خنک کردن در انتخابات با داکت اسپلیت

خنک کردن در انتخابات با داکت اسپلیت

داکت اسپلیت

داکت اسپلیت

هر ساله با آمدن خرداد و ماه‌های گرم سال بسیاری از مردم در تکاپوی خرید وسایل سرمایشی هستد. پنکه، اسپیلت، داکت اسپلیت ductsplit، کولر گازی، کولر آبی از جمله تجهیزات خنک کننده محیط داخل ساختمان‌ها به شمار می‌آیند که هر کدام مزایا و ویژگی‌های خاص خود را داشته و از قیمت‌های متفاوت برخوردار هستند. خرید هر کدام از این دستگاه‌ها بستگی به میزان بودجه خریدار سلیقه وی و اندازه محیطی که در آن زندگی می‌کند دارد گرمای هوا در سال جاری نسبت به سال‌های قبل کمی زودتر شروع شده و موجب غافل‌گیری و نگرانی مردم دنیا از جمله هموطنان ما گشته است.

داکت اسپلیت

قطعی پی در پی برق، نبود دستگاه‌های سرمایشی کارآمد در برخی ادارات و یا منازل، افزایش کارهای فیزیکی، تعریق زیاد و حتی وجود ویروس کرونا و استفاده از ماسک برای جلوگیری از آن همگی باعث شده که برخی از هموطنان ما در سختی و مشقت روز خود را سپری کنند و فشار روحی و روانی زیادی را متحمل شوند. این روزها پنکه‌ها و کولرها دیگر قدرت و کارایی سابق را برای خنک کردن محیط های اداری، کا ری و… ندارند و تنها اسپیلت‌ها و داکت اسپلیت‌ها ی پرقدرت هستند که می‌توانند به داد مردم برسند و موجب خنک شدن محیط زندگی و یا کاری آنها گردند.

در خرداد ماه سال جاری مردم ایران با فرآیند انتخابات روبرو شده‌اند و برای شرکت در جلسات معارفه نامزدهای انتخاباتی و نیز جهت أخذ رای مجبور بوده‌اند که خانه‌ها و محیط کار خود را ترک کنند تا حضور این جلسات را از دست ندهند. وجود داکت اسپلیت‌ها در برخی محیط‌ها و سالن‌های انتخاباتی این امکان را برای مردم فراهم نمود که محیطی خنک با هوایی مطبوع را تجربه کنند و گرما و آلودگی هوا به بهانه‌ای برای شرکت نکردن در انتخابات تبدیل نشد.

داکت اسپلیت‌ها سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی هستند که برای بهبود دمای محیط داخل ساختمان‌ها و سالن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. داکت اسپلیت‌ها در تهویه هوا و نیز سرمایش و گرمایش هوا بسیار مؤثر عمل کرده و نسبت به سایر دستگاه‌ها از قیمت بسیار مناسب و با صرفه‌ای برخوردارند. داکت اسپلیت‌ها به خاطر ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند در سال‌های اخیر بسیار مورد استقبال عموم قرار گرفته‌اند. این دستگاه‌ها به وسیله کانال‌هایی که در پشت سقف کاذب ایجاد می‌کنند هوای محیط را مطبوع و به تناسب فصل، داخل اتاق و یا سالن را خنک و یا گرم می‌کنند. علاوه بر آن منجر به زیبایی خانه‌ها و محیط کار شده و با زندگی مدرن امروزی کاملاً مطابقت دارند. کانال‌های داکت اسپلیت با یونولیت ساخته شده و به این صورت مزایای خود را در اختیار افراد حاضر در محل قرار می‌دهد. در ادامه مقاله مزایای داکت اسپلیت را مورد بررسی قرار خواهیم داد و شما را با انواع و طرز کار این دستگاه آشنا خواهیم ساخت.

اگر قصد خرید این دستگاه پرکاربرد را دارید پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان مطالب همراه ما باشید.

مزایای داکت اسپلیت

داکت اسپلیت‌ها نسبت به سایر دستگاه‌ها بسیار با صرفه بوده، چرا که برای انتقال هوا از طریق داکت اسپلیت از کانال‌های یونولیتی استفاده می‌شود. این کانال‌ها همانند کانال های گالوانیزه عمل کرده که در سیستم تهویه هوای سابق استفاده می‌شد. تنها تفاوت کانال گالوانیزه با کانال یونولیتی این است که کانال یونولیتی از لحاظ اقتصادی بسیار باصرفه تر از نوع قدیمی است.

داکت اسپلیت را به راحتی می‌توان در مکان‌های بزرگی همچون سینماها، فروشگاه‌ها، تالارها، سالن‌های انتخابات، بیمارستان‌ها، ورزشگاه‌های سرپوشیده و… استفاده کرد زیرا استفاده از این دستگاه در این محیط‌ها با مجموعه‌ای از کانال‌ها همراه است که می‌تواند به شکل وسیع‌تری هوا را در محیط این سالن‌ها انتقال دهد و منجربه مطلوب کردن هوای داخل سالن شود. از دیگر ویژگی‌های دستگاه داکت اسپلیت قابلیت فیلتر کردن هواست. این سیستم آلودگی هوا، رسوبات موجود در هوا، گرد و غبار و حتی دود ناشی از مصرف دخانیات و دیگر آلاینده‌ها را فیلتر کرده و هوایی تمیز و سالم را به محیط انتقال می‌دهد.

