راهنمای خرید میز جلو مبلی

راهنمای خرید میز جلو مبلی

پذیرایی یا سالن اصلی حکم ویترین منزل یا محل کار را ایفا می‌کند و در مرحله اول چیدمان و نحوه قرارگیری وسایل مانند مبل، میز، آباژور، فرش، تلویزیون و غیره چشمگیر است و داشتن یک فضای مدرن در آن می­تواند بیشتر جلب توجه کند. البته پیش از آنکه به فکر میهمانان باشید اول به فکر آسودگی و راحتی خود باشید اما این موضوع تنها ملاک نیست بلکه چیدمان اصولی حرف اول را می‌زند. در کنار تمام این موارد، میز جلو مبلی یکی از پرکاربردترین میز‌ها به شمار می‌رود که دانستن نکاتی در مورد آن خالی از لطف نیست، نکاتی که در پایان مطالعه مقاله حساسیت و دقت شما را در انتخاب میز جلو مبلی بالا می‌برد. راهنمای خرید میز جلو مبلی موضوعی است که در این مقاله آموزشی به آن اشاره می‌کنیم. اگر زیبایی، راحتی و در عین حال چیدمان اصولی منزل برایتان مهم است، پیشنهاد می‌کنم تا پایان همراه ما باشید.

میز جلو مبلی چیست؟

در اغلب موارد در مرکز پذیرایی و سالن اصلی، مبل‌ها قرار می‌گیرند، البته تصور مبل بدون میز امکان پذیر نیست چرا که لازمه همنشینی خودمانی، رسمی و دوستانه، در دسترس بودن وسایل است و همین موضوع اهمیت میز جلو مبلی را دو چندان می‌کند. هر میزی را نمی‌توان به عنوان میز جلو مبلی در نظر گرفت و اگر تجربه ای در این زمینه ندارید لازم است از مشاوران خبره در زمینه مشاوره و طراحی داخلی کمک بگیرید تا بعداً از خرید خود پشیمان نشوید. نقش این نوع میز را جدی بگیرید چون با کمک آن فضای خالی و بی روح منزل به شکلی صحیح و کاربردی پر می‌شود، ضمن اینکه قرار است محلی برای چیدمان وسایل و لوازم پذیرایی مانند انواع ظرف و مواد خوراکی و نظیر آن باشد.

در نظر داشته باشید میز جلو مبلی استاندارد نباید همسطح و همتراز با مبل باشد، بلکه به منظور راحتی و حفظ سلامتی استفاده کننده، لازم است ۵ سانتیمتر از سطح مبل بالاتر باشد در غیر این صورت در هنگام قرار دادن و یا برداشتن وسایل از روی میز افراد اذیت می‌شوند و از آنجا که یک موضوع مستمر است، در صورت غفلت و عدم توجه نسبت به آن، به مرور سلامت افراد را به خطر می‌اندازد. این موضوع از دید مراکز مشاوره و طراحی داخلی پنهان نمی‌ماند.

انتخاب رنگ میز جلو مبلی

بدون شک داشتن یک منزل راحت و زیبا به ویژه سالن اصلی و پذیرایی، آرزوی هر شخصی محسوب می‌شود و در این راستا افراد در هر سطح و قشری از اجتماع که باشند به دنبال اجرای طراحی داخلی لوکس هستند. فراموش نکنید مدل، طرح و رنگ میز جلو مبلی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای مورد نظر در دستیابی به این هدف خواهد بود. طرح و رنگ مناسب هارمونی زیبایی را به فضای منزل شما می‌بخشد البته باید گفت انتخاب رنگ نیز کار راحتی نیست و با توجه به طیف متنوع رنگی، افراد را بر سر دو راهی قرار می‌دهد. توجه داشته باشید که در انتخاب رنگ میز جلو مبلی به صورت هیجانی و احساسی تصمیم گیری نکنید اما در واقع پس از مشخص شدن چارچوب و چیدمان اصلی، می‌توانید رنگ مناسب را انتخاب کنید. با توجه به رعایت استانداردهای مرتبط با فضای مدرن، رنگ دیوار، رنگ فرش و مبلمان مواردی هستند که به شما در انتخاب این رنگ راهنمایی می‌کنند.

انواع میز جلو مبلی

میز جلو مبلی در طرح، جنس، فرم، ابعاد و اندازه‌های متعددی وجود دارند که با توجه به نیاز مخاطبان، در حالت کلی از نظر جنس به چهار دسته چوبی، فلزی، شیشه‌ای و ام‌دی‌اف تولید و عرضه می‌شوند. در ادامه توضیح مختصری در مورد هر کدام از این میزها بیان می‌کنیم.

·         میز جلو مبلی چوبی: این نوع میزها در ابعاد و طرح‌های متفاوتی طراحی می‌شوند و یک فضای مدرن را با جلوه و زیبایی خاصی همراه می‌کنند، به خصوص اینکه طراحی چوبی بسیار پر طرفدار و مخاطب پسند است.

·         میز جلو مبلی فلزی: این طرح و سبک هنوز هم طرفداران خاص خودش را دارد و استحکام پایه‌های میز و مقاوم بودن آن یکی از فاکتورهایی است که به انتخاب این نوع از میزها در منزل و یا محل کار منتهی می‌شود.

·         میز جلو مبلی شیشه ای: می‌توان گفت بر اساس طراحی داخلی لوکس، میز شیشه ای گزینه مناسبی برای زیبایی، انعکاس نور و نورانی‌تر شدن فضا محسوب می‌شود. چنانچه فضای پذیرایی منزل شما کوچک باشد، این انعکاس نور باعث می‌شود فضا بزرگ‌تر به نظر برسد.

·         میز جلو مبلی ام دی اف: از مزیت‌های میز جلو مبلی جنس ام دی اف می‌توان به تنوع طرح و رنگی که دارد اشاره کرد و این موضوع دست مخاطب را برای ست کردن و تنظیم هارمونی محیط باز می‌گذارد. در واقع مخاطب می‌تواند بدون هیچ گونه محدودیتی رنگ ایده‌آل خود را پیدا کند. این نوع میزها از نظر فرم هم به صورت دایره، مستطیل، بیضی و مربع وجود دارند که برای فضای مدرن استفاده از نوع مستطیلی و بیضی شکل آن بیشتر توصیه می‌شود.

سخن پایانی

حتماً با مطالعه مقاله آموزشی راهنمای خرید میز جلو مبلی به این نکته پی برده‌اید که یک انتخاب صحیح و اصولی میز چه تاثیر پر رنگی بر محیط دارد. اگر قصد خرید میز جلو را مبلی دارید پیشنهاد می‌کنیم تحقیقات لازم را در این خصوص انجام دهید و از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید، بالاخره در کنار آسایش و سلامتی شما زیبایی، کاربرد و هماهنگی با سبک و هارمونی منزل نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.