۱۲ تا از پر طرفدارترین دسر ها و شیرینی جات آسیایی

۱۲ تا از پر طرفدارترین دسر ها و شیرینی جات آسیایی

دسر و شیرینی های پر طرفدار آسیایی

شیرینی‌های آسیایی تنوع بسیاری دارند و از ترکیبات مختلف و منحصر به فردی تهیه می‌شوند. هر کشور آسیایی شیرینی‌های خود را دارد که از مواد محلی، سنت‌ها و تاریخچه خاص خود تبعیت می‌کند.

  1. باقلوای ترکیه 

باقلوا یک خوراکی خوشمزه است که از لایه های خمیر فیلو طعم دار شده با شربت یا عسل و آجیل خرد شده درست می شود.

اگرچه انواع مختلفی دارد، اما باقلوای کلاسیک ترکی از شیرینی فیلو، کره، شربت و پسته ریز خرد شده درست می شود. اسطوخودوس یا گلاب طعم های معمولی برای شربت ها هستند، در حالی که گاهی می توان از گردو به جای پسته استفاده کرد و ممکن است مخلوط را با دارچین پاشیده شود تا شبیه باقلوای یونانی شود.

  1. موچی ژاپنی

موچی کیک های ژاپنی کوچک و شیرینی است که با آرد برنج چسبناک (موچیکو) تهیه می شود. آنها یک لایه بیرونی نرم و جویدنی دارند که داخل آن را با خامه و شکلات و میوه های خوش طعم پر میکنند.

شما می توانید انواع متنوع موچی را از فروشگاه آسیایی جیمو مارکت تهیه نمایید.

  1. خیر هندی

خیر با طعمی ساده و در عین حال برجسته یکی از قدیمی ترین دسرهای هند است که احتمالاً به قدمت تاریخ این کشور است! یک پودینگ محبوب در شبه قاره هند، این شیرینی را می توان با نسخه های مختلف در سراسر ایالت های هند یافت، که محبوب ترین نوع آن با برنج است.

زعفران و هل را اغلب به خیر اضافه می کنند تا طعم آن بهتر شود و دسر را می توان هم گرم یا هم سرد سرو کرد. خیر حاوی برخی از ساده ترین موادی است که در هر خانواده هندی یافت می شود و آن را به یکی از ساده ترین دسرهای خانگی تبدیل می کند.

  1. چیز کیک ژاپنی

همچنین به عنوان چیزکیک به سبک سوفله، چیزکیک پنبه‌ای یا چیزکیک سبک شناخته می‌شود، نوعی چیزکیک است که معمولاً سبک‌تر و شیرین‌تر از سبک آمریکای شمالی است. چیزکیک ها بافتی متزلزل و مطبوع دارد، شبیه به سوفله وقتی تازه از فر بیرون آمده و بافتی شبیه کیک ابریشمی در هنگام سرد شدن دارد.

  1. کیک ماه چین

کیک ماه یک شیرینی چینی است که در جشنواره نیمه پاییز مصرف می شود. این جشنواره که به عنوان جشنواره ماه نیز شناخته می شود، یکی از چهار جشن بزرگ چین است. این یک آیین پرستش و مشاهده ماه است و کیک های ماه جزء مهم جشنی است که دوستان و خانواده با یکدیگر به اشتراک می گذارند.

  1. کنافه 

کنافه که منشا آن در جنوب ترکیه است، از یک پنیر خامه‌ای خوش طعم تهیه می‌شود که بین رشته‌های خمیر کادایف کره‌ای قرار می‌گیرد و سپس در شربت فرو می‌رود. این دسر خوشمزه و بسیار پرطرفدار در سراسر خاورمیانه است و با نام های مختلفی مانند کنافه یا کنافه یافت می شود. اغلب با پوست پرتقال و هل طعم دار می شود و سپس با مغز پسته خرد شده روی آن افزایند.

 27-classic-chinese-desserts-you-need-to-try-fb.jpg
  1. تارت تخم مرغ هنگ کنگ

این تارت های تخم مرغی از معروف ترین دسرهای هنگ کنگ هستند. آنها شیرینی های کوچک و مطبوع هستند که با کاسترد تخم مرغ شیرین پر شده اند.

