ایده هایی جذاب برای تزئین انواع خوراکی ها به شکل گل و دسته گل

ایده هایی جذاب برای تزئین انواع خوراکی ها به شکل گل و دسته گل

تزئین خوراکی به شکل دسته گل مانند تزئین میوه به شکل دسته گل و یا تزئین آجیل به شکل گل می تواند یک ایده جذاب و زیبا برای سفره آرایی شما به عنوان یک بانوی خوش سلیقه باشد. شما می توانید هر چیزی را با ایده هایی خاص و متفاوت تزئین کرده و علاوه بر مزه خوب خوراکی ها زیبایی را نیز به خودتان وعزیزانتان هدیه کنید. همان طور که در بالا نیز اشاره شد، تزئین خوراکی به شکل دسته گل یکی از ایده های جدیدی است که بسیاری از افراد در تزئین خوراکی های بسیاری مانند میوه، آجیل، سالاد و غیره از آن استفاده می کنند. اگر شما نیز به دنبال یک ایده ناب و زیبا برای تزئین خوراکی به شکل دسته گل هستید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

تزئین میوه به شکل دسته گل

شاید یکی از ساده ترین اما زیباترین تزئین ها برای میوه آرایی و تهیه دسته گل خوراکی، چیدن آن به شکل گل های تنها و یا یک دسته گل است. اگر هنوز ایده ای برای انجام این کار ندارید، موارد زیر می تواند به شما برای انجام این کار کمک کند.             

تزئین میوه ها به شکل گل رز

میوه ها را ابتدا با استفاده از پوست کن به اندازه نازکی ببرید. این برش ها بهتر است که به صورت دایره ای یا بیضی باشد. این ایده برای میوه هایی مانند خیار و هویج می تواند بهترین انتخاب باشد زیرا حالت دایره ای داشته و شما کافی است آن ها را در ابعاد نازک برش بدهید.

سپس آن ها را در یک خط مستقیم پشت سر هم قرار داده و اجازه دهید کمی روی یکدیگر قرار بگیرند. سپس از ابتدای خط میوه ها آن ها را داخل یکدیگر به شکل رول بپیچانید. اگر در پیچاندن این بخش های ریز میوه به یکدیگر مشکل دارید، احتمالا برش ها به اندازه کافی نازک نیستند. همچنین اگر تعداد برش های انتخابی شما برای تزئین میوه به شکل دسته گل زیاد باشد، معمولا نتیجه کار چندان مطلوب نخواهد شد. شما می توانید در هر رول ۱۰ تا ۱۵ برش نازک قرار دهید. بعد از آن که میوه های مختلف را به شکل یک گل رز زیبا درآوردید، می توانید آن ها را در کنار یکدگیر داخل یک ظرف پایه دار که مانند دسته گل خواهد بود قرار دهید.

تزئین میوه

استفاده از سبدهای حصیری

ایده دیگر برای تزئین خوراکی به شکل دسته گل و تهیه دسته گل با خوراکی استفاده از سبدهای چوبی دسته دار و یا باکس های کوچکی است که به همین منظور مورد استفاده قرار می گیرند. از این ایده برای تزئین های مناسبتی مانند تزئین میوه شب یلدا می توانید استفاده کنید. تزئین میوه به شکل دسته گل برای شب یلدا ساده است. کافی است یک سبد حصیری تهیه کرده و انارها را هم به شکل باز شده و هم کامل داخل آن قرار دهید. فضای خالی داخل سبد را نیز با برگ های سبز رنگ پر کنید. قرار گرفتن رنگ سبز برگ در کنار انارهای قرمز جلوه ای زیبا برای میوه آرایی به شکل دسته گل به وجود خواهد آورد.

سبد حصیری

استفاده از سیخ های چوبی کوچک

یکی از ایده های ساده برای میوه آرایی به شکل گل و دسته گل، استفاده از سیخ های چوبی کوچکی است که می توانید برش های کوچک میوه را داخل آن قرار داده و سپس این سیخ ها را کنار یکدگیر داخل یک سبد قرار دهید. نکته مهم آن که سعی کنید در هر سیخ از میوه ها با رنگ های مختلف استفاده کنید تا تنوع رنگ ها در کنار یکدیگر به زیبایی تزئین شما بیافزاید.

