استفاده از بهترین وکیل کیفری برای جرم شرب خمر

استفاده از بهترین وکیل کیفری برای جرم شرب خمر

شرب خمر یکی از جرایمی است که در قانون مجازات اسلامی به آن پرداخته شده است و اکنون برخی از افراد درگیر این مسئله هستند که تمایل دارند بدانند مجازات شرابخواری چقدر است و این مجازات چگونه اعمال می‌شود؟ برای کسب اطلاعات لازم درباره مجازات جرم شرب خمر و سایر موارد کیفری مربوط به این نوع جرم می‌توانید از مشاوره حقوقی محبوبه حجتیان به عنوان بهترین وکیل پایه یک دادگستری در حوزه مسائل کیفری استفاده کنید.

پیشنهاد می شود برای بهره مندی سریع تر از خدمات حقوقی محبوبه حجتیان با شماره تلفن ۰۹۱۹۱۴۹۰۷۷۹ تماس حاصل فرمایید.

جرم شرب خمر چیست؟

شرب خمر یکی از مواردی است که در فقه و اسلام به آن پرداخته شده و به شدت افراد از آن منع می‌شوند. قانونگذار نیز این مسئله را جرم می داند و در قانون مجازات اسلامی جرم شرب خمر از جرایم حدی است که در ماده ۲۶۴ تا ۲۶۶ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ درباره مسائل به صورت کامل توضیح داده شده است .

مصرف هر گونه مسکر به صورت نوشیدنی و به هر صورتی که استعمال شود، خواه منجر به مستی شود یا خیر و حتی چنانچه آب جو باشد و مستی ایجاد نکند، همه این موارد جرم محسوب می شود و مجازات آن نیز ۸۰ ضربه شلاق حدی خواهد بود. توجه داشته باشید که نوع، میزان و شدت شلاق حدی با شلاق تعزیری کاملا متفاوت بوده و شلاق حدی بسیار شدیدتر و سنگین‌تر است.

مجازات مستی

مجازات تکمیلی و شدید برای شرب خمر

شرب خمر، جرم محسوب می‌شود که در قانون مجازات اسلامی برای آن مجازات تعیین شده است؛ ولی قانونگذار پیش بینی کرده که چنانچه فردی مجازات حدی انجام ندهد، قاضی اجرای حکم می‌تواند اقدامات دیگری برای آن در نظر بگیرد. برای مثال اگر فردی در ماشین یک بطری شراب داشته باشد، در حالی که مست نباشد، حمل آن نیز جرم محسوب می شود و مطابق با نظر قاضی برای آن مجازات تعیین خواهد شد.

درواقع باید بدانید که حمل مسکرات جزء جرایمی است که شامل مجازات می‌شود و قانونگذار در این مورد هم معتقد به حبس مرتکب است. به جز آن نیز وسیله ارتکاب جرم هم توقیف شود. جرم حمل مسکرات، جرم کوچکی نیست، هرچند که در انظار عمومی و تفکر افراد امری عادی به نظر برسد؛ ولی جرمی است که آثار شدیدی به لحاظ سابقه کیفری موثر و مشمول جرائم و مجازات‌های تکمیلی دارد .

برای حل مسائل مربوط به شرب خمر و مجازات آن می‌توانید از خدمات حقوقی بهترین وکیل کیفری محبوبه حجتیان استفاده کنید.

صدور حکم تبعید و موارد دیگر برای شرب خمر

قانونگذار در ماده ۲۳ مجازات های تکمیلی و تبعی قانون مجازات دقیقا اذعان داشته که قاضی اجرای حکم می‌تواند مجازات تبعی ایجاد کند. این کار به معنی آن است که قانوگذار می‌تواند مرتکب جرم را از خدمات دولتی عمومی برکنار یا او را از شغلی به طور کامل منع کند. همچنین منع از اقامت در محله ای خاص یا شهری برای او تعیین کند؛ برای مثال حکم داده شود که در تهران زندگی نکند و در شهر دیگری زندگی کند یا اقامت اجباری در محله ای معین برای او مشخص کند.