آنها معمولا در نانوایی ها و رستوران ها یافت می شوند. اعتقاد بر این است که آنها ترکیبی از pastéis de nata، یک تارت معروف پرتغالی، و کاسترد تخم مرغ بریتانیایی هستند.

راسگولا آسیای جنوب شرقی و هند

Chena نوعی پنیر کشک است که از شیر دلمه‌ای که برای تهیه راسگولا استفاده می‌شود، ‌بدست می‌آید. پس از آن در شربت می‌جوشانند و با آرد ساده یا بلغور ورز می‌دهند تا سبک، پف ‌دار و شیرین شود.

  1. پپرو کره ای

البته، این کوکی کاملاً شبیه یک دسر معمولی نیست، اما خانواده‌های دسر کره‌ای واقعاً از پپرو استقبال می‌کنند. روز پپرو مانند روز ولنتاین در کره جشن گرفته می شود و طرفداران بیسکویت جعبه هایی از آنها را به یکدیگر هدیه می دهند. همه ساله در ۱۱ نوامبر که یازدهمین ماه پس از میلاد نیز می باشد، مردم این روز بی نظیر را جشن می گیرند. شکل باریک و بلند این کوکی ها مکمل این نشان است. این کوکی ها طعمی شبیه چوب شور دارند که روی آن ها با مواد خوشمزه یا یک لایه شکلات تلخ پوشانده شده است.

  1. دوندورما ترکیه

بستنی محلی به نام دوندورما شناخته می شود. تمایز اولیه بین بستنی ترکی و غربی در ریشه نشاسته ای به نام سیلپ است که در دستور غذا برای شیرینی، بافت خامه ای، کشش پذیری و جویدن به نسخه ترکی استفاده می شود. دوندورما انواع مختلفی دارد، اما محبوب ترین آنها شکلاتی، پسته ای و ساده است.

 27-local-filipino-desserts-youll-love-fb.jpg
  1. برنج چسبناک با انبه تایلند

یک بشقاب ترد پخته از برنج چسبناک با انبه در میان عالی ترین دسرهای جهان قرار دارد. این شیرینی سنتی با برنج گلوتینوس (برنج چسبناک) کشت شده در شالیزارهای سراسر آسیای جنوب شرقی آغاز می شود و دانه های نشاسته با شیر نارگیل غنی و قند خرما ترکیب می شوند تا شیرینی حاصل شود که در عین نرم بودن کاملاً قابل جویدن است.

  1. معمول لبنان

معمول یک بیسکویت لذیذ از لبنان است که از پسته، گردو و خرما و سایر میوه ها و آجیل ها پر شده است. سمولینا، فرینا، آرد ساده یا ترکیبی از اینها خمیر را تشکیل می دهند.

هر کوکی دارای یک فرم منحصر به فرد برای شناسایی طعم آن بر اساس پر کردن است. به طور معمول، طعم های گردو دارای بالای گرد و فرم گنبدی هستند. پسته بیضی شکل و کشیده است، در حالی که خرما اغلب گنبدی شکل با رویه صاف است.

  1. لچه فلان فیلیپین

یکی از بهترین شیرینی های فیلیپین لچه فلان نام دارد که از تخم مرغ، شیر و یک کارامل نرم روی آن درست می شود.

دسر بعد از جشن ها یا مهمانی ها مورد علاقه است. طعم خامه ای آن بیشتر از شیر تغلیظ شده و تبخیر شده به دست می آید، نه خامه، مانند فلن های غربی.

کلام آخر

هر کشور آسیایی شیرینی‌های خود را دارد که به مواد محلی، سنت‌ها و تاریخچه خاص خود تبعیت می‌کند. شیرینی جات مختلف در فرهنگ‌های آسیایی گنجانده می‌شوند و این دسته از شیرینی‌ها معمولاً در اندازه‌ها و طعم‌های متنوعی تهیه می‌شوند. این شیرینی‌ها اغلب با استفاده از مواد محلی، ادویه‌ها، میوه‌ها و تکنیک‌های خاص آشپزی منطقه‌ای ساخته می‌شوند.

شما می توانید به صورت آنلاین یا حضوری انواع متنوع دسر و شیرینی های آسیایی را از فروشگاه جیمو مارکت خریداری نمایید.