چگونگی فروش برنج ایرانی ؟

چگونگی فروش برنج ایرانی ؟

برنج از کالاهای اساسی سفره های ایرانی است. به همین علت تولید و خرید و فروش برنج ایرانی اهمیت ویژه ای در بین دیگر کالاها دارد. به همین علت بازار برنج ایرانی جزو بازارهای پر رونق است. در این مقاله سعی شده است تا به اختصار موارد ضروری فروش برنج ایرانی ذکر شود.

مقدمه:

برنج کالای اساسی برای سفره های ایرانی است. به همین علت فروش برنج ایرانی، به طور کل در سطح کشور و همچنین فروش برنج ایرانی در تهرانجزو دسته مشاغل پر رونق است.فروش برنج نیم دانهمازندران در دو نوع معطر و غیرمعطر می باشد. برنج نیم دانه و شکسته به دلیل قیمت ارزانتر و کاربرد بیشتر آن همواره متقاضی بیشتری داشته است.برای ورود به فروش و بازاریابی برنج باید به نکاتی توجه کنید:

ضرورت داشتن معلومات برای فعالان در بازار برنج:

از آنجائیکه برای شروع هر کاری به مطالعه نیاز داریم. برایورود به بازار خرید و فروش برنج نیز بدون مطالعه و کسب اطلاعات نمی توانید موفق شوید..

اطلاعات خود را نسبت به برنج و مراحل کاشت و برداشت آن افزایش داده و کامل کنید. همچنین درباره انواع برنج و ظاهر آن مطالعه کنید.

این اطلاعات هم در مرحله خرید برنج و شناخت برنج مرغوب از نامرغوب نیاز است.

این اطلاعات برای متقاعد کردن مشتری برای فروش برنج ایرانیاستفاده خواهد شد.

دلایل وجود برنجارزان در بازار:

خرید برنج از کشاورزان، در آغاز فصل برداشت و فروش برنج ایرانیدر فصول دیگر سبب ارزان فروشی برنج توسط بعضی فروشندگان برنج می شود.

خرید عمده و فراوان از کشاورزان عمده فروش همواره با تخفیف هائی همراه است.

دلیل دیگر فروش ارزان برنج توسط بعضی برنج فروشان، فروش برنجهای نامناسب یا مخلوط به نام برند مرغوب است.

معیار‌های تشخیص یک برنج مرغوب:

دانه بلند بودن آن که جزو معیارهای ذائقه ایرانی است. البته برنج خارجی از برنجهای ایرانی بلندتر می شوند اما عطر و بو و خاصیت برنج ایرانی را ندارند.

عطر برنج ایرانی که با برداشتن یک کف دست برنج و دمیدن در آن عطرش را باید احساس کنید. ب

روش تشخیص بعدی، هم اندازه و هم رنگ بودن دانه های برنج است.

یکی دیگر از معیارهای مهم تشخیص برنج مرغوب از نامرغوب این است که تا مدت زمانی بعد از پخت، برنج خشک نمی شود و همان طعم ابتدائی را دارد.

برنجهای خارجی ظاهری شفاف دارند اما برنج ایرانی رنگ مات و کرم دارد.

زمان خرید عمده برنج:

روزهای پایانی مردادماه زمان برداشت برنج است. بنابراین برای خرید عمده برنج با قیمت پایینتر، مردادماه اقدام کنید. پس از مرداد قیمت برنج رو به افزایش می گذارد.

زمان گرانی برنج:

ایام ماههای محرم، ماه رمضان و عید نوروز زمانهای اوج گرانی برنج است.

از چه کسی برنج بخریم؟

بهترین و منصف ترین فروشندگان برنج، کشاورزان برنجکار هستند. در رتبه بعدی، مغازه ها هستند.

نکات فروش برنج ایرانی:

از آنجائیکه برنج کالای اساسی و همیشگی برای خانوادهای ایرانی است، باید مغازه خود را در اطراف مراکز میوه و تره بار ایجاد کنید.

محل مغازه باید در معرض دید و به اصطلاح پاخور باشد

بهتر است انواع برنجها را در مغازه داشته باشید. به همین علت مغازه بایدمتراژ بالا  داشته باشد تا بتوانید به صورت عمده  و در حدود ۵۰۰ کیلو تا یک تن از هر نوع برنج خرید کنید. اگر امکان تهیه مغازه بزرگ ندارید، توصیه می کنیم که در کنار مغازه خود حتما یک انبار داشته باشید تا برای انبار کردن انواع برنج از آن استفاده کنید و در صورت درخواست مشتری بتوانید برنج مورد نیاز را به دست مشتری برسانید. مقادیر بالا و متنوع برنج در جلب اعتماد مشتری مفید است.

اینکه چه نوع برنجی برای فروش بهتر است، بستگی به نوع منطقه، وسع مالی مردم آن منطقه و سلیقه آنها دارد. به مرور با توجه به تمایل و سلیقه ی افراد منطقه به نوع خاصی از برنج، متوجه خواهید شد که چه نوع برنجی را برای فروش انتخاب کنید.

همواره کیفیت برنج را بر قیمت ترجیح دهید. ممکن است که گاهی برنج بیکیفیت را به مشتری بفروشید اما پس از آن باید فروش برنج را بطور کل کنار بگذارید.

معمولا قیمت برنج بالاست و همچنین برای پخش، مقدار زیادی برنج موردنیاز است؛ به همین دلیل سرمایه ای که برای ابتدای کار نیاز دارید، رقم بالایی می شود. اگر این سرمایه را ندارید بهتر است با بازاریابی برنج وارد خرید و فروش برنج شوید و برای فرد دیگری که صاحب مقادیر بالای برنج است، کار کنید تا در ادامه با سرمایه خود بتوانید بطور مستقل فعالیت کنید.