کدام گوشی‌های‌ سامسونگ برای دانش‌آموزان مناسب‌تر هستند؟

کدام گوشی‌های‌ سامسونگ برای دانش‌آموزان مناسب‌تر هستند؟

با توجه به شرایطی که به دلیل کرونا جهان درگیرش شد، آموزش مجازی اهمیت بیشتری از گذشته پیدا کرد؛ بنابراین تعداد دانش‌آموزانی که از گوشی‌های هوشمند استفاده‌ی جدی‌تر می‌کردند افزایش پیدا کرد. اما بین گوشی‌های سامسونگ کدام برای دانش‌آموزان مناسب‌تر است؟ یا به عبارتی کدام گوشی های برند سامسونگ ارزش خرید دارند؟ در این مقاله به این سؤال پاسخ خواهیم داد.

Galaxy A52

حدود قیمت: ۹.۰۰۰.۰۰۰ تا ۱۲.۰۰۰.۰۰۰ تومان

یک گوشی کاربردی با مشخصات شاخص که می‌تواند عملکردهای خوبی را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهد. صفحه‌ی نمایش‌ آن ۶.۵ اینچ بوده و به تکنولوژی Super AMOLED مجهز شده است. مقاومت گوشی در برابر ضربه و خش بالاست چرا که از محافظ کورنینگ گوریلاگلس ۵ در ساخت آن استفاده شده است. همچنین وضوح تصویر در این گوشی برابر با ۲۴۰۰×۱۰۸۰ است.

پردازشگر هشت‌ هسته‌ای‌ A52 از تراشه‌ی محبوب Snapdragon 720 کوالکوم برخوردار است. رم گوشی نیز ۴، ۶ یا ۸ گیگابایت است. به این ترتیب می‌توان گفت سرعت پردازش اطلاعات آن بالا است که در نتیجه گوشی برای بازی، تماشای ویدئو و استفاده از اپ‌های آموزش مجازی مناسب است.

دوربین اصلی گوشی ۴ لنز دارد که به ترتیب برابر با لنز عریض ۶۴، فوق عریض ۱۲، ماکرو و عمق هر کدام ۵ مگاپیکسل است. دوربین سلفی نیز ۳۲ مگاپیکسلی است.

فضای ذخیره‌سازی برابر ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت است. باتری به شارژر سریع ۲۵ واتی مجهز شده که ظرف ۳۰ دقیقه گوشی را ۵۰ درصد شارژ می‌کند.

Galaxy M32

حدود قیمت: ۶.۰۰۰.۰۰۰ تا ۷.۰۰۰.۰۰۰ تومان

گوشی بعدی که ارزش خرید بالایی برای نوجوانان و دانش‌آموزان دارد M32 است. صفحه‌ی نمایش این گوشی ۶.۴ اینچ است. به تکنولوژی Super AMOLED مجهز شده و وضوح تصویرش برابر با ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل است.

سیستم‌عامل این گوشی اندروید ۱۱ است. از پردازشگر ۸ هسته‌ای در ساخت آن استفاده شده که ساخته شرکت Mediatek است. رم گوشی در دو مدل ۴ و ۶ گیگابایتی به بازار معرفی شده که به نظر می‌رسد در مجموع قدرت پردازش بالایی داشته باشد.

 مگاپیکسلی، لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و لنز ماکرو و عمق ۲ مگاپیکسلی می‌شود. دوربین سلفی نیز ۲۰ مگاپیکسلی است.

همچنین ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برای این گوشی در نظر گرفته شده است. علاوه بر این از حافظه‌ی جانبی پشتیبانی می‌کند. باتری M32 برابر با ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است و به شارژر سریع ۲۵ واتی مجهز است.

Galaxy M12

حدود قیمت: ۳.۷۰۰.۰۰۰ تا ۴.۴۰۰.۰۰۰

قیمت مناسب در کنار کارایی خوب، ارزش خرید M12 را بسیار بالا برده به‌ویژه برای اینکه توسط دانش‌آموزان مورد استفاده قرار بگیرد. این گوشی صفحه‌ی نمایش ۶.۵ اینچی دارد. وضوح تصویرش برابر با ۱۶۰۰×۷۲۰ پیکسل است.

سیستم‌عامل آن نسخه‌ی ۱۱ اندروید است. از تراشه‌ی Exynos 850 در ساخت M12 استفاده شده که قدرت بالایی دارد. رم گوشی در مدل‌هایی که به بازار عرضه شدند ۳،۴ و ۶ گیگابایتی است؛ بنابراین برای کاربردهای معمول بسیار مناسب است.


دوربین گوشی ۴ لنز مجزا دارد. ۴۸ مگاپیکسل لنز عریض، ۸ مگاپیکسل لنز فوق عریض، ۲ مگاپیکسل لنز ماکرو و ۵ مگاپیکسل لنز عمق وظیفه ثبت عکس در این گوشی را برعهده دارد. در مجموع کیفیت تصویر آن برابر با ۱۰۸۰ پیکسل است. دوربین جلو نیز تک لنزه و ۸ مگاپیکسلی است.

فضای ذخیره‌سازی گوشی در سه مدل ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی به بازار عرضه شده است، ضمناً امکان استفاده از حافظه‌ی جانبی میکرواس‌دی نیز در نظر گرفته شده است. باتری نیز برای شارژ سریعتر به شارژر ۱۵ واتی تجهیز شده است.

Galaxy A11

حدود قیمت: ۳.۶۰۰.۰۰۰ تا ۳.۹۰۰.۰۰۰

گوشی اقتصادی اما با کیفیت سامسونگ که توجه‌های زیادی را به خود جلب کرده برای استفاده‌ی دانش‌آموزان بسیار مناسب است. صفحه‌ی نمایش ۶.۴ اینچی آن قابلیت نمایش بیش از ۱۶ میلیون رنگ را دارد. وضوح تصویر A11 برابر است و رزولوشنی معادل ۱۵۶۰×۷۲۰ پیکسل دارد.

سیستم‌عامل گوشی A11 اندروید ۱۰ است. یک پردازشگر پرقدرت ۸ هسته‌ای دارد و رم آن برابر ۲ یا ۳ گیگابایت است. عملکرد گوشی در برنامه‌های کاربردی فوق‌العاده‌ است.


دوربین اصلی به ۳ لنز مجهز شده که متشکل از لنز عریض ۱۳ مگاپیکسلی، فوق عریض ۵ مگاپیکسلی و لنز عمق برابر با ۲ مگاپیکسلی که وظیفه ثبت عکس‌های مختلف را برعهده دارند. دوربین سلفی تک‌ لنزه و ۸ مگاپیکسل است. کیفیت فیلم‌برداری در هر دو دوربین ۱۰۸۰ و ۳۰ فریم بر ثانیه محاسبه می‌شود.

همچنین حافظه‌ی ‌داخلی ۳۲ گیگابایت است. A11 از حافظه‌ی جانبی میکرواس‌دی پشتیبانی می‌کند و امکان ارتقای فضای ذخیره‌سازی در آن وجود دارد. گوشی شاٰرژ را به‌خوبی نگه می‌دارد و با استفاده از شارژر سریع ۱۵ واتی با سرعت شارژ می‌شود.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم گوشی‌های مناسب دانش‌آموزان را معرفی کنیم. اگر پدر و مادری هستید که برای فرزند خود سراغ گوشی مناسبی می‌گردید، می‌توانید از این لیست کمک بگیرید.