تعطیلات خرداد کجا برم ؟

تعطیلات خرداد کجا برم ؟

تعطیلات خرداد کجا برم ؟

شادی و لذت از دوران تولد در خوی و خصلت انسان نهادینه شده است و همه ما دوست دارین تفریح کنیم ، خوشحال باشیم و از زندگیمان لذت میبریم . زندگی شبانه روزه و بدون هیجان در طولانی مدت ، باعث میشود شما در محل سکونت خود دچار افسردگی و بی حوصلگی شوید . بسیاری از ما ، دغدغه ها و دشواری هایی در زندگیمان وجود دارد که با آنها سر و کله میزنیم . به همین دلیل ، نیاز است برای مدت کوتاهی هم که شده از این دغدغه ها دور باشیم .

بهترین راه حل برای دوری از تمامی این مشکلات ، مسافرت رفتن است .

در این مقاله به ۳ مقصدی میپردازیم

در این مقاله قصد داریم ۳ مقصد بهاری که از خاص ترین جاذبه های گردشگری در ایران هستند را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در کنار خانواده خود به دور از هرگونه استرس و نگرانی سفر کنید .

فیلبند روستایی بر فراز ابرها

روستای فیلبند، یکی از زیباترین روستاهای شمال ایران است که در منطقه دهستان لاریجان، شهرستان نوشهر، استان مازندران قرار دارد. این روستا از لحاظ طبیعی با آب هوایی سرسبز و زیبا، جنگل های سرسبز، رودخانه ها و شلال های زیبا مانند شلال محمدکریم، مقصد گردشگران داخلی و خارجی است .

به دلیل زیبایی‌های طبیعی و تاریخی روستای فیلبند، تعداد زیادی از گردشگران از داخل و خارج از ایران هر ساله این منطقه را بازدید می کنند.

در روستای فیلبند، شما میتوانید از جاذبه های گردشگری متنوعی لذت ببرید. بعضی از این جاذبه ها عبارتند از: 1. شلال محمدکریم۲. جنگل های سرسبز و زیبا۳. رودخانه های معدنی۴. دو کوهستان سیمرغ و معمولان۵. دو حرم مذهبی روستای فیلبند در فصل های مختلف آب و هوا های مختلفی را نیز تجربه میکند . از اوایل پاییز و با شروع سرما در این روستا ، اقامت و زندگی در آنجا بسیار سخت میشود و با فرا رسیدن زمستون و بارش برف ، ساکنان این منطقه ، آنجرا را ترک میکنند و به شهر و روستا های گرم تر در اطراف فیلبند میروند .

در فصل بهار ، فیلند تبدیل به یک سرزمین چهار فصل میشود . در یک روز ممکن است هوا آفتابی ، باران ، برف و رنگین کمان و تگرگ را با فواصل کوتاه در فیلبند تجربه کنید . اما این روستا ، از شروع خرداد ماه تا ابتدای پاییز ، بهترین هوا را دارد . در این زمیان آب و هوا خنک می ماند و شما میتوانید در شب های گرم تابستانی از هوای بسیار خنک در آنجا استفاده کنید .

جنگل الیمستان بهشت گمشده در ایران

استان مازندران ، یکی از زیباترین طبیعت ها را در کل دنیا دارد . علاوه بر روستای فیلبند ، شهرستان های زیبای دیگری نیز در آنجا وجود دارند . یکی از این شهرستان های ، آمل است . این شهرستان ، مکان های گردشگری بسیار زیبا و دلنشینی را درون خود جای داده است که یکی از این جاذبه های زیبا ، الیمستان است . الیمستان یکی از جاذبه های گردشگری این شهرستان به حساب میآید . در این مکان ، گیاهانی به نام الیما رشد میکنند و الیما در واقع نوعی تره کوهی است که روستایی ها با آن ، آش و کوکو سبزی درست میکنند . نام این جنگل هم از همین گیاه گرفته شده است . این منطقه در فصل بهار ، محصوصا در اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد ماه در زیبا ترین حالت خود قرار دارد و برای بازدید کنندگان یک فرصت بسیار عالی است تا بتوانید از زیبایی های خداوند لذت ببرید .

همانطور که بالاتر گفتیم این فرصت بسیار خوبی برای گردشگران به حساب می آید . همچنین ، افراد دیگری مانند عکاسان هم از این فرصت استفاده میکنند و برای گرفتن عکس های رویایی به بازدید از این جنگل میپردازند . قسمت به قسمت این جنگل با یکدیگر متفاوت است . در یک جا هوا گرم و شرجی و جایی دیگر به قدری خنک است که میخواهید کاپشن بپوشید . مه در این قسمت ها بیداد میکند و شما را تا خارج شدن از جنگل همراهی میکند و این یک حس بسیار لذت بخش برای شما است .

این جنگل پر است از درخت های کوتاه و بلند که یکی یکی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و مناظر زیبا و رویایی را برای شما تشکیل داده اند . بعضی از این درخت ها ، میوه هایی همچون ازگیل ، ولیک و آلوچه جنگلی هم دارند . اگر به همراه خانواده یا تور به این جنگل سفر کردید ، میتوانید با پیاده روی ، طبیعت زیبای این جنگل را مشاهده کنید . به این نکته توجه کنید که این جنگل بسیار عظیم است . پس اصلا از یکدیگر جدا نشوید تا همدیگر را گم نکنید .

