نکات انتخاب کاغذ دیواری برای منزل

نکات انتخاب کاغذ دیواری برای منزل

استفاده از کاغذ دیواری برای پوشش دیوار‌های منزل گزینه‌ای بسیار اقتصادی و مناسب است. کاغذ دیواری‌ها در طرح، نقش و رنگ بسیار متنوع هستند و به آسودگی با سبک و نوع چیدمان شما هماهنگ می‌شوند. شما برای تمام قسمت‌های منزل از جمله: سالن پذیرایی، سالن نشیمن، اتاق خواب‌ها، آشپزخانه و حتی سرویس بهداشتی و حمام می‌توانید کاغذ دیواری‌ها انتخاب کنید. اگر انتخاب ‌های شما اصولی پیش رود نتیجه قطعا دلپذیر خواهد بود. در این مقاله همراه شما هستیم که بتوانید با دقت فراوان نکات انتخاب کاغذ دیواری برای منزل را بررسی کنید و انتخابی موفق داشته باشید.

توجه به سبک چیدمان منزل


اولین نکته، توجه به سبک چیدمان و انتخاب‌های منزل شما می‌باشد. بهتر است برای انتخاب سبک چیدمان منزل خود عواملی مانند: نقشه داخلی ساختمان، متراژ فضا، نورپردازی و علایق خود را بررسی کنید و سپس مطابق با اصول و معیار‌های مشخص به سراغ سبک کلاسیک یا مدرن بروید. لازم به ذکر است سبک شما باید برای تمام قسمت‌های منزل اجرا شود. استفاده از مجسمه، اکسسوری و گلدان مطابق با سبک انتخابی شما درخشش عجیبی برای فضای شما می‌سازد و هوش و ذکاوت شما را در انتخاب‌هایتان نشان می‌دهد. انتخاب کاغذ دیواری نیز باید با اصول چیدمان شما هماهنگ باشد. کاغذ دیواری مدرن قطعا برای سبک کلاسیک زیبایی چندانی ندارد و عکس این موضوع نیز صدق می‌کند.

کاغذ دیواری مناسب سبک کلاسیک


اگر پس از بررسی‌های لازم سبک کلاسیک را برای منزل خود انتخاب کردید، بدانید سبک شما و انتخاب‌های شما باید احساس شکوه، اصالت، قدرت و وقار را به در فضا نمایش دهد. در سبک کلاسیک رنگ‌های کرم، طلایی، قهوه‌ای، فیروزه‌ای، زرشکی و ارغوانی بسیار کاربردی هستند. اصول کلاسیک باید برای خرید مبلمان، فرش‌ها، پرده‌ها و در نهایت تمام اکسسوری‌ها رعایت شود. سبک کلاسیک از سبک‌های محبوب ایرانیان است، البته این سبک در سرتاسر جهان نیز طرفداران خود را دارد. انتخاب کاغذ دیواری کلاسیک به صورت شگفت انگیزی فضای شما را به کمال می‌رساند. داماسک یکی از طرح‌های شناخته شده در کاغذ دیواری‌های کلاسیک است که طراحان پیشنهاد می‌دهند یکی از گزینه‌های انتخابی شما برای دیوار شاخص این طرح باشد. درکنار طرح داماسک برای سایر دیوار‌ها از کاغذ دیواری‌های پتینه و یا ساده متناسب با هارمونی فضای خود استفاده کنید. سبک کلاسیک باید در تمام قسمت‌های پذیرایی و نشمین و اتاق خواب‌ها به صورت اصولی و صحیح پیاده سازی شود.

کاغذ دیواری مناسب سبک مدرن


سبک مدرن سبکی بسیار خلاقانه است. افرادی که به سراغ این سبک می‌روند، افرادی جسور و چالش پذیر هستند. در سبک مدرن به ترکیب و استفاده از رنگ‌ها در کنار یکدیگر اهمیت ویژه‌ای داده می‌شود، برای مثال ترکیب رنگ سفید در کنار مشکی در این سبک بسیار پرتکرار است. رنگ‌هایی مانند طوسی، خاکستری و نوک مدادی نیز حس متفاوتی را به سبک مدرن می‌بخشند. در انتخاب مبلمان، آباژور و مجسمه‌ها به الگو‌های گرافیکی و هندسی دقت داشته باشید. انتخاب کاغذ دیواری مدرن نیز پیشنهاد ویژه تیم اکستریم والز برای فضایی با سبک مدرن است. طرح شاخ و برگ یکی از طرح‌های فوق‌العاده برای سبک مدرن است، فقط بدانید نیازی نیست که تمام دیوار‌ها را شلوغ کنید، از طرح‌‌ها به صورت مکمل در کنار یکدیگر استفاده کنید تا فضای شما جلوه‌ای متفاوت به خود بگیرد. کاغذ دیواری‌های ساده نیز برای سبک مدرن بسیار پرکاربرد و موثر هستند.


نکات انتخاب کاغذ دیواری


سبک چیدمان شما نکته‌ای مهم برای انتخاب کاغذ دیواری است، اما تمام ماجرا فقط این نیست. کاغذ دیواری شما باید کیفیت مرغوبی داشته باشد. بهتر است از کاغذ دیواری‌های شاین دار نیز در فضای خود استفاده کنید تا درخشش نور را چندیدن برابر بهتر کنند. پیشرفت تکنولوژی موجب شده است تا امروزه کاغذ دیواری‌های وینیل ورود قدرتمندی به بازار داشته باشند. کاغذ دیواری‌های وینیل در برابر شستشو و خراشیدگی مقاومت مناسبی دارند. کاغذ دیواری‌های محبوب در سال ۱۴۰۱ نیز در طرح و رنگ بسیار متنوع هستند و برای جلوه بخشی بی نظیر متناسب با سبک‌های کلاسیک ومدرن طراحی و تولید شده‌اند، بنابراین برای انتخابی اصولی به بررسی آنها اهمیت دهید. آنچه در پایان باید گفت این است که کاغذ دیواری شما بهتر است قابل شستشو باشد به ویژه برای محیط‌هایی مانند آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام که در معرض جریان آب و رطوبت هستند. برای نصب اصولی کاغذ دیواری به سراغ افراد متخصص بروید و چسب مناسب کاغذ دیواری را انتخاب کنید تا نتیجه همانی شود که انتظار دارید.