۸ خودروی چینی بازار که می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد

۸ خودروی چینی بازار که می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد

تازه ترین ها : امروزه چینی‌ها با همین سطح محدود از حضور در بازار ایران را باید خودروسازانی درجه یک در جهان دانست. سطح کیفی محصولات تازه این کشور چنان بالا رفته که تقریباً با استاندارد‌های تولید خودرو در فرانسه، ایتالیا و کره جنوبی همسان بوده و در برخی گونه‌ها حتی از رقبای اروپایی بالاتر است. در همین ایران دیدن تولیدات تازه ام‌جی، چری، بورگوارد و هاوال به خوبی ثابت می‌کند چینی‌ها چقدر سریع در حال عبور از مرز‌های پیشرفت در صنعت خودرو هستند.

ورود به حیطه خودرو‌های الکتریکی – خودران و نیز عرضه اقسامی از تولیدات محبوب و خوش‌پوش باعث شده تا در بزرگ‌ترین بازار خودرو جهان یک چینی یعنی هاوال اچ ۶ لقب پرفروش‌ترین شاسی‌بلند سال را به خود اختصاص دهد. بنابراین نباید دیگر چینی‌ها را بازیگران حاشیه‌ای بازار لقب داد. آن‌ها تلاش کردند و امروز قابل اعتمادتر از همیشه‌اند. اینجا با هشت مدل از محصولات با کیفیت‌شان آشنا شوید.

ام‌جی ۳ – مدل ۲۰۱۴

کوچک‌ترین عضو گروه یک خودرو دورگه انگلیسی است که در کنار داشتن فرم کلاسیک بدنه، هندلینگ خوبی هم دارد و استهلاکش ستودنی است. هاچ‌بک ام‌جی که از نظر ابعاد با خودرو‌هایی نظیر رنو ساندرو قابل مقایسه است، ضمن ارائه سطح بهتری از طراحی بیرونی و داخلی، از کابین و امکانات به‌روزتری برخوردار است. داشتن جعبه‌دنده پنج سرعته خودکار، مانیتور هفت اینچی لمسی، کروز کنترل، سانروف، رینگ و لاستیک ۱۵ اینچی به همراه شش کیسه هوا، این خودرو را به بهترین گزینه ممکن برای خرید در این رنج قیمتی تبدیل خواهد کرد.

جیلی RV۷ مدل ۲۰۱۴

هاچ‌بک دوست‌داشتنی جیلی بعد از حدود پنج سال حضور در بازار ایران دیگر کاملاً مورد اعتماد است. این خودرو که فرم دماغه نسبتاً خشن و کابین بزرگ و جادارش دو حسن مهم آن هستند، ترکیبی مناسب از خودرویی با سطح امکانات به‌روز و دوام بالا است که برای استفاده‌های پیوسته شهری و مسافرت‌های طولانی کاملاً قابل اعتماد است. ایمنی خوب که با ترمز‌های قوی و شش کیسه هوای ایمنی همراه است، در کنار هزینه‌های نگهداری معمول یک خودرو وارداتی امگرند هاچ‌بک را به خودرویی بهتر از همه نمونه‌های مونتاژ داخل در همین رنج قیمتی بدل می‌کند.

چانگان ایدو مدل ۲۰۱۵

ایدو دارای اتاقی بزرگ و امکاناتی مناسب و قیمتی معقول است. محصولات چانگان در شمار مورد اعتمادترین برند‌های بازار ایران هستند. کیفیت رنگ بدنه یا مونتاژ کابین به سیاق محصولات کره‌ای است. با اندکی اغماض خودرو در درازمدت ابداً کیفیتش همانند محصولات جک یا لیفان نزول نمی‌کند.

بزرگ‌ترین ایراد این خودرو به وزن بالا و قدرت ناکافی آن برمی‌گردد وگرنه از هر نظر ایدو محصولی با کیفیت و بادوام است. ایدو در بازار در رنج قیمتی ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان قابل خریداری است و ارزش امتحان و استفاده را دارد.

