بهترین سن نوزاد برای استفاده از کالسکه

بهترین سن نوزاد برای استفاده از کالسکه

تهیه لوازم سیسمونی مناسب برای نوزاد همواره از دغدغه‌های اصلی والدینی است که در انتظار به دنیا آمدن دلبند خود هستند. در این بین کالسکه و کریر از مهم‌ترین لوازمی است که انتخاب و خرید نوع مناسب آن‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است چون این دو تجهیز ضامن سلامتی و آسایش والدین و نوزاد است. این دو وسیله در روزهای ابتدایی تولد نوزاد تا زمانی که به سن یک کودک نوپا برسد مورد استفاده قرار می‌گیرند. از آن‌جا که کالسکه و کریر انواع مختلفی دارند، والدین باید بر حسب شرایط خود و نوزاد خود نوع مناسبی از آن را تهیه کنند تا بتوانند در شرایط سنی مختلف نوزاد یا کودک  استفاده بهینه‌ای از آن داشته باشند. هیچ قانون ثبیت شده‌ای برای تعیین بهترین سن نوزاد برای استفاده از این وسیله وجود ندارد و عوامل مختلفی در تعیین این مسئله نقش دادند که در ادامه بیان خواهیم کرد.

معمولاً متخصصان توصیه می‌کنند که نوزاد تا قبل از یک ماهگی از منزل خارج نشود چون شرایط حساسی دارد و از آن‌جا که نوزاد هنوز با صدای ناهنجار خارج از منزل آشنایی ندارد، ممکن است  نا آرامی کند، اما اگر به هر دلیلی مجبور به خروج از منزل  با نوزاد خود شدید، برای استفاده از این وسیله نقلیه کودک مانعی وجود ندارد. البته بهتر است برای نوزاد تا سن شش ماهگی از کریر استفاده کنید چون معمولا کریر طوری طراحی شده است که شرایط ایمنی و راحتی مناسب‌تری برای نوزاد فراهم می‌کند.  در مورد استفاده از کالسکه برای نوزادان نیز انواع مناسبی از این وسیله وجود دارد که شرایط ایده آلی را برای دلبند شما فراهم می‌کند. در مورد تایم استفاده از این وسیله نیز محدودیتی وجود ندارد و بسته به شرایط جسمی کودک متغیر است.

 با این وجود متخصصان توصیه می‌کنند تا بیش از سه سالگی از این وسیله نقیله کودک استفاده نکنید. به هر حال کودک نوپای شما نیز به پیاده روی احتیاج دارد تا بتواند عضلات خود را تقویت  کند، تعامل اجتماعی را بیاموزد، انرژی خود را تخلیه کند، چگونگی راه رفتن در اماکن عمومی و زمان حرکت و توقف را بیاموزد و بداند که گاهی باید از فرمان شما اطاعت کند. در هر حال وجود این تجهیز برای هر والدین و کودکی لازم است چون مزایای بسیاری برای آن تعریف شده است. در زیر مزایای این وسیله حرکتی را بیان می‌کنیم.

مزایای استفاده از کالسکه و کریر

والدین می‌توانند ساعات خوشی را به پیاده روی و انجام انور روزانه بگذرانند و از هوای آزاد لذت ببرند. ضمن این که این وسیله با حرکت یکنواختی که دارد آرامش خاصی را برای کودک به ارمغان می‌آورد و استراحت کودک را مختل نمی‌کند.

والدین مجبور نیستند دائم نوزاد خود را بغل بگیرند. این موضوع از لحاظ امنیتی برای هر دو مفید است چون دید والدین مختل نشده و کمر درد و گردن درد به همراه ندارد. امنیتی که این وسیله بیرون از منزل برای نوزاد ایجاد می‌کند بیشتر از امنیت آغوش پدر و مادر است.

به دلیل وجود سایبانی که کالسکه و کریر ایجاد می‌کنند اشعه مضر خورشید به پوست نوزاد نمی‌رسد.

کودک می‌تواند در کمال آرامش و آسایش از تماشای محیط پیرامون خود لذت ببرد. از سوی دیگر چون پدر و مادر در معرض دید کودک قرار دارند، حس امنیت کودک سلب نخواهد شد.

طراحی این وسیله طوری است که جایگاهی برای قرار دادن لوازم جانبی نوزاد در آن تعبیه شده و والدین از حمل این لوازم یا ساک کودک خسته و آزرده نمی‌شوند.

انواع کالسکه

مدل سنتی: رایج‌ترین نوع این وسیله مدل سنتی آن است. این وسیله در خیابان‌های آسفالت و سنگ فرش شده به خوبی حرکت می‌کند. قابلیت تا شدن آن تا ۱۸۰ درجه این امکان را برای نوزادان فراهم می‌کند که بتوانند در بستری رختخواب مانند به راحتی بخوانند و استراحت کنند. البته برخی از مدل‌های آن برای نوزادان زیر شش ماه مناسب نیست. بعضی دیگر از مدل‌های آن نیز به عنوان صندلی ماشین قابل استفاده است.