طبعیت زیبای این جنگل بسیار مورد توجه عکاسان است اگر شما هم یک دوربین عکاسی به همراه خود دارید پس منتظر چه هستید شما هم دوربین خود را بردارید و از جای جای این طبیعت عکس برداری کنید تا بتوانید طبیعت بسیار زیبای خداوند را به تصویر بکشید .

آدرس و راهنمای بازدید:

از تهران کیلومتر ۱۴۰ جاده و از آمل کیلومتر۲۰ جاده هراز با تابلویی روبه رو خواهید شد که بر روی آن امامزاده لهاش نوشته شده

است.شما باید وارد این فرعی بشوید.با رسیدن به دو راهی سمت چپ را طی کنید.مسیر جاده با آسفالت پوشیده شده است و از این

جهت رانندگی آسان تر است البته پیچ و خم زیادی هم دارد.شما با هفت کیلومتر رانندگی در این مسیر و پس از ۳کیلومتر رانندگی در

مسیر خاکی به امامزاده قاسم و اول جنگل الیمستان میرسید.

پارک جنگلی گیسوم

گیسوم ، از مکان های بسیار دیدنی در استان گیلان است . گیسوم یک پارک جنگلی ۸۰ هکتاری در فاصله ۹۰ کیلومتری جاده رشت به آستارا و ۱۵ کیلومتری جنوب تالش قرار دادر و یکی از روستاهای توابع بخش پره سر شرهزیتان تالش به حساب می آید و به دلیل حضور یک روستا دقیقا با همین اسم در نزدیک آن ، این جنگل نیز با همین اسم شناخته میشود .جنگل تفریحی گیسوم ، صرفا منطقه ای جنگلی نیست . چرا که در کنار آن یک فضای ساحلی وجو دارد که شما میتوانید در آنجا ساعت ها به تماشای دریا و زیبایی های آن بنشینید .  وجود جنگل و دریا کنار هم که هرکدام دنیایی از زیبایی را در خود جای می‌دهد، منطقه‌ گیسوم را به یکی از جذاب‌ترین و اصلی‌ترین مقصدهای گردشگران تبدیل می‌کند. پتانسیل بسیار بالای این منطقه، حدود ۱۵ سال پیش مورد توجه شهرداری تالش قرار گرفت و سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته، به‌شکل‌گیری یکی از مناطق بی‌نهایت جذاب تفریحی جنگلی و ساحلی کشور منجر شد.

آدرس : در محور رشت به آستارا و ۱۰ کیلومتر مانده به جاده اسالم به خلخال

خاب خاب خاب !!! تا به این جا با چندین مقصد گردشگری در فصل بهار آشنا شدیم.ممکن است شما هم علاقه مند باشید تا با مقصد ها و مکان های گردشگری بیشتری آشنا شوید و اطلاعات کسب کنید.بهترین راه استفاده از مطالب خواندنی یک سایت گردشگری است.

اما یک سایت گردشگری علاوه بر این نکته باید از چه امکاناتی بهره مند باشد؟

در ادامه به معرفی چند تا از امکاناتی میپردازیم که یک سایت گردشگری باید داشته باشد.شمایی که مخاطب یک سایت هستید میتوانید از طریق این نکات سایت های دیگر را هم ارزیابی کنید و چه شما که صاحب یک وب سایت گردشگری هستید هم میتوانید با بهره برداری از این امکانات در سایت خود سبب رونق هر چه بیشتر کسب و کار خود شوید.

 از جمله امکانات سایت گردشگری می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • خرید آنلاین و رزرو اینترنتی بلیط
  • نمایش پکیج های ترکیبی شامل انواع خدمات مسافرتی
  • ایجاد بخش اخبار مرتبط با تورهای آژانس مسافرتی
  • طراحی نمودن قسمت ارزانترین تورهای آژانس مسافرتی
  • اعلان ساعت کشورهای دیگر در سایت
  • نمایش سرویس های آژانس مسافرتی
  • تقسیم بندی تورها
  • دسته بندی کردن هتل ها
  • دانستنی های مهم پیش از مسافرت

خرید آنلاین و رزرو اینترنتی بلیط

از مهمترین امکاناتی که آژانس های مسافرتی در اختیار مردم میگذارند رزرو آنلاین آن میباشد. شاید از پر اهمیت ترین آیتم های تخصصی طراحی وب سایت گردشگری این قسمت باشد که تعیین میکند وب سایت می تواند چقدر بازخورد داشته باشد. چنین سرویسی در انتها می تواند وب سایت آژانس مسافرتی را تبدیل به کاربری از نوع فروشگاه اینترنتی نماید که درآمد مطمئن و قابل قبولی را عاید مالک کند.

