سالاد ماکارونی بخوریم یا نه ؟

سالاد ماکارونی بخوریم یا نه ؟

سالاد ماکارونی

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که ارزش غذایی سالاد ماکارونی چقدر است و خوردن سالاد ماکارونی برای بدن ما ضرر دارد یا مفید است . اگر این سوالات برای شما هم پیش آمده به شما پیشنهاد میکنیم تا انتها این مقاله با ما همراه باشید. سالاد ماکارونی غذای پرطرفدار و آسانی است که بسیار سریع پخته می‌شود و خواص بسیار زیادی نیز دارد زیرا از آرد گندم درست شده است. ماکارونی با روش‌های مختلف پخته و سرو می‌شود. که یکی از روش‌های آن مخلوط ماکارونی با سس سفید، هویج، خیار شور، نخود فرنگی، سینه مرغ یا کالباس است که سالاد ماکارونی نامیده می‌شود. و در پاسخ به سوال آیا سالاد ماکارونی مضر است می‌توان گفت: خواص و ضرر سالاد ماکارونی مساوی است یعنی همانطور که این سالاد سس مایونز فراوانی دارد و همین باعث بالا رفتن کلسترول بد خون و گرفتگی عروق می‌شود. اما به دلیل دارا بودن خیار شور، برای افرادی که دارای فشار پایین هستند بسیار خوب است. همچنین در سالاد ماکارونی از هویج، ذرت، سینه مرغ نیز استفاده می‌شود که خود این مواد دارای خواص بسیاری می‌باشد. که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

آیا سالاد ماکارونی چاق میکند؟

برای اینکه بدانید آیا سالاد ماکارونی چاق کننده است باید نوع ماکارونی که مصرف می کنید و همچنین موادغذایی همراه آن را مدنظر قرار دهید. مصرف سالاد ماکارونی هفته ای یک بار و همراه با سالاد می تواند بسیار مفید باشد. درست مانند هر غذای دیگری، از موارد اصلی که باید به ذهن بسپارید حجم وعده و آن چیزی که کنارش می خورید است. اگر تنها دلیلتان برای نخوردن سالاد ماکارونی این است که شنیده اید چاق کننده است، باید بگویم به خود ظلم می کنید . در ادامه توصیه هایی را ارائه می دهیم که می توانید با استفاده از آنها وعده پاستای خود سبک تر و سالمتر کنید.

سالاد ماکارونی را سبک بخورید؟

۱ سالاد ماکارونی را زیادی نپزید که خیلی نرم شود، پاستا باید در حدی پخته شود که همچنان کمی سفت بماند، اگر آن را بیش از این اندازه بپزید مقدار شاخص گلیسمی اش بالا می رود.

۲ با وعده خود خلاقانه برخورد کنید! راه های زیادی برای اضافه کردن انواع سبزیجات، پروتئین، و چربی های سالم وجود دارد. به سس سالاد ماکارونی سبزیجات رنگارنگ اضافه کنید طوری که بتوانند جای مقداری از دیگر موارد حاوی کالری را بگیرند.

۳- مانند یک ایتالیایی غذا بخورید: آهسته غذا را میل کنید و از آن لذت ببرید، و هر زمان که احساس سیری کردید دست از غذا بکشید.

سالاد ماکارونی و رژیم غذایی

بسیاری از افرادی که در رژیم‌های مختلف غذایی به سر می‌برند از خوردن انواع کربوهیدرات‌ها مثل نان، برنج یا سالاد ماکارونی منع می‌شوند، اما متخصصان عقیده دارند که غلاتی مثل برنج، ماکارونی و نان لزوماً نباید از رژیم غذایی حذف شوند و حتی مصرف آن‌ها در رژیم غذایی به مقدار مناسب توصیه نیز می‌شود. البته برای مصرف غذاهایی مثل  سالاد ماکارونی باید به یک سری نکات که در این قسمت به آن اشاره خواهیم کرد توجه داشته باشید.

سالاد ماکارونی برای دیابتی ها

در ایتالیا رسم بر این است که در طرز تهیه سالاد ماکارانی ، بعد از مرحله آبکشی، ماکارونی وارد بشقاب های سرو غذا می شود و بعد سس را روی آن اضافه می کنند. اما ما ایرانی ها عادت داریم که ماکارونی را مانند برنج دم کنیم. متخصصان تغذیه توصیه می کنند که برای آماده کردن ماکارونی های سالاد ماکارونی، هنگام جوشیدن ماکارونی، شعله گاز باید حداقل باشد تا مواد مغذی ماکارونی هرچه کمتر به آب منتقل شود اما درمورد دم کردن ماکارونی هم حرف و حدیث هایی وجود دارد. بعضی از متخصصان بر این باورند که دم کردن ماکارونی «نمایه گلایسمی» آن را بالا می برد. ارزش غذایی ماکارونی طی فرایندی که از مرحله خرید تا طبخ آن طی می‌کند دست‌خوش تغییرهای زیادی می‌شود. در واقع هرچه مواد غذایی طبیعی‌تر مصرف شوند، نمایه گلایسمی‌شان کمتر است و هر چقدر عملیات فراوری در آن‌ها بیشتر انجام شود، نمایه گلایسمی‌شان افزایش پیدا می‌کند. نحوه پخت ماکارونی نیز در افزایش نمایه گلایسمی آن نقش موثری دارد به این ترتیب که با دم کردن ماکارونی یا حتی برنج، نمایه گلایسمی مواد غذایی به میزان قابل‌ملاحظه‌ای افزایش پیدا می‌کند زیرا با این عملیات ضریب هضم غذا بیشتر می‌شود و به آسانی قندخون را افزایش می‌دهد. البته ماکارونی جوشیده، نمایه گلایسمی پایینی دارد اما با دم‌کردن ماکارونی و خوردن آن، قندخون ۲ برابر بیش از مصرف ماکارونی آبکش‌شده بالا می‌رود.

سالاد ماکارونی مجلسی

یکی دیگر از انواع سالاد ماکارونی که اغلب در مهمانی ها استفاده میشود سالاد ماکارونی مجلسی است. اگر سوال شام چی بپزیم و ناهار چی بپزم سوال همیشگی شما هم هست سالاد ماکارونی از آن‌دسته غذاها یا پیش غذاهایی خوشمزه و آسان است که تقریبا تمام افراد طعم و بافت آن را می‌پسندند. سالاد ماکارونی را می‌توانید با مواد مختلف طبخ و میل کنید.به دلیل طولانی شدن این آموزش امکان بررسی طرز تهیه سالاد ماکارونی در این مقاله وجود ندارد اما اگر تصمیم دارید تا طرز تهیه سالاد ماکارونی مجلسی را یاد بگیرید پیشنهاد میکنیم روی کلمه آن کلیک کنید تا به وبسایت آموزش آشپزی خودم پز هدایت شوید که یکی از بزرگترین وبسایت های آموزش آشپزی میباشد و بروزترین آموزش های آشپزی را میتوانید در آن وبسایت دنبال کنید.