مجازات‌های مانند تبعید مواردی است که مطابق با نظر قاضی پرونده صادر می‌شود. همچنین ممنوع الخروج کردن مجرم یا الزام او به خدمات عمومی یا توقیف وسایل ارتکاب جرم، جزو مجازات مربوط به شرب خمر یا مواردی مانند حمل مسکرات می‌شود. برای مثال اگر فردی یک شیشه شراب در ماشین خود داشته باشد، ممکن است قاضی حکم صادر کند که آن خودرو در اختیار دولت توقیف شود و این مورد جزء مجازات‌های تکمیلی و تبعی است.

بعضی از افراد تصور می‌کنند که جریمه حمل مسکرات تنها شامل جرایم نقدی می شود؛ ولی این موضوع اصلا صحت ندارد. هرچند ممکن است در مواردی قانونگذار، مجازات‌های نقدی را جایگزین حبس کند که این مورد در صورت نداشتن سابقه کیفری، تخفیف مجازات، تعلیق مجازات، آزادی مشروط و… خواهد بود. درواقع موارد بیان شده برای زمانی است که قانوگذار پیش‌بینی کرده؛ ولی تکلیف قانونی برای استفاده از موارد تخفیف، تعلیق یا آزادی مشروط و… وجود ندارد و اصل مجازات را باید در نظر بگیرید .

حکم شراب خواری

پرسش‌هایی که درباره مجازات شرب خمر مطرح می شود، این است که چه زمانی میزان آن کمتر خواهد بود؟ در پاسخ به این پرسش می‎توان بیان کرد که بستگی به این مورد دارد که شما از یک وکیل حقوقی باتجربه و حرفه‌ای مانند محبوبه حجتیان در زمینه جرایم ناشی از شرب خمر کمک بگیرید تا از مواردی که قانونگذار صادر کرده، بتوانید تخفیف و تعلیق بگیرید. همچنین با کمک ایشان می‌توانید مجازات را تبدیل به جزای نقدی کنید یا وسیله نقلیه خود را از توقیف خارج کنید. شما تنها در صورت استفاده از مشاوره حقوقی یک وکیل کیفری با تجربه درباره شرب خمر و تنظیم لایحه و دفاع آگاهانه می‌توانید در مجازات شرب خمر تخفیف بگیرید.

جزای مشروب خوردن

مجازات رانندگی در حال مستی

بحث مهمی که در جرم شرب خمر وجود دارد، مبحث رانندگی در حال مستی و جرایم رانندگی است. اگر کسی در حال مستی رانندگی کند و باعث تصادف و آسیب جانی و مالی به دیگران شود، مجازات او قطعا افزایش خواهد یافت. در ضمن به غیر از مجازات رانندگی، دیه برعهده متخلف است و با توجه به میزان خساراتی که به خودرو یا سرنشینان وارد کرده، مجازات او تشدید می‌یابد.

با توجه به ماده ۷۱۸ قانون مجازات اسلامی چنانچه کسی مست باشد و با مستی رانندگی کند، در این صورت فرد به بیش از دو سوم حداکثر مجازات محکوم خواهد شد و مجازات متخلف تشدید می شود. همچنین یک تا پنج سال نیز از حق رانندگی محروم می‌شود. در ضمن میزان مجازات کسی که در رانندگی تخلف می‌کند در ماده ۷۰۴ چنین آمده که به شش ماه تا سه سال حبس و پرداخت دیه محکوم می‌شود. این مجازات در ماده ۷۱۸ تشدید پیدا می‌کند و ممکن است به بیش از دو سوم حداکثر مجازات محکوم شود.

