مقایسه دو گوشی برتر برند سامسونگ و آیفون

مقایسه دو گوشی برتر برند سامسونگ و آیفون

مقایسه‌ی گوشی‌های دو برند معروف اپل و سامسونگ، همیشه با جذابیت‌های خاصی همراه بوده است. سامسونگ، علی‌رغم تولیدگوشی‌های تاشو اما این گوشی‌ها به دلیل این که از نظر طراحی و عملکرد به بلوغ کامل نرسیده‌اند، هنوز هم سریگلکسی اس ۲۱ جدید‌ترین گوشی‌های این برند برای رقابت با گوشی‌های سری آیفون ۱۲ اپل هستند.اما برویم سراغ مقایسه‌ي آیفون ۱۲ پرو مکس اپل و گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ که قیمت گوشی آیفون بیشتر است.

آیفون یکی از هیجان‌انگیزترین گوشی‌ها و محصولات بازار ایران و حتی دیگر کشورها است. گوشی‌های آیفون کیفیت بسیار بالایی دارند و هم به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری طولانی‌مدتی برای آن‌‌ها منتشر می‌شوند؛ اما قیمت گوشی آیفون معمولا بالاتر از سایر برندهاست و جزو محصولات رده‌بالای بازار قرار می‌گیرند. اگر به خرید گوشی آیفون فکر می‌کنید بد نیست درباره این گوشی‌ها اطلاعات مناسبی داشته باشید. شرکت اپل به‌عنوان سازنده گوشی‌های آیفون تا امروز مدل‌های مختلفی از گوشی آیفون راهی بازار کرده است

طراحی

گوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا با ابعاد ۸.۹ × ۷۵.۶ × ۱۶۵.۱ میلی‌متری، در برابر ابعاد ۱۶۰.۸ در ۷۸.۱ در ۷.۴ میلی‌متری آیفون ۱۲ پرو مکس اپل، به ‌لطف عرض کمتر، بهتر از آن در دست جای می‌گیرد.هر دو گوشی آیفون و گلکسی از ساختار فلز و شیشه استفاده می‌کنند و گوریلا گلس ویکتوس از نمایشگر آن‌ها محافظت می‌کند.هر دو گوشی از گواهی IP68 برای مقاوت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار بهره می‌برند اما گوشی آیفون به دلیل مقاومت تا عمق ۶ متری آب برای مدت ۳۰ دقیقه نسبت به گلکسی که فقط تا عمق ۱.۵ متری برای مدت ۳۰ دقیقه می‌تواند دوام بیاورد، بدون هیچ حرف و حدیثی برتری مطلق دارد. علاوه بر این، از نظر ظاهری نیز آیفون ۱۲ پرو مکس از گلکسی اس ۲۱ اولترا بسیار زیباتر استاما طراحی خوب و ارگونومیکی بهتر گلکسی اس ۲۱ اولترا باعث می‌شود تا به راحتی بتوان با یک دست به همه‌ی کلیدهای فیزیکی و بخش‌های مختلف نمایشگر آن دسترسی داشت.

نمایشگر

نمایشگر ۶.۷ اینچی سوپرآمولد آیفون با رزولوشن ۱۲۸۴ در ۲۷۷۸ پیکسل با نرخ نوسازی بسیار پایین ۶۰ هرتز که دیگر حتی بسیاری از گوشی‌های میان‌رده هم اکنون از نرخ ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کنند، در برابرنمایشگر سوپرآمولد ۶.۸ اینچی اس ۲۱ اولترا با  رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و روشنایی ۱۵۰۰ نیتی آن‌، کاملاً تسلیم می‌شود و حرفی برای گفتن ندارد.علاوه بر این،اس ۲۱ اولترا با پشتیبانی از قلم استایلوس نیز، یک امتیاز جالب دیگر را به دست می‌آورد.

سخت‌افزار

آیفونبا استفاده از تراشه‌ی ۵ نانومتری A14 Bionic به همراه پردازنده گرافیکی ۴ هسته‌ای اپل، از قدرت خارق‌العاده‌ای برخوردار می‌شود و در انجام تمام کارها، ازجمله بازی‌های سنگین نیز عملکردی بسیار نرم و روان را ارائه می‌دهد.

