صفر تا صد اجاره ه خودرو در بهترین مؤسسه رنت خودروی کشور

صفر تا صد اجاره ه خودرو در بهترین مؤسسه رنت خودروی کشور

اجاره خودرو، اجاره ماشین و اتومبیل یا از این قبیل واژه‌ها به فعالیتی اطلاق می‌شوند که در روند آن یک‌ شخص که متقاضی دریافت یا اجاره ماشین است به بنگاه کرایه اتومبیل مراجعه می‌کند و از این طریق اقدام به اجاره‌ی اتومبیل یا خودروی مورد نظرش در طی فرایندهای قانونی می‌کند. اگر چه روند اجاره خودرو معمولاً آسان و در اغلب مؤسسات کاملاً سلیقه‌ای و شخصی سازی شده است اما انجام فرایندهایی که قانون صنفی در این راستا تبیین کرده است بین همه بنگاه‌ها مشابه بوده و تمامی افراد مستلزم به رعایت کامل آن‌ها هستند.

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که فکر می‌کنید در شهرهای مختلف کشور بعد از سفر یا مسائل مشابه احتیاج به اجاره خودرو پیدا می‌کنید، با ما همراه باشید تا در ادامه ضمن معرفی بنگاه‌های اجاره اتومبیل، مزایای انجام این کار، دلایلی که می‌توان با تبعیت از آنها اقدام به چنین فعالیت‌هایی کرد و … به شما در رابطه با روند اجاره خودرو در شهرهای مختلف کشور یا قوانین کلی این امر توضیحات حائز اهمیتی را به شما ارائه کنیم.

بنگاه اجاره خودرو چیست؟

با پیشرفت جوامع بشری میزان مؤسسات و شرکت‌هایی که فعالیت‌های گوناگونی انجام می‌دادند در شهرهای مختلف افزایش پیدا کرد. به طور مثال مؤسسه اجاره خودرو در تهران از اولین مؤسساتی بودند که در کشور ما تأسیس شدند.  اما این مسئله تنها به تهران منتهی نشد و پس از آن در شهرهای دیگری مثل اصفهان، شیراز، رشت و غیره نیز به مرور زمان شاهد تأسیس مؤسساتی بودیم که در زمینه اجاره ماشین فعالیت می‌کردند. این مراکز دارای یک یا چند مدیر مؤسس هستند؛ این مؤسسین با داشتن  مقادیری سرمایه در ابتدای امر اقدام به تهیه چندین ماشین لوکس و به روز کرده و پس از آن یک ساختمان اداری با پارکینگ را نیز برای انجام فعالیت خود تدارک‌ می‌بییند.

پس از آن یعنی در مرحله‌ی بعد با استخدام چندین و چند کارمند از دو بخش مختلف مدیریتی و فنی این مؤسسه را به طور رسمی هدایت می‌کنند. بخش مدیریتی رنت خودرو در مؤسسات اجاره خودرو تشکیل شده از یک مدیر مالی، مدیر امور اداری، کارشناس حسابداری، کارشناس بیمه و غیره. بخش فنی معمولاً تنها از یک تکنسین تعمیرکار خودرو تشکیل شده است که خودروهایی که به متقاضیان سپرده می‌شوند را پیش و پس از اجاره از نظر فنی و ظاهری بررسی می‌کند.

 شرکت‌های اجاره خودرو پس از گذشت مدت زمانی و به بازار آمدن خودروهای جدید نمی‌توانند به سرعت سابق خودروهای خود را با خرید خودروهای نوینی که به بازار ارائه شده‌اند به روز کنند، از این رو یک بخش دیگری از این مؤسسات را می‌توان به شرکا اختصاص داد.  فعالیت این بخش به گونه‌ای است که افراد مختلف با در اختیار داشتن ماشین‌های به روز و سالم ماشین خود را در اختیار مؤسسه قرار داده و از این طریق در سود مؤسسه شریک شده و کسب درآمد می‌کنند.

