موتورسیکلت برقی با ۹۹ اسب بخار و ابر خازن رونمایی می شود

موتورسیکلت برقی با ۹۹ اسب بخار و ابر خازن رونمایی می شود

تازه ترین ها : قرار است در نمایشگاه CES۲۰۲۰ یک موتورسیکلت برقی با قدرت ۹۹ اسب بخار نمایش داده شود که مجهز به ابرخازن است. این ابرخازن به عنوان منبع انرژی ثانویه برای موتور وسیله نقلیه عمل می کند.

یک موتورسیکلت برقی جدید با استفاده از سیستمی نوین انرژی ترمز خود را جمع آوری می کند تا پیمایش وسیله نقلیه با یکبار شارژ را به ۱۸۰ مایل برساند. در این حالت پیمایش آن ۵۰ درصد بیش از موتورسیکلت های برقی وجود در بازار خواهد بود.

موتورسیکلت برقی Nawa Racer نام دارد و در نمایشگاه CES۲۰۲۰  میلادی نمایش داده می شود. شرکت فرانسوی Nawa که فناوری های انرژی را توسعه می دهد، این وسیله نقلیه را ساخته است. Nawa Racer موتوری با قدرت ۹۹ اسب بخار دارد و می تواند در کمتر از ۳ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساعت برساند. همچنین این وسیله نقلیه یک پک باتری لیتیومی ۹ کیلووات ساعتی دارد.

اما نکته جالب این موتور سیکلت، سیستم ابرخازن آن است که به عنوان یک منبع انرژی ثانویه برای موتور عمل می کند. موتور وسیله نقلیه برقی بالای باتری و در چارچوب موتورسیکلت قرار گرفته اند.

سیستم  جالب ابرخازن کمک می کند حداکثر پیمایش موتورسیکلت افزایش یابد. انرژی مازاد در این سیستم هنگام ترمز موتورسیکلت تولید می شود.

برخلاف باتری های لیتیوم یونی که سرعت شارژ آنها کند و تعداد دفعات شارژ نیز محدود است، ابرخازن ساخته شده به سرعت شارژ می شود.