برای خرید جاروبرقی، باید به چه نکاتی توجه داشت؟(یادداشتی از سیلا کالا)

برای خرید جاروبرقی، باید به چه نکاتی توجه داشت؟(یادداشتی از سیلا کالا)

جاروبرقی، یکی از مهم ترین لوازم خانگی موجود در هر خانه ای می باشد و داشتن آن، الزامی است. برای خرید جاروبرقی، باید اطلاعات لازم را دریافت و به نکات مهم، دقت کرد. در این مقاله می خواهیم یک راهنمای جامع از خرید جاروبرقی را به شما اعلام نماییم. در خرید این وسیله، باید به نکاتی مانند توان، قیمت، برند، ویژگی ها و سایر نکات، توجه داشت. در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم. لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا از اطلاعات جامعی بهره مند شوید.

نکات خرید جاروبرقی

جاروبرقی، یک وسیله ی ضروری برای هر خانه ای می باشد. بنابراین مهم است که در خرید جاروبرقی، به نکاتی درباره ی آن توجه داشته باشیم. اولین مورد، قیمت این محصول می باشد. باید ابتدا بودجه ی خرید آن مشخص و سپس قیمت آن بررسی شود. برند تولید کننده، از دیگر موارد مهم می باشد. اگر از برندی کم نام و نشان خرید کنیم، ممکن است در آینده دچار مشکل شویم. توان جاروبرقی بسیار مهم است. خرید جاروبرقی با توان مناسب، باعث تمیزی مناسب سطوح می شود. ویژگی هایی دیگری نیز مهم قلمداد می شود. صدای تولیدی، جاروبرقی دارای کیسه، صفحه نمایش، دمنده و … از جمله این موارد می باشد. در ادامه به بررسی جامع از تمامی موارد می پردازیم و در این قسمت، تنها به توصیفی مختصر از آن پرداختیم.

میزان قدرت و مکش در خرید جاروبرقی

توان و قدرت جاروبرقی، از نکات فوق العاده حیاتی و مهم می باشد. در خرید جاروبرقی باید به میزان قدرتی که این محصول از خود تولید می کند، توجه داشت. جاروبرقی هایی که دارای قدرت و مکش کمی باشند، در تمیز شدن سطوح، نقش کم رنگی را ایفا می کنند. در طرف مقابل، اگر یک جاروبرقی با قدرت بالا تهیه نماییم، باید به مسائلی همچون قیمت زیاد آن نیز دقت نماییم. در حال حاضر در بازار، جاروبرقی با توان ۱۸۰۰ الی ۲۵۰۰ موجود می باشند. خرید جاروبرقی با توانی در حدود ۲۰۰۰ الی ۲۲۰۰ معقول و به صرفه می باشد.

خرید جاروبرقی از چه برندی مناسب است؟

برند های معتبری در زمینه ی تولید این محصول وجود دارند. برای خرید جاروبرقی می توان از برند های خارجی مانند جاروبرقی بوش، ال جی، پاناسونیک، فیلیپس و سامسونگ و از برند های ایرانی می توان از پارس خزر و ایکس ویژن، این محصول را تهیه کرد. لازم به ذکر است قیمت محصولاتی همچون سامسونگ و ال جی به دلیل کیفیت بالاتر، گران تر نیز می باشند. البته در حال حاضر در کشورمان، محصولات بوش به خوبی آزمون خود را پس داده اند. محصولات این برند دارای کیفیتی مناسب و قیمتی به نسبت معقول می باشند. اگر قیمت برایتان مهم است، پیشنهاد می کنیم از برند های معتبری که در داخل تولید می شوند، این محصول را تهیه نمایید. بنابراین برند های ایرانی، دارای قیمتی مناسب تر و برند های خارجی، دارای کیفیت بالاتری می باشند.

نقش میزان صدای تولیدی در خرید جاروبرقی

تولید صدا در جاروبرقی ها، امری رایج می باشد. باید در حین خرید جاروبرقی، به میزان تولیدی دستگاه توجه نماییم. برخی از برند های معتبر، دارای عایق صوتی می باشند و صدای محصول را درون محفظه، نگه می دارند. در برند هایی مانند بوش و ال جی و سامسونگ، این عایق بندی به خوبی تنظیم شده است. بنابراین میزان صدای تولیدی، عامل مهم دیگری در خرید جاروبرقی می باشد.

ظاهر جاروبرقی

به طور کلی، ۲ نوع جاروبرقی داریم. یک نوع کیسه ای و نوع دیگر، مخزنی. هر کدام از این جاروبرقی ها، ویژگی های خاص خود را دارند. در ادامه ی بحث خرید جاروبرقی، این دو مدل از جاروبرقی را با هم بررسی می نماییم.

