همه چیز درباره خط تولید خلال سیب زمینی نیمه آماده از نگاه تیم البرز ماشین کرج

همه چیز درباره خط تولید خلال سیب زمینی نیمه آماده از نگاه تیم البرز ماشین کرج

خطوط تولیدی صنایع غذایی امروزه توانسته اند با استفاده از تکنولوژی های ویژه و کمک مهندسین این حوزه به پیشرفت های شگرفی دست پیدا کنند. با ورود علم به دنیای دستگاههای صنایع غذایی شاهد تولید محصولات غذایی و دارویی با سرعت و دقت بالا هستیم که میتواند نیاز جامعه را به مواد غذایی رفع کند. تولید بالا با استفاده از تکنولوژی های به روز باعث شده تا کیفیت تولید افزایش پیدا کند و رعایت استانداردهای بهداشتی نیز تا حد بسیار زیادی افزایش داشته باشد. در این بین خطوط تولیدی نظیر خط تولید خلال سیب زمینی نیمه آماده یا خلال سیب زمینی نیمه آماده منجمد از جمله انواع خطوط تولیدی میباشد که میتواند در صورت اجرای صحیح و درست به یک خط تولید با درآمد بالا تبدیل شود. این خط تولید بصورت مستقیم با یکی از مواد غذایی پر مصرف یعنی سیب زمینی در ارتباط است که از طرفداران بسیار پر و پا قرصی برخوردار است و تمامی اقشار جامعه از این محصول خوشمزه به اشکال مختلف استفاده میکنند. خط تولید خلال سیب زمینی نیمه آماده به مصرف کننده کمک میکند تا خیلی سریعتر بتواند محصول را برای مصرف نهایی آماده کند. این خط تولید قادر است تا بصورت مکانیزه و با استفاده از دستگاههای متنوع، سیب زمینی را به خلال سیب زمینی نیمه آماده و منجمد تبدیل کند. این خلال سیب زمینی قابلیت استفاده در رستوران ها، هتل ها، مصارف خانگی و… را دارد و با توجه به پروسه تولیدی که دارد میتواند کیفیت خود را حفظ کند و برای مدت زمان زیادی در فریزر و یخچال باقی بماند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با این خط تولید پر سود و البته خوشمزه آشنا کنیم. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

دستگاههای خط تولید خلال سیب زمینی نیمه آماده

خط تولید خلال سیب زمینی نیمه آماده یا همان فرنچ فرایز از دستگاههای متنوعی تشکیل شده است تا بتواند به بهترین شکل ممکن سیب زمینی ها را بصورت خلال شده و بهداشتی آماده سرخ شدن کند. از جمله انواع دستگاههای خط تولید خلال سیب زمینی نیمه آماده میتوان به دستگاههای سرند، بلانچر، اسلایسر، پوست گیر، فریزر، پخت و بسته بندی اشاره کرد. این دستگاهها در خط تولید خلال سیب زمینی بصورت پشت سر هم قرار میگیرند و عملیات آماده سازی خلال سیب زمینی را به ثمر میرسانند. مراحل تولید خلال سیب زمینی میتواند کاری آسان با استفاده از دستگاههای اتوماتیک باشد. در ادامه به توضیحاتی درباره این دستگاهها خواهیم پرداخت.

روند کار دستگاههای خط تولید خلال سیب زمینی

روند تولید خلال سیب زمینی نیمه آماده با دستگاه سرند شروع میشود که میتواند خاک و خس و خاشاک را از سیب زمینی ها جدا کند. در این مرحله سیب زمینی ها بر روی دستگاه سرند قرار میگیرند و با استفاده از نیروی ویبره خاک موجود بر روی سیب زمینی ها جداسازی میشود. سیب زمینی ها بعد از عملیات سرند به سمت دستگاه شستشو میروند تا با استفاده از آب عملیات شستشو انجام گیرد و محصول برای عملیات پوست گیری آماده شود. مرحله بعد عملیات پوست گیری سیب زمینی ها با استفاده از دستگاه پوست گیر اتوماتیک میباشد که میتواند با سرعت و دقت بالا عملیات پوست گیری را انجام دهد. بعد از مرحله پوست گیری محصول به سمت دستگاه اسلایسر هدایت میشود که قادر است سیب زمینی های تمیز و بدون پوست را اسلایس کند و بصورت خلالی در بیاورد. در این مرحله سیب زمینی ها با استفاده از دستگاه اسلایسر به ابعاد بسیار دقیقی اسلایس میشوند و برای مرحله بعدی آماده میشوند.

