پایان کار هندبال ایران با رده پنجم و بدون سهمیه

پایان کار هندبال ایران با رده پنجم و بدون سهمیه

به گزارش خبرنگار مهر، ملی پوشان هندبال ایران عصر امروز پنجشنبه چهارم آبان در آخرین دیدار خود در مسابقات انتخابی المپیک پاریس برابر عربستان به میدان رفتند و در پایان توانستند با پیروزی برابر حریف رده پنجم این بازی ها را کسب کنند.

ملی پوشان در این بازی از همان ابتدا خوب پیش رفتند و توانستند اختلاف گل خوبی ایجاد و این فاصله را تا انتهای نیمه اول حفظ کنند. این نیمه با نتیجه ۱۳-۱۷ به اتمام رسید.

در نیمه دوم این اختلاف گل حفظ شد هر چند عربستان در دقایق انتهایی این بازی توانست اختلاف را به ۲ گل کاهش دهد اما در نهایت این بازی با برتری ۳۰ بر ۲۸ تیم ملی ایران به پایان رسید.

هندیالیست های کشورمان در دور مقدماتی این بازیها با کسب دو پیروزی برابر تیم های قزاقستان و کویت و دو شکست مقابل تیم های بحرین و ژاپن در رده سوم گروه خود ایستاده و از راهیابی به جمع چهار تیم برتر بازماندند و به این ترتیب بار دیگر شانس المپیکی شدن را از دست دادند.

محمد سیاوشی، علی رحیمی، فواد فرهادی، مجتبی حیدرپور، سلامان بربط، علی حیدریان، بهشاد فاتحی‌زاده، رضا عزتی، علیرضا دادوند، امیرعباس سلطانی، یونس آثاری، محمدمهدی بهنام نیا، افشین صادقی، حسین جهانی، محمدرضا کاظمی، محمدرضا اورعی، مهران رهنما و کیارش طاهری ۱۸ بازیکن تیم ملی هندبال کشورمان در این رقابت‌ها بودند.

تیم‌ملی با ترکیبی متفاوت با هانگژو و استفاده از بازیکنان جوانی مانند حیدریان، عزتی، دادوند، سلطانی و فرهادی پا به این رقابت ها گذاشت و توانست با حضور این جوانان در کنار بازیکنان باتجربه و با متوسط سنی دوسال کمتر از بازیهای آسیایی هانگژو، بازی های خوبی از خود به نمایش بگذارد.

مهمترین نکته اعتماد وویوویچ سخت گیر به این جوانان بود که اگر با اعتماد به نفس بیشتری بازی می کردند، شانس بسیاری برای حضور در مرحله نیمه نهایی داشتند.

امروز و پیش از این دیدار نیز کویت با شکست امارات متحده عربی با نتیجه ۳۱ بر ۲۶ و چین با پیروزی ۴۴ بر ۲۲ مقابل قزاقستان به ترتیب رده های هفتم و نهم را از آن خود کردند.

از ساعتی دیگر و در مرحله نیمه نهایی تیم قطر با بحرین دیدار می کند. تیم ژاپن و کره جنوبی نیز آخرین دیدار امروز را برگزار می کنند.

مسابقات هندبال انتخابی المپیک ۲۰۲۴ مردان در قاره آسیا از ۲۶ مهرماه با حضور ۱۱ تیم در دوحه قطر آغاز شده و تنها یک تیم از این رویداد جواز حضور در بازیهای المپیک را کسب خواهد کرد.