تزئین آجیل به شکل دسته گل

از دیگر مواردی که شما معمولا برای تزئین آن نیاز به ایده دارید، تزئین آجیل به شکل دسته گل است. ما آجیل را سر سفره هفت سین، سفره یلدا و مناسب های دیگر گذاشته و معمولا برای مبارکی در کنار هدایای دیگر در مراسم های جشن و شادی قرار می دهیم. تزئین آجیل به شکل دسته گل شاید یکی از ساده ترین موارد تزئین خوراکی با میوه باشد. برای انجام این کار کافی است از کاغذهای کاهی مخصوص بسته بندی آجیل ها و یا کاغذهای مخصوص ساخت دسته گل استفاده کرده و آجیل های مورد نظرتان را به شکل فشرده اما مانند یک دسته گل زیبا داخل آن بچینید. معمولا برای تزئین آجیل به شکل دسته گل از خوراکی های درشت تر مانند برگه زرد آلو و انجیر خشک استفاده می شود.

تزئین اجیل

استفاده از سلفون

اگر چیدن آجیل ها داخل کاغذ کاهی برای شما سخت است، می توانید از یک راهکار ساده استفاده کنید. کافی است هر کدام از خوراکی های آجیل را داخل یک ظرف ریخته سپس روی آن سلفون کشیده و آن را از ظرف بیرون آورید. اکنون می توانید به راحتی هر سلفون را در بخشی از دسته گل قرار داده و یک تزئین شیک و زیبا داشته باشید.

استفاده از باکس ها و سبدهای چوبی

همانند میوه آرایی به کمک سبدهای چوبی، برای تزئین آجیل به شکل دسته گل هم می توانید از سبدهای چوبی و باکس های مخصوص استفاده کنید. این سبدها در ابعاد و اندازه های مختلف بزرگ تا کوچک و به شکل های مختلف در بازار موجود هستند تا شما متناسب با نیاز و سلیقه خود آن ها را انتخاب کنید. تزئین آجیل به شکل دسته گل با استفاده از این سبدها ساده است و کافی است با کمی سلیقه آجیل ها را کنار یکدیگر در داخل سبد قرار دهید.

سبد چوبی

تزئین آجیل به شکل یک گل ساده

از دیگر ایده های جذاب و ساده برای تزئین آجیل به شکل گل آن است که آن ها را داخل یک ظرف ساده و تخت ریخته و با استفاده از آجیل ها به رنگ های مختلف یک گل درست کنید. برای ساده تر شدن کار می توانید طرح گل مورد نظرتان را با استفاده از یک کاغذ کشیده آن را به شکل عمود داخل ظرف گذاشته و سپس هر بخش را با یک نوع آجیل پر کنید.

تزئین آجیل به شکل گل

تزئین فینگر فود به شکل دسته گل

فینگر فودها از خوراکی های پرطرفدار در میان بسیاری از افراد است که یک انتخاب عالی و مناسب برای مهمانی ها نیز به شمار می رود. شما می توانید مدل های مختلف و متنوعی از غذاها را در اندازه های کوچک و انگشتی آماده کرده تا مهمانان شما بتوانند از طعم ها و مزه های مختلفی لذت ببرند.

۱)یکی از ایده های زیبا برای تزئین فینگر فودها، تزئین فینگر فود به شکل دسته گل است. ایده های مختلفی برای تزئین فینگر فود به شکل دسته گل وجود دارد، که پرطرفدارترین آن ها طراحی فینگر فود به شکل گل رز است. در واقع طراحی گل رز یکی از ساده ترین اما زیباترین ایده ها برای تزئین خوراکی به شکل دسته گل است.۲)اگر فینگر فود شما چیزی شبیه به پیراشکی است و می توانید بخش های مختلف آن را به شکل های باریک و نازک درآورید، کافی است همانند تزئین میوه به شکل گل رز لایه های باریک از مواد اولیه فینگر فود خود را کنار یکدیگر قرار داده، آن ها را به یکدیگر پیچانده و یک گل رز زیبا درست کنید.

تزئین فینگر فور

استفاده از سیخ های چوبی

همانند تزئین دیگر خوراکی ها به شکل گل، در تزئین فینگر فود به شکل دسته گل نیز می توانید از سیخ های چوبی کوچک استفاده کرده و خوراکی های کوچک خود را داخل آن ها قرار دهید. این ایده هم زیبا و شیک است و هم خوردن خوراکی ها را برای مهمانان شما ساده تر می کند.

تزئین لواشک به شکل دسته گل

شاید برایتان جالب باشد که در مهمانی های خود در کنار میوه و شیرینی، خوراکی های ترشی مانند لواشک نیز بگذارد. حتی شما می توانید در سبد تزئینی خود با میوه و یا آجیل نیز لواشک هایی به شکل گل رز نیز قرار داده و طعم های خوشمزه و متفاوت را در کنار یکدیگر داشته باشید. تزئین لواشک به شکل دسته گل بسیار ساده است.