مدل کومبو یا ترکیبی: همان طور که از نام این محصول بر می‌آید قابلیت استفاده به شکل‌های مختلف را دارد. از مهم‌ترین مزیت آن این است که می‌توان اندازه این وسیله را متناسب با سن و رشد کودک تغییر داد. این نوع کالسکه قابلیت تبدیل شدن به گهواره و رخت خواب و صندلی ماشین را دارد و دسته آن نیز جهت تغییر دید کودک قابل چرخش است. به دلیل آپشن‌های بسیاری که برای این نوع وسیله نقلیه کودک تعریف شده، قیمت آن گران‌تر از ندل‌های دیگر است.

مدل عصایی یا چتری: این نمونه برای کودکانی مناسب است که توانایی نشستن را پیدا کرده اند. بنابراین برای نوزادانزیر شش ماه اصلا مناسب نیست. علت نام گذاری این وسیله دسته عصا مانند آن است. این مدل کالسکه سبک‌تر از سایر مدل‌ها است، به راحتی می‌توان آن را جمع کرد و درون خودرو قرار داد.

مدل مسافرتی: این مدل برای استفاده در زمان مسافرت بسیار ایده آل است چون قابلیت تبدیل شدن به صندلی ماشین و پایه صندلی کودک را دارد، خوش دست بوده و هل دادن آن راحت است.

مدل‌های دونفره: این مدل برای والدینی که نوزادان دو قلو یا کودکانی با فاصله سنی کم دارند بسیار ایده آل است.این محصول به شکل‌های مختلف درشکه‌ای یا پشت سر هم و پهلو به پهلو وجود دارد.

نکات مهم هنگام خرید کالسکه

هنگام خرید این محصول به سن کودک توجه کنید. اگر قصد دارید در سنین نوزادی دلبندتان از آن استفاده کنید باید مدلی متناسب با سن نوزاد باشد تا از لحاظ ایمنی جسمی به خطر نیفتد.

سالم بودن کمربند ایمنی، سیستم قفل و ترمز را به خوبی بررسی کنید.

هنگام خرید چند بار وسیله را باز و بسته کنید تا اگر مانع و ایرادی حین باز شدن و تا شدن دارد، مشخص گردد.

قیمت مهم‌ترین فاکتور هنگام خرید این وسیله نقلیه است. از خرید کالسکه‌‌های ارزان بپرهیزید چون قطعاً استاندارد نخواهند بود. البته همیشه ارزان بودن دلیل بر بی‌کیفیتی نیست. به هر حال محصولات خیلی ارزان و خیلی گران را نخرید.

به برند محصول، گارانتی و ضمانت نامهآن توجه نشان داده و سعی کنید آن را از فروشگاه معتبری خرید کنید.

اگر قصد خرید کریر را هم دارید، بهتر است هر دو وسیله را به صورت ست تهیه کنید تا جذابیت بیشتری به سیسمونی دلبند خود ببخشید.

بهترین سایت فروشگاهی برای خرید کالسکه و کریر

انتخاب لوازم سیسمونی مناسب برای کودک از اهمیت بسیاری برخوردار است چون نوزاد با اغلب لوازم سیسمونی خود ارتباط مستقیم دارد و طبیعتاً سلامتی کودک در گرو امنیت این لوازم است. از طرفی به دلایل مختلفی از قبیل کاهش ارزش ارز رایج کشور و افزایش قیمت دلار و تأثیر آن بر لوازم تولیدی قیمت لوازم سیسمونی به طرز سرسام آوری افزایش یافته است. هر چقدر هم که والدین بخواهند از لوازم جانبی غیرضروری نوزاد کم کنند، نمی‌توانند خرید کالسکه و کریر را نادیده بگیرند چون این دو وسیله بسیار کاربردی و مهم هستند. بنابراین  یافتن فروشگاهی که این محصولات را با کیفیت عالی، تنوع بالا و البته قیمت معقول عرضه کند، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

در این راستا ما به شما پیشنهاد می‌دهیم این نوع وسیله نقلیه کودک خود را از فروشگاه نیو نی نی تهیه کنید. فروشگاه نیو نی نی بزرگ‌‌ترین مرجع فروش سیسمونی کودک است و با بهترین و با سابقه‌ترین برندهای دنیا قرارداد دارد. این فروشگاه تلاش می‌کند که با معرفی کامل محصولات خود و نحوه استفاده از آن‌ها خرید لذت بخشی را برای مشتریان خود به ارمغان بیاورد. برای خرید بهترین کالسکه با قیمت عالی می‌توانید از طریق لینک زیر وارد سایت نیو نی نی شوید.

http://Newnini.com