طرز تهیه همبرگر خانگی مک‌ دونالد اصل

طرز تهیه همبرگر خانگی مک‌ دونالد اصل

امروز قصد داریم طرز تهیه همبرگر خانگی به سبک مک‌دونالد اصل را به شما عزیزان آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

«ساندویچ همبرگر» محبوب‌ترین ساندویچ در سرتاسر دنیاست. اصلا می‌دانستید همبرگر به خصوص همبرگر مک دونالد محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین غذا در میان آمریکایی‌هاست؟ سالانه ۱۰۰ میلیارد ساندویچ همبرگر در سرتاسر دنیا فروخته می‌شود که از این تعداد ۴۰ میلیارد آن را آمریکایی‌ها می‌خرند.

اگر چه این فست‌فود گرد، چرب و خوشمزه در نگاه اول غذایی دم دستی و مدرن محسوب می‌شود، اما بد نیست بدانید که همبرگر یکی از غذا‌های اسطوره‌ای با پیشینه‌ای به قدمت تاریخ است.

مواد لازم برای ۶ نفر

گوشت چرخ‌کرده گوساله: ۶۰۰ گرم

تخم‌مرغ: ۱عدد

پیاز ریز خرد شده: ½ لیوان

پودر نان خشک: ¼ لیوان

سیر: ۱ یا دو حبه رنده شده

نمک: ½ قاشق چایخوری

فلفل قرمز: ½ قاشق چایخوری

نان باگت گرد: ۴ عدد

گوجه فرنگی: به مقدار دلخواه

برگ کاهو: به مقدار دلخواه

سس مایونز: ¼ لیوان

سس کچاپ: ¼ لیوان

پیاز قرمز: ۴ برش نازک

طرز تهیه

طرز تهیه همبرگر مک دونالد اصل و نکات جمع نشدن گوشت همبرگر بدین شرح است:

مرحله اول

در واقع طرز تهیه همبرگری که برای ساندویچ‌های مک دونالد استفاده می‌شود همان طرز تهیه همبرگر معمولی است. برای درست کردن همبرگر مک دونالد اصل ابتدا گوشت چرخکرده را خوب ورز دهید.

مرحله دوم

حالا در یک کاسه بزرگ گوشت چرخ‌کرده، تخم‌مرغ، پیاز رنده شده و آب گرفته شده یا خیلی ریز خرد شده، ادویه مخصوص همبرگر شامل پودر نان خشک، سیر، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید و حسابی با هم ورز دهید تا تمام مواد با هم یکی شوند و یک مایه یکدست و هموار به دست بیاید. اجازه دهید مایه گوشت چند دقیقه استراحت کند.

مرحله سوم

مایه همبرگر را به شش قسمت مساوی تقسیم کنید و هر کدام را به صورت گرد پهن کنید. پهنای هر عدد همبرگر باید حدود ۱۲ سانتی‌متر و ضخامت آن یک تا ۱ و نیم سانتی‌متر باشد.

مرحله چهارم

یک تابه گریل یا دستگاه گریل را گرم کنید و همبرگر‌ها را روی شعله خیلی ملایم گریل کنید. برای گریل شدن هر دو طرف گوشت در مجموع ۷ تا هشت دقیقه زمان کافی است. دو طرف نان را هم می‌توانیدگریل کنید. برای این کار در نهایت ۳۰ ثانیه زمان کافی است.

اگر می‌خواهید در خانه ساندویچ همبرگرتان را مثل طرز تهیه همبرگر رستورانی آماده کنید هر عدد نان را با دقت از وسط برش بزنید. روی یک برش نان سس کچاپ و سس مایونز بمالید و سپس برای هر ساندویچ، ابتدا برگ کاهو، برش‌های گوجه‌فرنگی، همبرگر و حلقه پیاز را بگذارید و در صورت تمایل کمی فلفل و نمک بپاشید. می‌توانید کمی قارچ با کره و فلفل سیاه تفت بدهید و به مخلفات ساندویچ اضافه کنید. در این صورت ساندویچ «ماشروم برگر» دارید.

یا یک ورقه پنیر گودا را در یک دقیقه پایانی گریل شدن گوشت روی آن بگذارید تا کمی آب شود؛ در این صورت یک ساندویچ «چیزبرگر» لذیذ در انتظار شماست. اگر هم دلتان گوشت بیشتری می‌خواهد دو تکه همبرگر و دو ورقه پنیر را در نان همبرگر بگذارید تا یک ساندیچ «دبل چیزبرگر» داشته باشید.

فوت و فن‌های همبرگر به سبک مک‌دونالد

*آمریکایی‌ها این ساندویچ را با پیاز کاراملی می‌خورند. برای درست کردن پیاز کاراملی، یک عدد پیاز را حلقه کنید و در مقدار کره با حرارت خیلی ملایم به مدت نیم ساعت تفت دهید. در لحظات آخر مقداری شکر روی پیاز‌ها بریزید.

*برای این‌که همبرگر مک دونالد اصل خانگی جمع نشود بهتر است برای درست کردن همبرگر خانگی از گوشت گوساله استفاده کنید. اما اگر طعم گوشت گوسفند را می‌پسندید از گوشت مخلوط گوسفند و گوساله استفاده کنید. در این صورت به خاطر چربی گوشت گوسفند برگر‌ها کمی خودشان را جمع می‌کنند، اما طعم بهترین همبرگر را تجربه خواهید کرد.

*طرز تهیه همبرگر با سویا را هم در خانه امتحان کنید. در صورت تمایل می‌توانید یک پیمانه سویا خیس کنید و به این مقدار گوشت استفاده کنید. در مرحله آماده کردن مایه گوشت آب سویا را خوب بگیرید و با گوشت در غذاساز بریزید تا مایه یکدستی به دست بیاورید و سپس با سایر مخلفات مخلوط کنید.

طرز تهیه همبرگر خانگی به سبک مک دونالد به همین راحتی است و همانطور که دیدید رمز و راز پیچیده‌ای ندارد.

منبع :برترین ها