موسسه حفاظتی و مراقبتی چیست ؟ + معرفی خدمات موسسات حفاظتی

موسسه حفاظتی و مراقبتی چیست ؟ + معرفی خدمات موسسات حفاظتی

امنیت کلید واژه مهمی است که همراه خود آرامش را می آورد. رشد و پیشرفت در جنبه های مختلف شخصی و اجتماعی در سایه امنیت به وجود می آید. در سالهای اخیر با هدف توسعه امنیت در کشور موسساتی غیر انتفاعی خدمات مختلفی را در زمینه های حفاظتی ارائه می دهند. موسسه های حفاظتی مراقبتی با هدف تامین امنیت و پیشگیری از جرم به وجود آمده اند. این موسسات خدمات مختلفی را ارائه می دهند که هریک ویژگی های مختلفی را در بر میگیرند. اگر شما هم قصد دارید با این موسسات آشنا شده و اطلاعات بیشتری در رابطه با آنها به دست آورید تا پایان مقاله همراه ما باشید.

موسسه حفاظتی مراقبتی چیست

موسسه حفاظتی مراقبتی یک مجموعه غیر انتفاعی است که با هدف پیشگیری و اقدام به موقع در هنگام وقوع جرم تاسیس شده اند. این موسسات زیر نظر مرکز انتظام ناجا نیروی انتظامی فعالیت دارند. هدف از تاسیس موسسات حفاظتی ایجاد امنیت و پیشگیری از وقوع جرم از طریق اقدامات حفاظتی و مراقبتی است. تلاش برای ساماندهی نگهبانی از اماکن و خدمات حراستی و انتظامی، افزایش ضریب امنیت با کمک نیروهای آموزش دیده و بهره‌گیری از سیستم‌های حفاظتی و نظارتی روز از جمله اهداف یک موسسه حفاظتی مراقبتی است.

موسسات حفاظتی مراقبتی چه خدماتی ارائه می دهند؟

همانطور که گفته شد موسسات حفاظتی برای تامین امنیت در قالب خدمات مختلف حفاظتی ایجاد شده اند. این خدمات بر اساس فاکتورهای مختلف شرایطی که تابع متغیرهای مختلف است که به نگهبانی و حفاظت متفاوتی نیاز دارد. ایجاد انتخاب های گوناگو برای شرایط مختلف می تواند تمامی دغدغه های لازم برای داشتن یک شرایط امن و آرام را در بر گیرد. در زیر برخی از مهمترین خدمات را بیان کرده اسم.

حفاظت از شهرک های صنعتی 

شهرک های صنعتی قطب اقتصادی و مولد تولید و اشتغال زایی در هر کشوری محسوب می شوند. تمرکز صنایع تولیدی و کارخانجات در این مناطق سبب شده تا سرمایه گذاری عظیمی در این مناطق صورت پذیرد . یکی از دغدغه های صاحبان کارخانجات در این مناطق، تامین امنیت و حفاظت از سرمایه های آنهاست. موسسات حفاظتی با تامین نیروهای نگهبانی در قالب پست های شبانه، گشت های شبانه روزی و مانیتورینگ آنلاین می توانند به خوبی شرایط را مورد پایش خود قرار دهند. از این رو شرایطی امن و پایداری را برای این مناطق اقتصادی مهم ایجاد می کنند تا فعالیت اقتصادی با اطمینان خاطر سرمایه گذاری کنند. حفاظت از شهرک های صنعتی از جمله اقداماتی است که با کاهش ریسک به توسعه اقتصادی و افزایش سرمایه گذاری در یک شهرک صنعتی کمک می کند.

حفاظت از شهرک های مسکونی

شهرک های مسکونی از تجمع آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی در یک منطقه ایجاد می شوند. جمعیت بالای این مناطق ضرورت تامین امنیت در قالب برنامه های حفاظتی را مهم می کند. شرکت های حفاظتی در این زمینه نیز خدمات مهم و مفیدی ارائه می دهند. آنها با تامین نیروی های نگهبانی و حفاظتی آموزش دیده در قالب پست های نگهبانی و رصد تمام مناطق، شرایط امن و آرامی را فراهم می کنند. خدمات حفاظت از شهرک های مسکونی با تشکیل تیم های نگهبانی و نظارت مستمر توسط موسسه حفاظتی انجام می شود.

خدمات لابی من

لابی من شخصی است که در ورودی یک مجتمع مسکونی بزرگ با واحدهای زیاد قرار دارد. این مجتمع ها که اغلب بسیار بزرگ و لوکس هستند به سازماندهی و نظم نیاز دارند. خدمات لابی من شامل کنترل ورود و خروج، نظارت بر عملیات مجتمع و تاسیسات عمومی آن، راهنمایی مهمانان و انجام تشریفات دیگر است. خدمات لابی من حرفه ای نیز از مواردی است که موسسات حفاظتی به مجتمع های بزرگ ارائه می دهند.

حفاظت فیزیکی و تشریفات

در مواردی نیز ما شاهد آن هستیم که در کنار خدمات حفاظتی که تابع مکان است، خدماتی نیز برای مواردی که جنبه رویدادی دارند ارائه می شود. خدمات حفاظت فیزیکی و تشریفات از جمله این موارد است. در این نوع از خدمات، وظیفه تامین نظم و امنیت از همایش ها و رویدادهایی که در آن افراد زیادی در یک یا چند روز گرد هم می آیند، بر عهده موسسات حفاظتی مراقبتی است. همچنین ممکن است افرادی که دارای جایگاه سیاسی خاص و یا از هنرمندان سرشناس باشند نیازمند ایجاد یک حریم حفاظتی باشند. این خدمات در قالب حفاظت فیزیکی وظیفه تامین امنیت اشخاص اجرا می شود.

جایگاه موسسات حفاظتی در تامین امنیت جامعه

از لازمه های یک جامعه داشتن امنیت است. امنیت حوزه هایی فراتر از مواردی که در قالب خدمات موسسات حفاظتی مراقبتی ارائه شد را در بر میگیرد. امنیت حوزه های اقتصادی، اجتماعی و آموزشی را با ایجاد یک چتر حمایتی به سمت رشد و شکوفایی هدایت می کند. امروزه دولت ها با ایجاد شرایط مناسب امکان انجام خدمات حفاظتی برای تامین امنیت توسط بخش خصوصی را فراهم کرده اند. این موضوع سبب می شود تا امکانات و شرایط مناسب برای داشتن جامعه ای امن به خوبی ایجاد شود.

موسسات حفاظتی با در نظر داشتن دغدغه های موجود سعی دارند گام مثبتی را برای حفظ امنیت جامعه بر دارند. خدمات ذکر شده با توجه به ایجاد شرایط سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی می تواند امکانات و ویژگی های به روزی را در برگیرد.