سامانه بارشی جدید جمعه وارد اصفهان می‌شود/ افزایش غلظت آلاینده‌ها

سامانه بارشی جدید جمعه وارد اصفهان می‌شود/ افزایش غلظت آلاینده‌ها

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: فعالیت سامانه بارشی از شامگاه پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه مناطق جنوب و غرب و به تدریج در روز جمعه سراسر استان را فرا می‌گیرد.

او با بیان اینکه بارش باران و برف در غرب، جنوب و ارتفاعات شمال استان پیش‌بینی می‌شود، افزود: بارش‌ها در سایر مناطق استان پراکنده خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه به سبب استمرار سکون جوی از چهارشنبه تا اواسط روز پنجشنبه هفته جاری، انباشت آلاینده‌های جوی در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلانشهر اصفهان محتمل است، ابراز داشت: با ورود سامانه بارشی از اواخر هفته بهبود کیفیت هوا را در این مناطق انتظار داریم.

آقایی با بیان اینکه دمای هوای استان در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به سه درجه سانتیگراد زیر صفر می‌رسد.

او با بیان اینکه کمینه‌های دما در ۲۷ شهر استان به زیر صفر درجه می‌رسد، اضافه کرد: بوئین و میاندشت با دمای ۱۴ درجه سانتیگراد زیر صفر کماکان سردترین نقطه استان است و کاشان با دمای ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر، گرم‌ترین نقطه استان تا فردا پیش‌بینی می‌شود.

منبع : مهر