برای اینکه سیب زمینی ها بصورت نیمه آماده در بیایند باید در روغن داغ برای دقایقی قرار بگیرند تا مغز آن ها نیمه آماده شود. پس مرحله بعدی، مرحله پخت در روغن داغ میباشد که با استفاده از دستگاه فر پخت انجام میگیرد. سیب زمینی های خلال شده با استفاده از یک نوار نقاله در داخل فر پخت قرار میگیرند و از طرفی وارد و از طرف دیگر خارج میشوند. این نوار نقاله سیب زمینی های خلال شده را با سرعت معین وارد روغن میکند و از طرف دیگر خارج و به سمت دستگاه تونل هوادهی برای جداسازی روغن اضافی از آن ها هدایت میکند. در دستگاه تونل هوادهی نوار نقاله و فن های قدرتمندی قرار دارند که قادر هستند تا با استفاده از نیروی باد روغن اضافی سیب زمینی های پخته شده را جداسازی کنند. سپس محصول به سمت فریزر هدایت میشود تا برای مدت زمان معینی داخل فریزر بصورت منجمد در بیاید. سیب زمینی های منجمد حالا به پایان مسیر تولید نزدیک شده اند و باید به سمت دستگاه بسته بندی هدایت شوند تا در بسته بندی های مورد نظر بسته بندی و به بازار عرضه شوند. عملیات بسته بندی با وارد شدن خلال سیب زمینی ها به داخل مخزن دستگاه بسته بندی آغاز میشود و دستگاه با استفاده از تنظیمات مورد نظر اپراتور با سرعت بالا و بدون دخالت دست بسته بندی میشود. عملیات بسته بندی توسط دستگاههای بسته بندی توزین دار انجام میگیرد و میتواند محصول را در وزن های ۱۰۰ تا ۱۲۰۰ گرمی بسته بندی کند.

 خط تولید سیب زمینی خلالی نیمه آماده-البرز ماشین کرج

روش راه اندازی خط تولید خلال سیب زمینی نیمه آماده

برای راه اندازی خط تولید خلال سیب زمینی نیمه آماده میبایست به نکاتی دقت کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را از نظر سود دهی و کسب در آمد بالا داشته باشید. اولین نکته برای راه اندازی این خط تولید بازاریابی است که باید بصورت خیلی جدی در این مورد اقدام کنید تا بتوانید با شرایط بازار آشنا شوید و قیمت نهایی محصول و بازارهای فروش را به خوبی بررسی و شناسایی کنید. بعد از انجام بازاریابی باید برای مکان اجرا و احداث کارگاه و یا کارخانه اقدام کنید. دقت داشته باشید که هر چه مکان احداث کارخانه به شهرهای تولید کننده سیب زمینی نزدیکتر باشد میتواند به کاهش هزینه های تولید کمک کند و در نتیجه قیمت نهایی تمام شده محصول را کاهش دهد که همین امر میتواند باعث افزایش میزان سود دهی شود. مرحله بعدی خرید دستگاههای مورد نیاز است که میبایست با دقت بالا و با وسواس خریداری شود تا علاوه بر رفع نیازهای تولید، بتواند به روند تولید کمک کند و بدون اختلال تولید انجام گیرد. هر چه دستگاههای مورد استفاده در خطوط تولیدی خلال سیب زمینی نیمه آماده از کیفیت بالاتری برخوردار باشد به همین منوال هزینه های تولید کاهش پیدا میکند و از هدر رفت وقت و انرژی و مواد اولیه جلوگیری میشود. البته دقت داشته باشید که استعلام از وزارت بهداشت و واحد بهداشت منطقه مورد نظر نیز بسیار مهم است زیرا هنگام راه اندازی کارگاه یا کارخانه تولید کننده میبایست به نکات بهداشتی و رعایت آن ها در راستای دریافت پروانه تولید دقت کنید تا بتوانید بدون هیچ مشکلی به تولید بپردازید. شرکتهای بزرگی در ایران نظیر البرز ماشین کرج هستند که با سابقه طولانی مدت در زمینه تولید دستگاههای خط تولید خلال سیب زمینی فعال هستند و میتوانید با خیال آسوده دستگاههای مورد نیاز خود را از این شرکت ها تهیه کنید.

امیدواریم توانسته باشیم در این مطلب تا حدی درباره راه اندازی خط تولید خلال سیب زمینی نیمه آماده اطلاعاتی را در اختیار شما قرار داده باشیم. خوشحال میشویم تا در صورت داشتن تجربه تولید در این زمینه نظرات و تجربیات خود را با ما در پایین همین مطلب در میان بگذارید.