چهار مدال پاراوزنه برداران ایران در مسابقات قهرمانی جهان

چهار مدال پاراوزنه برداران ایران در مسابقات قهرمانی جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، دهمین دوره رقابت‌های پاراوزنه‌برداری قهرمانی‌جهان در حالی از هفته گذشته همزمان در دو بخش مردان و بانوان به میزبانی امارات آغاز شده که تا به امروز نمایندگان ایران موفق به کسب ۴ مدال شده اند.

در چارچوب این رقابت ها و در دسته مثبت ۱۰۷ کیلوگرم سامان رضی صاحب مدال برنز شد. وی در حرکت اول خود وزنه ۲۲۴ کیلوگرم را مهار کرد. او در حرکت دوم خود توانست وزنه‌ ۲۳۱ کیلوگرمی را مهار کند. ملی پوش کشورمان در حرکت سوم از مهار وزنه ۲۳۲ کیلوگرمی بازماند تا مدال برنز مجموع را از آن خود کند.

علی اکبر غریب شاهی دیگر نماینده ایران در این دسته به عنوان قهرمانی دست یافت. وی در حرکت اول از مهار وزنه ۲۴۸ کیلوگرم بازماند. او در حرکت دوم توانست این وزنه را مهار کند. غریب شاهی در حرکت سوم نتوانست وزنه ۲۵۴ کیلوگرم را بالای سر ببرد و در نهایت با مهار وزنه ۲۴۸ کیلوگرم در جایگاه نخست قرار گرفت و مدال طلا مسابقات را از آن خود کرد.

احمد امین زاده هم در دسته ۱۰۷ کیلوگرم به عنوان قهرمانی دست یافت. امین زاده در حرکت اول خود وزنه ۲۵۰ کیلوگرمی را مهار کرد. او در حرکت دوم خود توانست وزنه‌ ۲۵۵ کیلوگرمی را مهار کند. امین زاده در حرکت سوم از مهار وزنه ۲۵۸ کیلوگرمی بازماند. ملی پوش کشورمان با مهار وزنه ۲۵۵ کیلوگرم به مدال طلای مسابقات رسید.

مهدی صیادی دیگر نماینده کشورمان در حرکت اول خود وزنه ۲۳۸ کیلوگرم را بالای سر برد. او در حرکت دوم توانست وزنه ۲۴۶ کیلوگرمی را مهار کند. صیادی در حرکت سوم خود از مهار وزنه ۲۴۸ کیلوگرم بازماند. ملی پوش کشورمان در نهایت با مهار وزنه ۲۴۶ کیلوگرم به مدال نقره مسابقات رسید.

دهمین دوره رقابت‌های پاراوزنه‌برداری قهرمانی‌جهان که از ۳۱ مرداد آغاز شد تا ۸ شهریور ادامه خواهد داشت. این رقابت ها یکی از مراحل کسب سهمیه پارالمپیک به حساب می آید.

در چارچوب این مسابقات و در بخش بانوان، نیکو روزبهانی ملی پوش دسته مثبت ۸۶ کیلوگرم از کسب مدال بازماند. او در حرکت اول از مهار وزنه ۱۱۷ کیلوگرمی بازماند. ملی پوش کشورمان نتوانست در حرکت دوم و سوم خود وزنه ۱۱۸ کیلوگرمی را بالا ببرد.

رقابت‌های پاراوزنه‌برداری قهرمانی‌جهان امروز شنبه در دبی پیگیری می شود. در این روز از مسابقات علی سیفی و امیر جعفری در دسته ۶۵ کیلوگرم به مصاف حریفان خود می روند.