نکات پیشگیری از سرقت احشام/ دامداران استان سمنان هوشیار باشند

نکات پیشگیری از سرقت احشام/ دامداران استان سمنان هوشیار باشند

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان سمنان، سرهنگ حسن رستمیان ضمن اشاره به نکات پیشگیری از سرقت احشام بیان کرد: برای جلوگیری از سرقت دام و احشام به برخی نکات باید لحاظ شود که از جمله آنها می‌توان به محصور کردن تمام اماکن نگهداری احشام با امکانات موجود توسط دامداران اشاره کرد.

وی با بیان اینکه نگهداری احشام از درب‌های آهنی و قفل استفاده شود، افزود: به دامداران توصیه می‌شود که با چراغ قوه با نورافکن از محل نگهداری احشام به طور مداوم بازدید و سرکشی کنند، پلاک‌های بهداشتی و شماره کوبی بر روی احشام صورت گیرد و شبان و نگهبان گله فردی جوان و توانمند باشد.

رئیس پلیس پیشگیری استان سمنان با بیان اینکه کنترل احشام در روز شمارش شود و در شب‌هایی که هوا سردتر با وزش باد شدید است مراقبت بیشتری به عمل آید، گفت: در چراگاه و کوهستان ها مراقب تردد افراد غریبه باشید و نسبت به موارد مشکوک با حساسیت برخورد شود همچنین افرادی که با خودروهای وانت جهت خرید فرآورده‌های دامی مراجعه می‌کنند شناسایی و نسبت به یادداشت شماره وسیله نقلیه و مشخصات ظاهری اشخاص اقدام شود.

رستمیان با بیان اینکه آغل و مکان نگهداری احشام در محل‌های امن تر پیش بینی شود، تاکید کرد: توصیه می‌شود که از حیوانات اهلی (سگ) در محل دامداری استفاده شود همچنین دامداران هر گونه مورد مشکوکی را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند و. نسبت به تعبیه کردن سیم خاردار در اطراف نگهداری احشام و روی دیوار اقدام شود.

وی در خاتمه گفت: دامداران تلاش کنند که از ورود افراد نا آشنا و غریبه به دامداری خودداری صورت گیرد.