نمی‌دانیم درخواست رستمی چه می‌شود/ می‌خواهد برود تصمیم شخصی است

نمی‌دانیم درخواست رستمی چه می‌شود/ می‌خواهد برود تصمیم شخصی است

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات وزنه‌برداری قطرکاپ از ۱۳ تا ۲۳ آذر به میزبانی دوحه برگزار خواهد شد. لیست اولیه تیم ملی وزنه‌برداری برای حضور در این مسابقات دو ماه پیش ارسال شده و ۷ وزنه‌بردار ایران در این مسابقات شرکت می‌کنند.

رقابت‌های قطرکاپ یکی از مسابقات گزینشی المپیک محسوب می‌شود. کیانوش رستمی ملی‌پوش ایران در آخرین مسابقه رکوردگیری پیش از اعزام به مسابقات جهانی شرکت نکرد و همین موضوع باعث شد تا سرمربی تیم ملی خط قرمز روی نام کیانوش رستمی بکشد. طبق قوانین فدراسیون جهانی، وزنه‌برداران برای حضور در المپیک پاریس باید در مسابقات جهانی شرکت می‌کردند و غیبت کیانوش به منزله از دست دادن المپیک برای او بود.

البته کیانوش رستمی با نامه‌نگاری به دنبال حضور در مسابقات قطرکاپ است، سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری هم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر شرط حضور کیانوش رستمی در اردوی تیم ملی را منوط به شرکت در مسابقه رکوردگیری اعلام کرده است، حالا با توجه به اینکه لیست اولیه تیم ملی وزنه‌برداری برای حضور در قطرکاپ اعلام شده است، این سوال مطرح است که «در صورت حضور کیانوش رستمی در مسابقه رکوردگیری و شرایط قابل قبول رکوردگیری او، آیا امکان اضافه شدن نامش به لیست تیم اعزامی به مسابقات قطرکاپ وجود دارد یا خیر؟»

با وجود همه ناملایمتی‌های رستمی به او احترام گذاشتیم

سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه برداری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به این سوال گفت: چند روز پیش رستمی خارج از مهلت قانونی درخواست حضور در مسابقات قطرکاپ را به ما داد و با وجود همه ناملایمتی‌هایی که با ما و کادرفنی داشت، به عنوان یک قهرمان به او احترام گذاشتیم. از ما درخواست کرد که به فدراسیون جهانی نامه بزنیم مبنی بر اینکه در مسابقات جهانی عربستان او به دلیل آسیب‌دیدگی غیبت داشته است.

اقدام فدراسیون وزنه برداری برای درخواست رستمی

دلایل غیبت رستمی در مسابقات جهانی را توضیح دادیم

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری عنوان کرد: ما هم این نامه را ارسال کردیم، در جواب نامه فدراسیون جهانی از ما دلایل عدم حضور کیانوش رستمی را خواست که موضوع را بررسی کند. ما این نامه را هم فرستادیم و منتظر جواب فدراسیون جهانی هستیم. همه مدارک و مستندات آن هم موجود است. او چند روز پیش به صورت کتبی برای من درخواستی ارسال کرد مبنی بر اینکه در مسابقات قطرکاپ حضور پیدا کند. من هم این درخواست را در اختیار سرمربی تیم ملی قرار دادم و آن‌ها هم پیشنهاد دادند هفته آینده کیانوش در مسابقات لیگ حضور پیدا کند تا شرایط او از نظر کادرفنی مورد بررسی قرار بگیرد.

تصمیم فدراسیون جهانی و کشور میزبان اهمیت زیادی دارد

وی گفت: روز گذشته هم قرار بود رستمی با نواب صحبت کند و مسائلی که سرمربی تیم از او می‌خواهد را با هم هماهنگ کنند. کیانوش یکی از قهرمانان کشور است و ما هم وظیفه خودمان دانستیم با وجود اینکه درخواست او دو ماه بعد از مهلت قانونی بود، اما باز پیگیری کردیم و حالا باید ببینم فدراسیون جهانی و کشور میزبان برای اضافه شدن اسم وزنه‌بردار چه تصمیماتی می‌گیرند.

منتظر پاسخ فدراسیون جهانی در مورد کیانوش هستیم

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال می‌دهد فدراسیون جهانی با درخواست کیانوش رستمی موافقت کند یا خیر، عنوان کرد: نمی‌دانم. این مسابقات یکی از رقابت‌های گزینشی المپیک است، برای همه کشورها شرایط یکسان است و کمیته بین‌المللی المپیک هم این دستورالعمل را مطرح کرده است. من نمی‌توانم پیش‌بینی داشته باشم، چون قوانین و مقررات مربوط به فدراسیون جهانی است. ما به فدراسیون جهانی نامه نوشتیم و آن‌ها هم دلایل غیبت کیانوش را از ما می‌خواستند که ما هم اعلام کردیم او به دلیل آسیب‌دیدگی نتوانسته در مسابقات شرکت کند. منتظر پاسخ آن‌ها هستیم. در کل رستمی برای حضور در قطرکاپ خیلی دیر اقدام کرد.

به هر وزنه‌برداری که قصد رفتن داشته باشد رضایت‌نامه ندادیم

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در پاسخ به ادعاهای کیانوش رستمی مبنی بر اینکه اگر او را نمی‌خواهند رضایت نامه‌اش را بدهند تا برای کشور دیگری روی تخته برود، عنوان کرد: ما تا به الان هر وزنه‌برداری که قصد رفتن داشته باشد رضایت‌نامه ندادیم. ما دوست داریم ورزشکاران برای کشور خودمان افتخارآفرینی کند، اما برخی دوست دارند به کشور دیگری بروند، تصمیم شخصی خودش است و به ما ارتباطی ندارد. ما تمامی اقدامات را در قبال رستمی با وجود کم لطفی‌ها انجام دادیم، همه اقدامات کاملاً قانونی است و با عرف تیم‌های ملی بوده و حتی فراتر هم بوده است.