پارچه مانتویی ساده شیک تر است یا طرح دار

پارچه مانتویی ساده شیک تر است یا طرح دار

لباس یکی از مهم ‌ترین نیازهای انسان بوده اما به‌ تدریج تبدیل به نماد زیبایی و نشان‌ دادن تجملات و قدرت شد به ‌طوری ‌که امروزه جزو ۵ صنعت مهم جهان به شمار می ‌رود.

انسانهای اولیه فقط برای این‌ که بدنشان را در مقابل گرما و سرما بپوشانند از پوست حیوانات، پوست گیاهان و پوست درختان استفاده می ‌کردند اما با گذشت زمان لباس کاربردهای بیشتری پیدا کرد و از آن برای محافظت از پا، سر و قسمتهای مختلف بدن استفاده می ‌شد و البته گاهی نیز اشخاص خاصی در قبیله ها برای‌ اینکه از دیگران متمایز شوند لباس می‌ پوشیدند.

امروزه مجموعه هایی فراوانی در زمینه فروش پارچه فعالیت دارند، مجموعه آراد برندینگ یکی از این مجموعه ها می باشد.

نمی ‌توان تاریخ خاصی را برای بافت پارچه مشخص کرد اما با توجه به این‌ که از هر نقطه از جهان آثار متفاوتی از بافندگی به‌ دست ‌آمده است پس می ‌توان گفت که تمام نقاط دنیا با توجه به موقعیت جغرافیایی خود تا حدودی صنعت بافندگی را آموخته بودند.

در ایران نیز مدارک زیادی در مورد تاریخ لباس به دست نیامده است اما با توجه به اطلاعاتی که در این زمینه به‌ دست‌ آمده و آثاری که از زمان گذشته بر جای مانده می‌ توان فهمید که اقوام ایرانی جزو اولین کسانی بودند که برای پوشاندن بدن خود از لباس استفاده کردند و در واقع قدمت بافندگی در کشور ما به چیزی حدود ۸ تا ۱۰ هزار سال پیش ‌از میلاد مسیح می‌ رسد و همیشه در بافت آن از هنر اصیل ایرانی استفاده می‌ شده است.

پارچه نخی ساده

همان طور که می دانید برای دوخت انواع لباسهای تابستانه و هم چنین مانتو بیشتر از پارچه نخی ساده استفاده می شود زیرا پارچه هایی با طرح ساده بین مردم محبوبیت بیشتری دارند.

برای اولین‌ بار پارچه‌ ها در زمان عصر حجر و در خاورمیانه به‌ وجود آمده اند و البته شواهدی نشان می‌ دهد که لباسها از چیزی حدود ۵۰۰ هزار سال قبل وجود داشته و از نی، خز و پوست حیوانات به وجود می ‌آمدند.

در حدود ۱۹ هزار سال پیش ‌از میلاد اولین سوزن خیاطی در کشور فرانسه ابداع شد ولی با این‌ حال سوزنهای زیادی کشف شده ‌اند که قدمتی ۴۰ هزار ساله دارند.

جالب است بدانید پارچه مانتویی ساده یکی از پرطرفدارترین محصولات می باشد.

مواد تشکیل‌ دهنده پارچه به رنگ و فرهنگ هر جامعه بستگی دارد البته در زمان گذشته برای دوخت پارچه فقط الیاف طبیعی وجود داشت و انتخابها محدود به کتان، ابریشم، پنبه و پشم بود و با این‌ وجود امروزه استفاده از منسوجات حیوانی در جامعه بسیار رواج دارد مثل ابریشم و پشم.

منسوجات گیاهی نیز شامل الیاف فلزی، منسوجات معدنی الیاف شیشه، بامبو، کتان، چمن و پنبه می ‌باشد.

پارچه مانتویی طرح سنتی

برای دوختن مانتوی سنتی از پارچه هایی استفاده می کنند که دارای نقش، تزیینات و طرح سنتی باشد. در دوختن این مانتو یا به طور کامل از این پارچه استفاده می کنند و یا آنرا با پارچه های ساده به صورت دو تکه یا چند تکه در قسمت های مختلف خرج می دهند.

این روزها مانتوهایی وارد بازار شده که روی پارچه آن طرح چهره می باشد و طرفداران زیادی دارد. بعضی از این چهره ها، افراد مشهوری می باشند که در زمینه های مختلف به شهرت رسیده اند و طرفداران آنها به خاطر علاقه ای که به آنها دارند مانتویی که تصویر آنها روی آن است را خریداری می کنند.

متقاضیان هنگام خرید پارچه مانتویی سنتی باید به رنگ آن توجه کنند.  افرادی که دارای پوست سفید هستند بهتر است از رنگی استفاده کنند که با پوست آنها در تضاد باشد و از انتخاب رنگ ملایم پرهیز کنند چون پوستشان رنگ پریده به نظر می آید.

رنگ مناسب پوست آنان قهوه ای، بژ، آبی روشن و آبی سیر است و برای افرادی که پوست تیره دارند رنگ های سفید، صورتی، آبی روشن، خاکی و طوسی رنگ کاملا مناسبی است.

مانتو ها به صورت ساده و طرح دار در بازار موجود می باشد و آنهایی که از پارچه طرح دار جدید برای تولیدشان استفاده شده دارای متقاضیان زیادی می باشد. این مانتو ها در انواع طرح و رنگ دوخته شده و هر کس می تواند طبق سلیقه وپسند خود و با توجه به اندام و رنگ پوست آن را انتخاب کند. اگر انتخاب مانتو بر اساس شکل ظاهر هر فرد باشد شیک تر و زیبا تر به نظر میرسد.