عاداتی که شما رو پیرتر از سنتون نشون میدن

عاداتی که شما رو پیرتر از سنتون نشون میدن

سن واقعی افراد با سبک زندگی آنها در ارتباط است. برخی افراد به دلیل سبک زندگی نادرست و عدم رعایت برخی از نکات پیرتر از سن واقعی خود به نظر می رسند.

عاداتی که باعث میشوند شما پرتر از سن واقعی خود به نظر برسید

بسیاری از کودکان و نوجوانان زمان زیادی را صرف ظاهر خود می کنند تا بزرگتر از سن واقعی خود برسند بدون آن که دلیل موجهی برای اینکار داشته باشند اما در این میان افرادی هستند که همیشه سعی دارند نکاتی را رعایت کنند تا زیبا و جوان تر به نظر برسند یا بهتر بگوییم پیرتر از سن واقعی خود دیده نشوند. و اما شما ؛ حس می کنید پیرتر از سن واقعی خود دیده میشوید؟باید بدانید که در این حس ناخوشایند تنها نیستید.

استفاده نکردن از پرایمر در آرایش

اگرچه پرایمر ها گران قیمت هستند اما استفاده از آنها برای شروع آرایش مهم است. پرایمر کمک می کند تا آرایش خیلی بهتر روی پوست قرار بگیرد و خطوط کوچک، چین و چروک و ناهمواری ها پوست را می پوشاند.

آرایش بیش از حد تیره یا خیلی براق

گرچه ممکن است آرایش تیره یا پر زرق و برق ظاهر زیبایی داشته باشد، اما فقط باعث می شود پیرتر به نظر برسید. اگر احساس می کنید کمی پیرتر از آن چیزی هستید که می خواهید، آرایش را با استفاده از مواد خنثی متناسب با رنگ پوست یا حتی یک برق لب روشن تغییر دهید.

ترشرویی

اخم کردن و غر زدن هر فردی را پیرتر از آنچه که هست نشان می دهد، بنابراین اگر می خواهید فردی پر نشاط، شادمان و جوان به نظر برسید، لبخند بزنید و اخم کردن و غر زدن را کنار بگذارید.

مدل موهای قدیمی

هیچ چیز به اندازه مدل موهای قدیمی، افراد را پیرتر نشان نمی دهد. اگر ۲۰ سال یا بیشتر است که مدل موهای خود را به روز نکرده اید با یک آرایشگر مشورت کنید.

مراقبت نکردن از پوست

پوست سالم و مرطوب به جوانتر دیده شدن شما کمک می کند، نیازی نیست همیشه برای داشتن رژیم های مراقبت از پوست ماهانه هزینه های زیادی را صرف کنید چرا که می توانید با استفاده از پاک کننده ها، لایه بردار ها و مرطوب کننده ها، آکنه یا سایر مشکلات پوستی را رفع کنید.

پوشیدن لباسهای نامتناسب

لباس های خیلی گشاد یا خیلی تنگ می تواند افراد را پیرتر از سن واقعی نشان دهد. پس اگر می خواهید ظاهر مناسبی داشته باشید، لباس های زیبا و متناسب را انتخاب کنید.

برداشتن ابرو

ابروهای نازک باعث می شود مسن تر به نظر برسید. بنابراین می توانید برای پرتر نشان دادن ابروها از مداد ابرو یا میکروبلیدینگ استفاده کنید.

استفاده بیش از حد جواهرات یا بدلیجات

استفاده بیش از حد از دستبند، گردن بند یا انگشتر در هر یک از انگشتان می تواند شما را پیرتر از سن واقعی نشان دهد. پس سعی کنید زیورآلات را در حد مناسب و به جا بکار ببرید.

غذاهای مضر

آیا غذا می تواند بر روند پیری تأثیر بگذارد؟ هر ماده غذایی که حاوی چربی های اشباع شده، سرخ شده و غنی از شکر باشد، روند پیری را تسریع می کند. رژیم غذایی نقش مهمی را در جوان سازی و سلامت افراد ایفا می کند.

زمانی که می خواهید روند پیری را کاهش دهید و پوستی زیبا داشته باشید، عادات ناسالم غذا خوردن مانند مصرف سیب زمینی سرخ کرده، همبرگر، دونات و غیره را کنار بگذارید و به جای آن، غذاهای سالم را در رژیم خود بگنجانید.

پوشیدن لباس های تیره

در حالی که رنگ سیاه می تواند شیک باشد اما افراد را پیرتر نشان می دهد. اگر خانم ها از رنگ مشکی برای لاغر به نظر رسیدن استفاده می کنند بهتر است رنگ روشن را برای روسری و شال امتحان کنند تا به این ترتیب خود را جوان تر نشان دهند.

عدم مراقبت از دندان

دندان های زرد، لکه دار یا شکسته، می تواند سن شما را بالاتر نشان دهد، پس حتما هر شش ماه یک بار به دندانپزشک مراجعه کنید تا دندان های سالم و تمیز داشته باشید. همچنین با زدن مسواک و استفاده از نخ دندان در خانه به سلامت و بهداشت دهان و دندان کمک کنید.

نداشتن تعطیلات و استراحت

یکی دیگر از مواردی که باعث می شود پیرتر به نظر برسید، استرس مزمن در طول زندگی و نداشتن تفریحات لذت بخش است. پس برای خودتان وقت بگذارید و حتما سفر بروید.

تنبلی:

اگر سبک زندگی بی تحرکی دارید و خیلی تنبل هستید خیلی زودتر از افرادی که فعال هستند پیر به نظر می رسید. ورزش منظم به تناسب اندام شما کمک می کند و باعث می شود جوانتر به نظر برسید.