مزایا و معایب جاروبرقی مخزنی

نوع اول که در خرید جاروبرقی وجود دارد، جاروبرقی مخزنی می باشد. این نوع از جاروبرقی، به راحتی استفاده می شود و هزینه ی نگهداری آن نیز، کم می باشد. این نوع از جاروبرقی ظرفیت کمتری را در بر می گیرد و باید در مدت زمان کوتاه تری، اقدام به خالی کردن آن نمود. همچنین در حین خالی کردن مخزن، ممکن است به خوبی آشغال ها خالی نشوند و مقداری کثیفی درون محفظه باقی می ماند.

مزایا و معایب جاروبرقی کیسه ای

نوع دومی که در خرید جاروبرقی وجود دارد، جاروبرقی کیسه ای می باشد. این نوع از جاروبرقی، دارای گنجایش بیشتری می باشد و نیاز به خالی کردن زودهنگام آن نمی باشد. گرد و غباری که درون این محفظه قرار می گیرند، به راحتی خارج می شوند. همچنین کیسه هایی که برای این موضوع وجود دارند، دارای فیلتر های اضافی می باشند. در طرف مقابل، این نوع از جاروبرقی ها دارای معایبی نیز می باشند. خالی کردن کیسه های یک بار مصرف این جاروبرقی به دلیل هزینه های بالا، می تواند مشکلی بزرگ باشد. همچنین استفاده بیش از یک بار از این کیسه ها، ممکن است به جاروبرقی صدمه وارد نماید.

 

برای خرید جاروبرقی، از نوع مخزنی استفاده نماییم یا کیسه ای؟

برای خرید جاروبرقی، انتخاب از میان نوع مخزنی یا کیسه ای، به چند مورد بستگی دارد. اگر توان خرید کیسه های یک بار مصرف را دارید و محیط بزرگی را برای تمیز کردن در نظر دارید، پیشنهاد می کنیم جاروبرقی از نوع کیسه ای را خریداری ۰ ی کوچکی دارید، جاروبرقی از نوع مخزنی می تواند انتخاب ایده آلی باشد. لازم به ذکر است که در سایر موارد مانند ویژگی ها، کیفیت ساخت یا میزان صدا، این دو نوع جاروبرقی هیچ تفاوتی ندارند. در واقع تنها وجه تمایز آن ها، مخزن قرار گیری گرد و غبار می باشد.

سایر مواردی که باید در خرید جاروبرقی به آن توجه داشت

– لوله های تلسکوپی درون برخی از جاروبرقی ها موجود است. اگر قصد خرید جاروبرقی را دارید، به این لوله ها توجه نمایید. این لوله ها روی هم می لغزند و استفاده از جاروبرقی را راحت تر می کنند.

– لوله های خرطومی، دارای ساختار منعطف تری می باشند و استفاده کننده، می تواند به راحتی آن را در نقاط مختلف، استفاده نماید.

– صفحه نمایش و نشانگر نیز امکان دیگری می باشد که ممکن است در برخی از جاروبرقی ها وجود داشته باشد. به وسیله ی این نشانگر، شخص متوجه پر شدن مخزن می شود.

– دمنده در برخی از جاروبرقی ها وجود دارد. تعدادی از این جاروبرقی ها، هوای خروجی از موتور را به عنوان دمنده محسوب می کنند.

– از دیگر موارد نیز می توان به دستگیره و کنترل روی دسته اشاره کرد.

سخن آخر

همانطور که احتمالا تاکنون متوجه شده اید، خرید جاروبرقی به راحتی بیان کردن آن نمی باشد. شخص خریدار باید در خرید این محصول، به نکات مهمی توجه نماید تا از خرید خود راضی باشد. قیمت، برند تولیدی، توان محصول، کیفیت ساخت و ویژگی های اعمال شده می توانند مهم ترین این موارد باشد. همینطور نوع جاروبرقی نیز می تواند مهم قلمداد شود. بسیاری از افراد، خرید از بانه را برای تهیه ی جاروبرقی پیشنهاد می دهند. دلیل این امر نیز قیمت مناسب تر می باشد. در حین خرید جاروبرقی، حتما به خدمات پس از فروشی که شرکت تولید کننده ارائه می دهد دقت نمایید. این موضوع باعث می شود پس از خرید و در هنگام بروز مشکل، بتوانید با خیال راحت، اقدام به رفع و رجوع آن نمایید. در انتها امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و این مقاله اطلاعات لازم برای خرید جاروبرقی را به شما داده باشد.