نمایش پکیج های ترکیبی شامل انواع خدمات مسافرتی

ارائه پکیج های مسافرتی  به گونه ­ای که بتواند به شکلی زیبا و خوش نما در دید کاربران بدرخشد.باید این شرایط فراهم باشد تا کاربران در این فضا قرار گرفته و پس از پشت سرگذاشتن این قسمت به قسمت پرداخت آنلاین وارد شوند.

ایجاد بخش اخبار مرتبط با تورهای آژانس مسافرتی

 قاعدتا در هر پکیجی که  برای مشتریانتان در نظر گرفته میشود در هر بازه زمانی ممکن است اتفاقاتی بیفتد که بهتر است در قالب بخشی به عنوان اخبار جای بگیرد و مشتریان بتوانند انتخاب های مناسبی داشته باشند .

طراحی نمودن قسمت ارزانترین تورهای آژانس مسافرتی

تعداد زیادی از افراد به دلایل مختلفی در آخرین لحظات اقدام به خرید تور های آژانس مسافرتی می کنند، و چون میخواهند به صرفه ترین تور ها را رزرو کنند از این بخش بسیار دیدن خواهند کرد.

اعلان ساعت کشورهای دیگر در سایت

 طراحی این بخش از سایت در واقع نوعی احترام و ارزش گذاری به مشتریانتان است. به دلیل اینکه بسیاری از افراد از جای جای دنیا وب سایت آژانس مسافرتی را خواهند دید و ممکن است تمایل به دانستن زمان کشورهای مد نظر خود را داشته باشند.

نمایش سرویس های آژانس مسافرتی

این سرویس به این منظور ایجاد می شود تا مشتریان بتوانند بهتر با سرویس های آژانس مسافرتی آشنا شوند. مشتریان و آژانس های مسافرتی دیگر تمایل دارند از میزان گسترش کسب و کار سایت های مسافرتی مطلع شوند و این صفحه کمک می کند تا با کسب و کار آژانس های مسافرتی بهتر آشنا شوند. این صفحه برای اطمینان بیشتر مشتریانتان کمک زیادی خواهد کرد.

تقسیم بندی تورها

طبیعتا آژانس مسافرتی  در بازه های زمانی مختلف پکیج هایی شامل تورهای مختلف را ارائه خواهد کرد. به همین علت تقسیم بندی آن ها به انتخاب هوشمندانه کاربران کمک خواهد کرد.

دسته بندی کردن هتل ها

 انتخاب این سرویس نه فقط برای دادن اطلاعات بلکه برای سفارش بهتر و جذب مشتریان می تواند لحاظ شود. افراد دوست دارند در مورد کم و کیف خدمات هتلشان اطلاعاتی را کسب کرده و بدانند در کدام هتل اقامت خواهند کرد. به منظور دسترسی سریعتر و بهتر مشتریان به این بخش باید سایت گردشگری بخشی برای جستو داشته باشد.

معرفی بخش های مهم شهرها و کشورها به عنوان یک جاذبه توریستی

این بخش برای جذب هر چه بیشتر کاربر ایجاد میشود. با این کار رتبه بندی وبسایت شما را در موتورهای جستجو مانند گوگل ارتقا میدهد. هر چه مطالب سایت بیشتر و بهتر باشد مشتریان بیشتری را به سمت آژانس مسافرتی شما خواهد کشاند. علاوه بر اینها میتوانیم به کمک تقسیم بندی کردن و نمایش جاذبه های توریستی بخشهای مختلف یک کشور کاربران بیشتری را برای آشنایی با آنها به وب سایت آژانس مسافرتی و گردشگری خود بکشانید .

این ها بخشی از امکاناتی است که سایت های گردشگری باید داشته باشند اما نکته حائز اهمیت داشتن اطلاعات و دانستنی ها پیش از سفر است.همیشه در این فرصت ها لازم است، از جایی که می خواهیم برویم اطلاعات کافی داشته باشیم، تا باعث صرفه جویی در هزینه و بودجه بندی شود و یا حتی بتوانیم وقت هایمان در چندروز سفر مدیریت کنیم.

خوشبختانه باماگردی اینجاست تا از زمان استفاده کنید و بهترین ها رو برای سفر خود بنابر هر هدفی که دارید، در نظر بگیرید.باماگردی با شعار ” با ما گردش برین” اینجاست تا قبل از این که مقصدتان را انتخاب کنید یا حتی تصمیم بگیرید چی بپوشید! با ما به صورت مجازی بگردید و یک پیش تجربه جالب و کارا رقم بزنید.

مکان های معرفی شده در باماگردی

معرفی مقصد های مختلف

جاذبه های گردشگری 

  • جنگل
  • قله نوردی
  • رودخانه ها
  • غار
  • صحرا
  • ساحل
  • دریاچه

جاذبه های شهری

  • اماکن مذهبی
  • تاریخی
  • پارک
  • مرکز خرید
  • موزه

پس اگر به دنبال راهی می‌گردید که بتوانید از تمامی ویژگی ها، جاذبه های گردشگری، مکان های دیدنی و… یک استان یا یک منطقه خاص هستید پیشنهاد ما بهره گیری از مطالب مفید باماگردی می‌باشد.

سایت : Bamagardi.com