گره‌گشایی از کشور با توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه

گره‌گشایی از کشور با توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، دومین همایش «قرض نیکو» با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد، سیدمحمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس جمهور، تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر تهران و همچنین خیران و نیکوکاران حوزه قرض‌الحسنه برگزار شد.

رئیس کمیته امداد در این همایش که با همکاری صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و صندوق قرض‌الحسنه مس برگزار شد، با گرامیداشت خیران و سپرده‌گذاران حوزه قرض‌الحسنه گفت: چرخه اقتصادی و اجتماعی کشور با ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه توسعه می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه بانکداری اسلامی باید بر سنت قرض‌الحسنه استوار شود، اظهار کرد: گره باز نشده قرض‌الحسنه در کشور باید با همراهی دولت و مجلس، باز شود.

بختیاری با اشاره به روایات متقن از ائمه معصومین (ع) در خصوص قرض‌الحسنه، اضافه کرد: قرض‌الحسنه در آیات کلام الله مجید نیز به عنوان وعده الهی مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیس کمیته امداد با دعوت از خیران به منظور سپرده‌گذاری در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، خاطرنشان کرد: تمام مبالغ سپرده شده در این صندوق به صورت قرض نیکو به نیازمندان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه انگیزه سپرده‌گذاران در صندوق امداد ولایت، کمک به ینازمندان و تحقق وعده الهی است، گفت: حتی یک ریال سود به این سپرده‌ها تعلق نمی‌گیرد.

بختیاری با اشاره به تاکید مراجع جلیل القدر بر سنت قرض‌الحسنه گفت: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از سال ۹۵ تأسیس شده و در حال حاضر تسهیلات تا سقف ۱۰ میلیون تومان بدون سود به نیازمندان پرداخت می‌کند. همچنین از ابتدای سال جاری بیش از ۲,۲۰۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به مددجویان و خانواده‌های نیازمند پرداخت کرده است.

منبع : مهر