مزایای اجاره خودرو

طبیعتاً اجاره خودرو نیز همچون دیگر فعالیت‌هایی که مورد استقبال مخاطبین قرار می‌گیرند دارای مزیت‌هایی است و علت این محبوبیت را نیز می‌توان در همین مزیت‌ها جستجو کرد. از جمله اولین مزیت‌هایی که می‌توان برای این مسئله بیان نمود، وابسته به حفظ سلامت محیط زیست است. بسیاری از افراد با داشتن خودروهای قدیمی و از رده خارج شده موجب آلودگی بیش از حد هوا می‌شوند؛ در صورتی که خودروهای موجود در رنت‌ها به روز و دارای تکنولوژی‌های پاک هستند. اجاره اتومبیل را نمی‌توان تنها به همین مسائل پیوست داد؛  از جمله دیگر مزایای اجاره خودرو می‌توان به مواردی چون:

صرفه جویی در هزینه

اجاره خودرو معمولاً در شهرهای توریستی و تجاری اتفاق می‌افتد. همان طور که می‌دانید میزان کرایه اتومبیل و تاکسی در شهرهای این چنینی مقادیر بسیار بالایی است. از طرف دیگر ممکن است هتل فرودگاه یا محلی که فرد از آنجا به محل مورد نظرش نقل مکان می‌کند، فاصله زیادی داشته باشد و تأثیر مستقیمی بر بالا رفتن هزینه کرایه تاکسی داشته باشد، از این رو با کرایه اتومبیل به قیمت معقول، فرد می‌تواند هر چند بار که علاقمند است از هتل محل اقامت خود به بخش‌های مختلف شهری جابجا شود.

آسودگی خاطر

در سفرهای بین شهری با حمل و نقل عمومی اغلب توقف‌های گوناگونی اتفاق می‌افتد که ممکن است خوشایند همه مسافرین نباشد. از طرف دیگر در فواصل بین دو شهر نیز ممکن است مجموعه‌های گردشگری باشد که فرد علاقمند به بازدید از آن‌ها باشد، اما این امر در سفرهای عمومی فراهم نباشد. اما داشتن یک خودروی شخصی یا اجاره‌ای به راحتی مشکلات فوق را حل می‌کند.

از مزایای دیگر می‌توان به امکان اجاره‌ خودرو با راننده، تجربه‌ی استفاده از بهترین ماشین‌ها، توجه به همه‌ی سلیقه‌ها، توان اجاره‌ خودرو به همراه صندلی کودک و ….. اشاره نمود.

دلایل اجاره خودرو

برای اجاره خودرو نمی‌توان علت خاصی را بیان نمود، چرا که دلایل اجاره خودرو در تهران طبیعتاً با دلایل موجود برای اجاره خودرو در اصفهان کاملاً متفاوت است. اجاره خودرو در تهران معمولاً به دلایل کاری و از فرودگاه و …. اتفاق می‌افتد اما اجاره خودرو در اصفهان عمده دلیلی که دارد، سفر سیاحتی و گشت و گذار در یک  شهر تاریخی و زیبا است. البته این امر یک مسئله کلی است و قاعدتاً می‌توان برای اجاره خودرو در اصفهان یا هر شهر دیگری مثال‌های نقضی بیان نمود.

اما به طور کلی می‌توان دلایل اجاره خودرو را این گونه بیان کرد.

نداشتن ماشین شخصی، انتخاب رنگ خاصی از ماشین برای مناسبات مختلف همچون عروسی، نداشتن بودجه کافی جهت خرید خودروی شخصی، استفاده از ماشین مورد نظر پیش از خرید، تنوع طلبی و …..

روند کار مؤسسه رنت خودرو

معمولاً روند کاری که در یک مؤسسه اجاره ماشین پیش می‌رود به این صورت است که فرد متقاضی با تماس و یا رجوع به سایت از هزینه‌ها، شرایط و … مطلع می‌شود. وی سپس با حضور در مؤسسه و  با در اختیار قرار دادن مدارک لازم از جمله گواهی نامه رانندگی، گواهی سلامت، چک تضمین بازگشت خودرو، هزینه‌ی لازم و …. خودرو را بسته به نیاز خود، از چند ساعت تا چندین روز اجاره می‌کند.

اگر شما هم قصد اجاره خودرو از یک مرجع کاملاً معتبر و پایبند به اصول بیان شده در متن فوق را دارید پیشنهاد ما به شما مراجعه به سپریس است. سپریس به عنوان یک‌ پل ارتباطی بین ماشین‌های زیبا و متقاضیان اجاره‌ی آن‌ها با تضمین بیمه، دریافت قیمت مقرون به صرفه، تنوع در مدل خودرو‌ها، پشتیبانی ۲۴ ساعته و …. همواره سعی بر حفظ رضایت مشتریان دارد. شما می‌توانید جهت آشنایی بیشتر و استفاده از خدمات منحصر به فرد این مجموعه به نشانی الکترونیکی http://sepris.com  راجعه کنید.