است.

با این حال چند روز گذشته اخباری مبنی بر مسدود‌سازی حساب‌های کاربران احراز هویت نشده این صرافی به بهانه‌هایی مانند فعالیت مشکوک و نقض قوانین منتشر شد که نگرانی سرمایه‌گذاران ایرانی فعال در این صرافی را به دنبال داشت.

البته صرافی مکسی در واکنش به این موضوع یک اعلامیه منتشر کرد و در آن به کاربران این اطمینان خاطر را داد که اخبار منتشر شده شایعه هستند و برنامه‌ای برای مسدود کردن حساب‌های کاربران احراز هویت نشده وجود ندارد.

با این حال با افزایش فشار قانون‌گذاران کشور‌های مختلف جهان، دیر یا زود مکسی نیز ملزم به انجام احراز هویت برای تمام کاربران خود خواهد بود و به همین دلیل به معامله‌گران ایرانی این صرافی پیشنهاد می‌شود تا با فعالیت در پلتفرم‌های ایمن و قابل اطمینان داخلی مانند BIT24، دیگر نگران تحریم‌ها و فریز شدن دارایی‌های خود نباشند.

کاهش قابل توجه میزان هک و سرقت ارز‌های دیجیتال

در میان اخبار منفی روز‌های اخیر، گزارش‌های مثبتی نیز منتشر شده است و تحقیقات انجام شده توسط TRM Labs نشان می‌دهد که میزان دارایی‌های به سرقت رفته در سال ۲۰۲۳ حدود ۱.۸۵ میلیارد دلار بوده است. نسبت به آمار ۴ میلیارد دلاری ارز‌های دیجیتال به سرقت رفته در سال ۲۰۲۲، این گزارش به معنی کاهش بیش از ۵۰ درصدی میزان دارایی‌های به سرقت رفته ارز‌های دیجیتال طی یک سال گذشته است.

در حالی که این خبر خوبی به شمار می‌رود و نشانه‌ای از افزایش امنیت حوزه دیفای و رعایت نکات امنیتی توسط سرمایه‌گذاران است، اما با توجه به رکود بازار و کاهش فعالیت سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بزرگ جهانی در سال ۲۰۲۳ نمی‌توان نتیجه‌گیری دقیقی از این آمار داشت.

رقابت داغ سولانا و اتریوم

سولانا طی هفته‌های گذشته روز‌های خوبی را سپری کرده است و پس از محبوبیت قابل توجه میم کوین BONK این شبکه، صرافی‌های غیرمتمرکز شبکه سولانا نیز توجهات سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده‌اند و پس از پیشی گرفتن حجم معاملات روزانه صرافی ژوپیتر سولانا از صرافی یونی سواپ اتریوم، صرافی غیرمتمرکز ریدیوم شبکه سولانا نیز اخیراً حجم معاملات قابل توجهی را ثبت کرده است که باعث شد تا در هفته گذشته حجم معاملات صرافی‌های غیرمتمرکز سولانا از شبکه اتریوم پیشی بگیرد.

محبوبیت صرافی غیرمتمرکز ریدیوم روند قیمتی توکن آن را نیز صعودی کرد و حجم معاملات و خرید و فروش ارزدیجیتال ریدیوم در صرافی‌های جهانی افزایش یافته است.

ویدیو‌های تبلیغاتی ETFبیت کوین

در این روز‌ها اخبار مرتبط با صندوق قابل معامله اسپات بورسی بیت کوین یکی از موضوعات اصلی مهم مورد بحث در میان سرمایه‌گذاران به شمار می‌رود و بسیاری در در انتظار تأیید اولین صندوق در اوایل سال ۲۰۲۴ توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا هستند.

آغاز فعالیت این صندوق‌ها باعث می‌شود تا معاملات بیت کوین به قیمت لحظه‌ای در اختیار سرمایه‌گذاران بورس آمریکا قرار بگیرد که با توجه به اهمیت و جایگاه بورس این کشور در جهان، خبر بزرگی برای بیت کوین و به طور کلی بازار ارز‌های دیجیتال به شمار می‌رود.

هم اکنون هیجان پیرامون این موضوع در بازار در بالاترین حد خود قرار دارد و برخی از شرکت‌های ارائه‌دهنده این صندوق‌ها از جمله Hashdex و Vaneck در آستانه شروع سال ۲۰۲۴ ویدئو‌های تبلیغاتی خود را پیرامون بیت کوین و آینده آن منتشر کرده‌اند.

البته هنوز وضعیت راه‌اندازی صندوق قابل معامله اسپات بیت کوین در بورس آمریکا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و باید دید که در نهایت تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار این کشور چه خواهد بود.