مبحث دیگری که در خصوص شرب خمر وجود دارد، این است که اگر کسی با حالت مستی و در حین رانندگی موجب تصادف و فوت شخصی شود در خیلی از موارد امکان دارد این عمل او قتل عمد در نظر گرفته شود. زیرا قانون در بحث قصاص چنین بیان کرده که اگر شخصی کسی را بکشد، در حالی که مست باشد این کار قتل ناشی از خطای عمد است و به قصاص محکوم خواهد شد. تنها در صورتی این اتهام از او برداشته می‌شود که ثابت شود او در حین ارتکاب جرم مسلوب الاراده بوده است. البته قانونگذار مسلوب الاراده بودن را در اندک مواردی می‌پذیرد، زیرا معتقد است فرد با اراده خود شرب خمر را انجام داده و از این موضوع اطلاع داشته است که انسان مست اراده لازم را ندارد و هر تخلفی برایش امکان‌پذیر است. بنابراین قتلی که در این موارد انجام می‌شود، قتل عمد تلقی خواهد شد. پس این نکته بسیار جدی است که احتمال دارد فرد فقط به خاطر مستی ناشی از شرب خمر پشت فرمان بنشیند و با عابری برخورد کرده و او را به قتل عمد محکوم کنند.

در نتیجه این قتل عمد قصاص خواهد بود و رضایت اولیای دم را به همراه خواهد داشت. البته در ماده ۳۰۷ چنین آمده است که ارتکاب جنایت در حال مستی شرب خمر و عدم تعادل روانی در اثر مصرف مواد مخدر، روانگردان یا سایر موارد موجب قصاص است، مگر اینکه ثابت شود در اثر مستی و عدم تعادل روانی مرتکب کلا مسلوب الاختیار بوده، در این صورت علاوه بر دیه به مجازات تعزیری هم محکوم خواهد شد.

حکم مشروب خوردن

همچنین اگر ثابت شود که مرتکب برای چنین عملی مست کرده یا علم داشته که مستی و عدم تعادل روانی موجب ارتکاب چنین جنایتی می شود، چنانچه شخصی هم در این تصادف کشته شود، قطعا مرتکب جرم مستحق قصاص است. بنابراین باید بدانید یک جرم شرب خمر ممکن است فرد را تا قصاص، زندان، جرایم حدی و همه این مسائل بکشاند.

لازم به ذکر است که درباره تمام مسائل مربوط به شرب خمر راه دفاع و پیگیری وجود دارد، همین طور که قانونگذار صراحتا اشاره کرده است. اما راه‎های دفاع و تبیین اراده افراد و آثار و شرایطی که مجرم و قربانی دارد، البته همه این موارد فقط توسط بهترین وکیل پایه دادگستری که زمینه کیفری تجربه دارد، می‌تواند پیگیری شود و تنظیم یک لایحه خوب و یک دفاع مسلط بر قوانین حقوقی می‌تواند این مسائل را برای شما برطرف کند.

وکیل خوردن مشروب

ضرورت استفاده از بهترین وکیل کیفری برای جرم شرب خمر

اگر به دلایلی مشمول جرایم ناشی از شرب خمر، شراب خواری و حمل مسکرات شده اید، برای تخفیف مجازات خود کافی است از مشاوره حقوقی محبوبه حجتیان به عنوان بهترین وکیل پایه یک دادگستری بهره مند شوید و پرونده خود را به او بسپارید. ایشان با داشتن دانش کافی و سال ها تجربه در زمینه پرونده های کیفری، آماده ارائه بهترین مشاوره حقوقی و برعهده گرفتن وکالت برای حل مسائل حقوقی است.

برای ارتباط سریع تر با محبوبه حجتیان می توانید به وب سایت موسسه حقوقی ایشان مراجعه کنید و درخواست خود را به ثبت برسانید. وب سایت ایشان توسط طراحان و تولیدکنندگان محتوای حرفه ای بهترین شرکت طراحی سایت راه اندازی و در دسترس کاربران حقوقی قرار داده شده است.