۱)از آن جا که اغلب لواشک ها ورقه ای و نازک هستند، شما با رول کردن و پیچیدن آن می توانید یک گل رز زیبا داشته باشید. همچنین در تزئین لواشک به شکل دسته گل می توانید از لواشک های مختلف به رنگ های مختلف زرد، قرمز و سبز استفاده کرده و یک دسته گل رنگارنگ و زیبا داشته باشید. ۲)در تزئین لواشک به شکل دسته گل می توانید از پاستیل های ترش و طرح دار نیز در کنار لواشک ها استفاده کنید. تا هم زیبایی دسته گل و دیزاین شما چند برابر شده و هم یک خاطره بسیار خوشمزه را برای خودتان و عزیزانتان ماندگار کنید.

تزئین لواشک

تزئین غذا به شکل دسته گل

دسته گل خوراکی شما می تواند این بار به جای میوه و یا آجیل از غذا باشد. البته آماده کرده یک دسته گل با خوراکی تا حد زیادی به نوع غذای شما بستگی دارد! برای مثال هر چقدر که شما هنرمند باشید نمی توانید یک دسته گل خوراکی با خورشت فسنجان تزئین کنید! برایتهیه دسته گل خوراکی با غذا می توانید از غذاهایی مانند کوکوها، سالادها، مرغ و غیره استفاده کنید.

تزئین غذا

۱)برای تزئین غذا به شکل دسته گل شما می توانید از خوراکی های دیگری مانند تربچه، گوجه و سبزی نیز استفاده کرده و یک تزئین شیک و زیبا داشته باشید. می توانید کوکوها را به شکل یک گل به همراه گلبرگ داخل ظرف چیده و اطراف آن را با استفاده از گوجه و یا تربچه تزیین کنید.

۲)تزئین انواع سالاد به خصوص سالاد فصل و سالاد الویه نیز به شکل گل از ایده هایی است که افراد زیادی از آن استقبال می کنند. با توجه به تنوع رنگ های سبز و قرمزی که در مواد سالاد خوراکی و سالاد الویه وجود دارد، شما می توانید ایده های مختلف را برای داشتن یک دسته گل خوراکی امتحان کنید.

۳)تزئین مرغ به شکل دسته گل نیز ساده است. اگر شما از تکه های مرغ استفاده کرده اید، می توانید آن ها را روی یک ظرف ریخته و از سس های رنگی و خوراکی هایی مانند سبزی و گوجه برای تزئین آن استفاده کنید.

تزئین فست فود به شکل دسته گل

تهیه دسته گل خوراکی از فست فودها نیز کاری است که در بسیاری از رستوران ها و تالارهای شیک انجام می شود. ایده های مختلفی برای ساخت دسته گل با خوراکی های فست فود وجود دارد، که تنها با کمی ذوق و سلیقه می توانید از آن ها استفاده کنید.

تهیه دسته گل خوراکی از مواد دیگر

در بخش های بالا با ایده هایی برای تزئین میوه، آجیل و غذا به شکل دسته گل آشنا شدیم، اما ساخت دسته گل خوراکی تنها به این مواد خلاصه نمی شود. شما می توانید از هر خوراکی که دوست دارید، یک دسته گل تزئینی داشته باشید. از جمله این موارد می توان دسته گل با کیک، تزئین کاکائو به شکل دسته گل، دسته گل با نوشیدنی و غیره اشاره کرد. کافی است کمی خلاقیت داشته باشید تا بتوانید از ایده های مختلف الهام گرفته و یک دسته گل خوراکی زیبا و خوشمزه آماده کنید!

اگر قصد هدیه دادن و یا کادو به دوستان یا عزیزان تان را دارید و می خواهید با دسته گل زیبا به دوست خود هدیه دهید و او را سورپرایز کنید به این صفحه از سایت فردای خوب fardayekhoob.ir مراجعه کنید.در این محتوا به تمامی آنچه در مورد خرید دسته گل نیاز دارید، اشاره شده است.

در دنیای مدرن امروز، دسته گل (bouquet) یا بوکت گل یک تکنیک منحصر به فرد، در عین حال ساده  برای آماده سازییک کادو بی نظیر برای مناسبت های مختلف است. قدمت این کلمه فرانسوی به ۴۹۰ سال قبل میلاد مسیح باز میگردد که از آن زمان تاکنون رسم پرت کردن دسته گل عروس نیز بنا نهاده شد. دسته گل، با عقبه ای که دارد جزو جدانشدنی گلفروشی های دنیاست و در میان انواع دیزاین های گل هنوز هم طرفداران دو آتیشه خود را دارد.

هدف دسته گل های ما در آغوش گرفتن عزیزان شما و شاد کردنشان از طرف شماست.