این دستگاه بسیار مناسب کسانی است که تمایل دارند در تمامی اتاق‌های منزل یا محل کار خود سیستم تهویه هوا نصب کنند. خرید سیستم‌های جداگانه برای هر اتاق علاوه بر هزینه بردار بودن، بسیار جاگیر و نامطلوب است در حالی با سیستم داکت اسپلیت می‌توانید هوای تعداد زیادی از اتاق‌ها را همزمان تهویه کنید. این دستگاه از سیستم بسیار قدرتمند ساخته شده که آن را به یک ویژگی منحصر به فرد تبدیل کرده است.

قدرت بالای سیستم گرمایش و سرمایش داکت اسپلیت، مصرف کنندگان این دستگاه را شگفت زده کرده و منجر به آرامش افراد و کاهش فشارها و استرس‌های روحی آنان می‌شود. اگر تا به امروز از داکت اسپلیت استفاده نکرده‌اید پیشنهاد می‌کنیم حتماً اقدام به خرید آن کنید و تابستانی خنک با هوایی پاک و سالم را در منازل و محیط کار خود تجربه نمایید. داکت اسپلیت علاوه بر این مزیت‌ها محدودیت‌هایی نیز دارند که با کمی هزینه کردن و توجه به چند نکته این محدودیت‌ها برطرف می‌شود.

مثلاً یونیت داخلی این دستگاه ایجاد سر و صدا می‌کند برای این که این صدا شما و دیگر ساکنین خانه را اذیت نکند بهتر است آن را در قسمتی از سقف خانه که کمتر کسی در آنجاست قرار داده دهید. سقف راه روی منزلتان معمولاً بهترین مکان برای نصب هواساز داخلی است. از دیگر محدودیت‌های این سیستم عدم کنترل مستقل دما در میان فضای هرکدام از واحدها می‌باشد این محدودیت با طراحی صحیح سایز انشعابات کانال و در نظر گرفتن فاصله تا هواساز داخلی قابل کنترل است.

انواع داکت اسپیلت

به طور کلی داکت اسپیلت‌های موجود در بازار دو نوع هستند.

نوع اول داکت اسپلیت معمولی بوده و موتور الکتریکی این سیستم به شکل ثابت کار می‌کند. مصرف برق در این روش بسیار بالا بوده و از لحاظ اقتصادی نسبت به داکت اسپلیت نوع دو مقرون به صرفه نیست.

نوع دوم داکت اسپلیت اینورتر نام دارد و قادر است دور موتور خود را تغییر دهد که این خود از ویژگی‌های بارز داکت اسپلیت اینورتر محسوب می‌شود. در این روش با توجه به گرما و سرمای محیط، موتور الکتریکی این سیستم تغییر کرده و مطابق با محیط هوای گرم و یا سرد تولید می‌کند.

داکت اسپلیت میتسوبیشی میزان مصرف برق آن نسبت به نوع اول بسیار پایین بوده و مقرون به صرفه است.

طرز کار داکت اسپیلت

برای راه اندازی سیستم داکت اسپلیت به دو هواساز نیاز دارید که به آنها یونیت گفته می‌شود. یونیتی که به شکل داخلی استفاده می‌شود برای انتقال هوای تهویه شده مورد استفاده قرار می‌گیرد و حجم کمی را اشغال می‌کند این یونیت‌ها را معمولاً در جاهایی که در معرض دید نیستند مثل پشت سقف‌های کاذب قرار می‌دهند تا علاوه بر اشغال فضای کم به زیباسازی محیط اتاق یا سالن کمک کند. یونیت خارجی یا همان هواساز خارجی در خارج از ساختمان قرار می‌گیرد و نسبت به یونیت داخلی حجم بیشتری را اشغال می‌کند به همین دلیل این هواساز داکت اسپلیت را در فضاهایی که زیاد مورد استفاده قرار نمی‌گیرد مثل پشت بام ها قرار می‌دهند.

هواسازهای خارجی با کمک لوله کشی‌های محکم که معمولاً از جنس فلز هستند به یونیت‌های داخلی داکت اسپلیت متصل می‌شوند. از دیگر قسمت‌های داکت اسپلیت کانال‌هایی است که منجر به انتقال هوا می‌شوند. این کانال‌ها را با مواد سبک می‌سازند تا وزن سنگینی را بر روی سازه انتقال ندهند. شما برای این که بتوانید از خروج هوا به بیرون به طور کامل جلوگیری کنید بهتر است سطح این کانال‌ها را عایق کنید تا مانع هدر رفت هوا شوید.

قسمت پایین سیستم داکت اسپلیت دریچه‌های ورودی هوا به اتاق‌ها هستند که همانند دریچه‌های کولر عمل می‌کنند و می‌توان از این دریچه‌ها به عنوان سقف کاذب استفاده کرد.

برای دریافت اطلاعات کامل‌تر و جامع‌تر در مورد سیستم داکت اسپلیت می‌توانید به وب سایت یکتا سیستم مراجعه کرده و ضمن بازدید از تمامی مطالب مربوط به داکت اسپلیت، قیمت و مشخصات فنی دستگاه را نیز مورد بررسی قرار دهید. همچنین در صورت نیاز به راهنمایی می‌توانید به صورت آنلاین و یا تماس تلفنی با مشاورین فروش این شرکت تماس گرفته و جوابی مناسب برای سوالات خود دریافت نمایید.

منبع : داکت اسپلیت | شرکت یکتا سیستم ایرانیان | https://ductspliit.com