بسترن B۳۰ مدل ۱۳۹۷

به داشتن چهار ستاره کیفی و استفاده از پلتفرم فولکس واگن می‌نازد؛ گرچه سطح امکانات بالایی نداشته و حتی در مقایسه با دنا پلاس توربو یک سر و گردن پایین‌تر است. بسترن البته ویژگی‌های خوبی دارد. بهترین سدان چینی زیر ۱۵۰ میلیون تومان بازار است و حتی در مقایسه با چری آریزو ۵ سواری بهتر و اتاق راحت‌تری دارد. ایمنی خودرو هم مثل تندر ۹۰ و بهتر از برلیانس است و این موضوع خودش می‌تواند عامل برتری بی ۳۰ باشد. بدترین خبر درباره این محصول فاو، قیمت گزاف‌تر آن در مقایسه با رقبا است وگرنه از هر نظر خودرو قابل اعتمادی است.

هاوال H۲ مدل ۱۳۹۷

طراحی ظاهری این کراس‌اوور تک‌دیفرانسیل چینی چنگی به دل نمی‌زند و نسبت به جک اس ۵ و چری تیگو ۵ که چهار سال از حضورشان در بازار ایران می‌گذرد، کاملاً کندتر عمل می‌کند. با این‌حال قیمت کمتر، کیفیت ساخت و ایمنی نسبتاً بالا و طراحی داخلی خوب کمک می‌کند تا هاوال اچ ۲ نسبت به رقبا از برخی مزایای بیشتری برخوردار باشد. متأسفانه این خودرو به‌رغم قیمت بیشتر، فضای کمتری را در اتاق خود در اختیار سرنشینان می‌گذارد و همین هم بزرگ‌ترین عیب اچ ۲ در مقایسه با رقبا است. ولی با داشتن نمره کیفی ۴ ستاره، بر همه گزینه‌های دیگر برتری دارد.

چری تیگو ۷ مدل ۱۳۹۸

جزو جدیدترین محصولات چری است که از زبان طراحی اختصاصی سازنده برخوردار بوده و لیستی بلندبالا از امکانات رفاهی، ایمنی و ارتباطی را به خریدارانش می‌دهد. تیگو ۷ که از موتور توربو و جعبه‌دنده هفت سرعته اتوماتیک برخوردار است، در دامنه متنوعی از رنگ‌های بدنه به بازار ایران عرضه شده. به همین دلیل بسیار جوان‌پسند است.

ایراداتی مثل افت ارزش خرید پس از یک سال مصرف هنوز گریبانگیر این کراس‌اوور تک‌دیفرانسیل چینی است ولی شما می‌توانید با خیالی آسوده از این محصول تا چهار سال استفاده کنید.

ام‌جی رووی RX۵ مدل ۲۰۱۸

برخلاف بسیاری از موجودات چینی حاضر در بازار خودرو ایران، ام‌جی RX۵ خودروی شناخته‌شده‌ای در بازار چین بوده که در سه سال اخیر فروش بسیار بالایی را در سطح ۶۰۰ هزار دستگاه تجربه کرده که این موضوع مدیون طراحی برجسته و کیفیت ساخت خوب این خودرو است. فهرستی بلندبالا از امکانات در کنار یک موتورقدرتمند و کوچک توربو از آر-ایکس ۵ کراس‌اووری سریع و جسور ساخته که کاملاً با رقبای کره‌ای توان رقابت دارد. این خودرو که تدر ایران به صورت دو دیفرانسیل یا همان چهار چرخ متحرک ارائه شده، خودرویی ایده‌آل برای یک خانواده پنج نفره است.

بورگوارد BX۷ مدل ۲۰۱۸

امروز با ۸۰۰ میلیون می‌توانید یک نوسان ۲۰۱۷ بخرید که نه جان راه رفتن دارد و نه لذت سواری، اما اگر یک بار پشت فرمان اس‌یووی زیبا و جذاب بورگوارد بنشینید که در چین طراحی و تولید شده، آن‌وقت می‌فهمید که چینی‌ها با تلفیق ظاهر شکیل مرسدس بنز در کابین آئودی محصولی مجلل با قیمت هیوندای و کیفیت ساخت قابل اعتنا تولید کرده‌اند. صندوق بار BX۷ این خودرو دو دیفرانسیل را در بین تمامی رقبا، یک پله بالا می‌برد. چرم، چوب، آلومینیوم و البته پلاستیک با کیفیت هم کابین دلبخواهی را برای بزرگ‌ترین ساخته بورگوارد به ارمغان آورده است.