گلکسی اس ۲۱ اولترا از تراشه‌ی ۵ نانومتری اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام بهره می‌برد که ۸ هسته‌ای است (یک هسته‌ی ۲.۹ گیگاهرتز Kryo 680، سه هسته‌ی ۲.۸ گیگاهرتز Kryo 680 و ۴ هسته‌ی ۲.۲ گیگاهرتز Kryo 680) بعلاوه‌ی تراشه‌ی گرافیکی Mali-G78 MP14 نسخه‌ی گلوبال و تراشه‌ی ۸ هسته‌ای (یک هسته‌ی ۲.۸۴ گیگاهرتز Kryo 680، سه هسته‌ی ۲.۴۲ گیگاهرتز Kryo 680 و ۴ هسته‌ی ۱.۸۰ گیگاهرتز Kryo 680) بعلاوه‌ی تراشه‌ی گرافیکی آدرنو ۶۶۰ استفاده می‌کند.

در این بخش هر دو گوشی از قدرتمندترین تراشه‌های اصلی و گرافیکی موجود برای پلتفرم موبایل بهره می‌برند و تقریباً در یک سطح قرار دارند. بهترین قیمت گوشی آیفون را در فروشگاه‌های آنلاین قیمت گوشی آیفون ببینید.

کیفیت دوربین

گلکسی اس ۲۱ اولترا از ماژول چهارگانه‌با حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی، حسگر ۱۰ مگاپیکسلیتله‌فوتو پریسکوپی همراه با زوم اپتیکال ۱۰ برابری، ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو همراه با زوم دوگانه اپتیکال ۳ برابری و حسگر ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید با فیلم‌برداری تا کیفیت ۸kبهره می‌برد و دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی نیز در جلو گوشی خودنمایی می‌کند.

 در سوی دیگر، ماژول دوربین سه‌گانه‌ی آیفون ۱۲ پرو مکس از سه لنز ۱۲ مگاپیکسلی واید، تله فوتو و اولترا واید تشکیل شده، قابلیت فیلم‌برداری تا حداکثر کیفیت ۴kرا ارائه می‌دهد واز حسگر سلفی ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. در این بخش در هر دو زمینه‌ی کیفیت عکس و فیلم، گلکسی اس ۲۱ اولترا بر آیفون برتری دارد.

حافظه‌‌ی رم و حافظه‌ی داخلی

گوشی آیفون ۱۲ پرو مکس با ۱۲۸ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم عرضه می‌شود.نوع حافظه: NVMe

گلکسی اس ۲۱ اولترا با ۱۲۸ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت با ۱۶ گیگابایت رم. نوع حافظه: UFS 3.1  

کیفیت صدا

هر دو گوشی بلندگوهای استریو دارند اما گلکسی اس ۲۱ اولترا با ارائه‌ی صدای ۳۲ بیت – ۳۸۴ کیلوهرتز که توسط شرکت AKG تنظیم شده، نسبت به آیفون، کیفیت صدای بسیار بالاتری را ارائه می‌دهد.

باتری و شارژ سریع

آیفون ۱۲ پرو مکس از باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۳۶۸۷ میلی آمپر ساعتیبهره می‌برد اماگلکسی اس ۲۱ اولترا، باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی را در بطن خود جای داده است. اگرچه باتری آیفون دارای ظرفیت کمتری است اما به دلیل بهینه بودن با سیستم عامل، میزان رم پایین‌تر و مصرف کمتر انرژی، شارژدهی قابل قبولی دارد.

نتیجه‌گیری

نقاط ضعف و قوت دو گوشی سامسونگ و اپل را بررسی کردیم، اکنون حق انتخاب با شماست، هرچند که گوشی‌ سامسونگ اگر در تمام زمینه‌ها گوشی آیفون را خاک کند، اما باز کلاس آیفون بسیار بالاتر است و قیمت گوشی آیفون نیز از گلکسی اس ۲۱ اولترا بیشتر است!