عوارض خودارضایی برای پسران چیست؟ (6 مورد مهم)

عوارض خودارضایی برای پسران چیست؟ (6 مورد مهم)

خودارضایی نوعی فعالیت و انحراف جنسی است که برخی از افراد ممکن است به آن اعتیاد پیدا کرده و درگیر آن شوند. خودارضایی عملی است که در آن فرد به جای برقراری رابطه جنسی، اندام تناسلی خود را برای لذت جنسی تحریک می کند و انجام این کار منجر به انزال می شود. خودارضایی در مردان و زنان و در تمام سنین می‌تواند رخ دهد.

خودارضایی از نظر اسلام جزء گناهان کبیره است و عوارض جانبی بسیار زیاد آن باعث شده تا افرادی که درگیر این اعتیاد می شوند آسیب بسیار زیادی به بدن خود وارد کنند.

با وجود عوارض مختلفی که خودارضایی دارد، شاهد بسیاری از ادعاهای عجیب و غریب در مورد عوارض خودارضایی هستیم. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به عوارض خودارضایی برای پسران انداخته و در مورد مهم ترین مشکلاتی که پس از خودارضایی ایجاد می شود توضیحات کاملی را به شما ارائه دهیم.

تفکرات اشتباه در مورد عوارض خودارضایی برای پسران

در بین مردم تفکرات اشتباه و افسانه های بسیار زیادی در مورد خطرات خودارضایی وجود دارد اما هیچ یک از آن ها ثابت نشده است. با وجود این که خودارضایی می تواند آسیب قابل توجهی از نظر روحی و روانی به افراد وارد کند، اما نباید درگیر تفکرات اشتباه در مورد این عمل شوید.

برخی ادعاهایی که در مورد عوارض خودارضایی اعلام می شود به شکل علمی تایید نشده است و هیچ شواهد علمی وجود ندارد که نشان دهنده این عوارض باشد. برخی از مهم ترین افسانه هایی که در مورد خودارضایی وجود دارد شامل موارد زیر می‌شود:

  • کوری
  • ریزش مو
  • به وجود آمدن مو در کف دست
  • کوچک شدن آلت تناسلی
  • کاهش تعداد اسپرم

عوارض واقعی خودارضایی برای پسران

پس از آن که در مورد تفکرات اشتباه در مورد خودارضایی اطلاعات کاملی را به شما ارائه کردیم، حال لازم است تا در مورد موضوعات تایید شده در این زمینه صحبت کنیم. از مهم ترین عوارض واقعی خودارضایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

چروک و حساس شدن پوست

در صورتی که به صورت مداوم خودارضایی کنید با مشکلاتی نظیر چروک یا حساس شدن پوست مواجه می شوید. ترک خودارضایی و کنار گذاشتن این اعتیاد می تواند باعث بازگشت پوست به حالت طبیعی شود. همچنین اگر پسران به طور مکرر و در مدت زمان کوتاهی خودارضایی کنند با مشکلاتی چون آسیب دیدگی پوست آلت تناسلی رو به رو خواهند شد؛ کنار گذاشتن خودارضایی باعث می شود تا این تورم و آسیب دیدگی ظرف چند روز از بین برود.

احساس گناه و مشکلات روانی

افرادی که باورهای مذهبی، معنوی یا فرهنگی دارند که در آن ها خودارضایی یک عمل قبیح شناخته می شود، پس از استمنا با احساس گناه مواجه می شوند. از آن جایی که خودارضایی از نظر اسلام غیراخلاقی و جز گناهان کبیره است، افرادی که اعتقاد مذهبی دارند همواره پس از خودارضایی با مشکلات روانی ناشی از حس گناه رو به رو می شوند.

بروز مشکلات جنسی

خودارضایی به شکل تهاجمی و یا بیش از حد، منجر به کاهش حساسیت جنسی و بروز مشکلات جنسی می شود. مردانی که به صورت مداوم و تنها از طریق خودارضایی به انزال می رسند دیگر از برقراری رابطه جنسی لذت نبرده و اعتیاد شدیدی به استمنا پیدا می کنند.

ترک خودارضایی و کنار گذاشتن این عمل به شما کمک می کند تا این مشکل را درمان کرده و دوباره از طریق رابطه جنسی درست و اصولی به اوج لذت رسیده و انزال را تجربه کنید.

مختل کردن زندگی روزمره

افرادی که به خودارضایی اعتیاد پیدا می کنند روند زندگی شان مختل شده و مجبور می شوند تا بخش بسیار زیادی از زمان خود را صرف خودارضایی کنند. اعتیاد به این عمل باعث کاهش تمرکز، از دست دادن رویدادهای مهم زندگی، ایجاد اختلال در عملکرد روزانه فرد، تاثیر منفی بر مسئولیت و روابط فرد، خودارضایی برای فرار از مشکلات زندگی و… می شود.

در صورتی که به واسطه اعتیاد به خودارضایی با چنین مشکلاتی مواجه هستید، لازم است تا تحت نظر یک فرد متخصص و به صورت مرحله به مرحله خودارضایی را کنار گذاشته تا به روند عادی زندگی خود باز گردید.

کاهش انرژی و ضعف جسمی

به صورت طبیعی مردان پس از انزال انرژی بسیار زیادی از دست می دهند و این مسئله باعث حس خستگی شده و فرد به منظور حل این مشکل نیاز به استراحت دارد. یک رابطه جنسی طبیعی هر چند روز یک ‌بار اتفاق می افتد و این در حالی است که فردی که درگیر خودارضایی می شود ممکن است در طول روز چندین بار خودارضایی کنند. اگر انزال چندین بار در طول روز رخ دهد باعث می شود تا فرد درصد بسیار زیادی از انرژی خود را از دست داده و برای جبران انرژی از دست رفته نیاز است تا به شکل طولانی مدتی استراحت کند. همچنین اعتیاد به خودارضایی باعث می شود تا فرد در طول روز حس خستگی بسیار زیادی را از نظر جسمی و روحی تجربه کند.

کمر درد

با وجود این که کمر درد جز عوارض نادر خودارضایی به حساب می آید، اما تحقیقات انجام شده نشان می دهد که اعتیاد به این عمل و خودارضایی تهاجمی در طولانی مدت باعث کمر درد در پسران می شود.

از بین بردن عوارض خودارضایی پس از ترک

با وجود عوارض مختلفی که خودارضایی دارد اگر این عمل را کنار گذاشته و به صورت کامل خودارضایی را ترک کنید، این مسئله باعث می شود تا رفته رفته بدن به حالت طبیعی خود بازگردد و عوارض خودارضایی در بدن شما از بین برود که پیشنهاد می کنیم برای ترک این کار از سایت ترک سریع استفاده کنید.

البته نباید از این موضوع غافل شد که ترک خودارضایی ممکن است برای بسیاری از پسران چالش برانگیز باشد و به همین دلیل نیاز است تا تحت نظر یک متخصص و به شکل علمی، این عمل را کنار گذاشته و از این طریق به بهبود وضعیت بدن خود کمک کنید.

حرف آخر

در این مطلب تلاش کردیم تا نگاهی به عوارض خودارضایی برای پسران انداخته و بیان کردیم که اعتیاد به این عمل باعث ایجاد چه مشکلات روحی و روانی می شود. عوارض خودارضایی بسیار زیاد می‌باشد و به همین خاطر اگر درگیر چنین مشکلی هستید لازم است تا سریعا برای ترک خودارضایی اقدام کنید.

منبع: tarksari