فعالیت سامانه بارشی در مرکز و جنوب اردبیل/برف و باران در راه است

فعالیت سامانه بارشی در مرکز و جنوب اردبیل/برف و باران در راه است

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی در اولین روز اسفند ۱۴۰۰، سامانه ناپایداری در استان موجب ابری شدن آسمان، بارش باران و برف، وزش باد و کاهش دمای هوا خواهد شد.

وی عمده فعالیت این سامانه ناپایدار را در بخش‌های مرکزی و جنوبی استان اعلام کرد و افزود: این سامانه موجب بارش باران و برف در برخی نقاط استان خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: بارش‌ها در مناطق مرکزی استان و شهرستان گرمی عمدتاً به صورت باران بوده و در مناطق جنوبی استان به صورت برف انتظار می‌رود.

محمدی با بیان اینکه دمای هوا تا فردا روند کاهشی دارد گفت: در جاده‌ها و گردنه‌های مواصلاتی استان نیز علاوه بر بارش، شاهد رخداد مه و کاهش دید افقی خواهیم بود.

وی خروج سامانه ناپایدار را از ظهر فردا اعلام کرد و ادامه داد: تا پایان هفته جاری جوی پایدار با آسمانی صاف تا نیمه ابری و افزایش دما در طول روز پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل میانگین دما در مناطق شمالی را در شبانه روز گذشته بین ۲ تا ۶ درجه سانتی گراد بالای صفر عنوان کرد و گفت: سردترین نقطه در استان با دمای ۳ درجه سانتی گراد زیر صفر در فرودگاه اردبیل و در مرکز استان با دمای ۱ درجه سانتی گراد زیر صفر به ثبت رسید.

منبع : مهر