کاربرد فرنچ پرس چیست؟

کاربرد فرنچ پرس چیست؟

اگر به قهوه‌ خوش‌عطر و طعم علاقه دارید، بهتر است از فرنچ پرس برای دم‌کردن قهوه‌ استفاده کنید. احتمالاً از خود می‌پرسید: فرنچ پرس چیست؟ و چگونه کار می‌کند؟

فرنچ پرس یک قهوه‌ساز دستی با یک مخزن استوانه‌ای، یک پیستون و یک اهرم فیلتر داخلی است که قهوه را به داخل مخزن نفوذ می‌دهد و قهوه شما به مدت حدود چهار دقیقه در آب جوشیده دم می‌کشد. قسمت اصلی آن، یک فنجان است که محل قراردادن تفاله قهوه و آب داغ است. پایه و دسته به لیوان متصل است.

این‌ها تضمین می‌کنند سطحی که این وسیله را روی آن قرار می‌دهید را نمی‌سوزانید. این وسیله دارای درب با فیلترها و پیستون متصل است. با این حال، مونتاژ آنها نسبتاً چشمی است و کلا راه‌اندازی بسیار ساده‌ای دارد.

چرا باید از فرنچ پرس قهوه‌ استفاده کنیم؟

قهوه دارای روغن‌های طبیعی است که طعم طبیعی و منحصربه‌فرد آن را محافظت می‌کنند. هنگامی که از قهوه‌ساز اتوماتیک استفاده می‌کنید، این روغن‌ها جذب فیلترهای کاغذی و پلاستیک‌های سازنده دستگاه می شوند. بعد از گذشت زمان، آنها به عملکرد درونی دستگاه می‌چسبند و پسماند بدی ایجاد می‌کنند که کهنه شده و قهوه شما را با طعم‌های از پیش‌ مانده خراب می‌کند، در حالی که این اتفاق هرگز در فرنچ پرس نمی‌افتد. در این محصول روغن‌ها به راحتی شسته می‌شوند و هیچ اثری باقی نمی‌گذارند و برخلاف قهوه جوش، قهوه شما در حین این‌که گرم نگه‌داشته می‌شود، نمی‌سوزد.

در واقع این روش ملایم‌تر از روش‌های قهوه‌سازی قطره‌ای یا دم‌کردن روی اجاق گاز است که آب را بسیار داغ می‌کند و گاهی دانه‌های قهوه را می‌سوزاند. با این قهوه‌ساز دستی، قهوه پس از دم‌شدن روی یک بشقاب گرم ته‌نشین می‌شود؛ بنابراین به جوشیدن و تلخ‌شدن ادامه نمی‌دهد.

استفاده از این وسیله به دلیل این‌که عطر و طعم قهوه را حفظ می‌کند و قهوه دم‌شده در آن کیفیت بالایی دارد، محبوب است. برای این‌که هر بار قهوه خوش طعم و خوش عطری داشته‌باشید، مهم است که فرنچ پرس خود را جدا کرده و تمیز کنید. سعی کنید این کار را یک بار در ماه انجام دهید.

قهوه ساز فرنچ پرس چگونه کار می‌کند؟

فرنچ پرس با غوطه‌ور‌کردن قهوه آسیاب‌شده در آب داغ و سپس جدا‌کردن تفاله قهوه، با فشار‌دادن فیلتر به پایین قهوه‌ساز کار می‌کند. آب باید در حدود ۲۰۰ درجه فارنهایت باشد تا استخراج طعم بهینه شود. آب هرچه داغ‌تر باشد(آب در دمای ۲۱۲ درجه فارنهایت بجوشد)، طعم قهوه شما سوخته‌تر خواهد بود و هرچه خنک‌تر باشد، قهوه شما کمتر دم می‌کشد و مزه خوبی نمی‌دهد.‌ قهوه حاصل از این وسیله در خالص‌ترین شکل ممکن بوده و طعم و رنگ آن عمیق است.

مزایا و معایب استفاده از فرنچ پرس

فرنچ پرس عطر و طعم بیشتری را از قهوه آسیاب‌شده نسبت به هر روش دم‌کردن دیگری استخراج می‌کند که به طعم قوی و خامه‌ای آن کمک می‌کند. این که آیا این روش ترجیحی شما برای تهیه فیکس قهوه‌ است یا خیر، این عوامل را در نظر بگیرید:

  • آسان برای استفاده و تمیزکردن
  • قیمت نسبتا ارزان
  • می‌توان از آن برای دم‌کردن چای بدون برگ یا دم‌کرده سرد استفاده کرد.
  • از آنجایی که هیچ فیلتر کاغذی در فرنچ پرس استفاده نمی‌شود، روغن‌های بیشتری در داخل دانه قهوه دم کشیده‌است. روغن‌ها همان چیزی هستند که به قهوه طعم می‌دهند و این بخشی از آن چیزی است که به شما امکان می‌دهد بین یک نوع قهوه از انواع دیگر تمایز قائل شوید(به عنوان مثال، دانه‌های گواتمالا در مقابل کنیا).
  • شما کنترل بیشتری بر طعم قهوه خود دارید؛ برخلاف دستگاه‌های قطره‌ای، دمای آب و زمان دم‌کردن را شما کنترل می‌کنید. این بدان معناست که می‌توانید آزمایش کنید تا دقیقاً طعم قهوه خود را تعیین نمایید.
  • قابلیت حمل؛ شما می‌توانید از آن در هر کجا استفاده کنید. شما می‌توانید یک فرنچ پرس را تقریباً به هر جایی ببرید؛ زیرا می‌توان آن را به راحتی در چمدان یا ساک جای داد. بنابراین داشتن قهوه عالی را در هر کجا که هستید ممکن می‌کند.

معایب

  • به تجهیزات اضافی ( آسیاب دستی قهوه ، کتری، ترازو، دماسنج) نیاز دارد.
  • باید دمای آب، اندازه آسیاب قهوه و زمان دم‌کردن را کنترل کنید.

خرید ملزومات کافی شاپ

توجه به روغن در قهوه

مواد روغنی موجود در دانه‌های قهوه به نام دیترپن‌ها حاوی کافستول و کاهوول هستند. از آنجایی که فیلترهای فرنچ پرس اجازه عبور روغن‌های بیشتری را می‌دهند، مقادیر بیشتری کافستول و کاوئول در مقایسه با سایر روش‌های دم‌آوری که از فیلتراسیون کاغذی استفاده می‌کنند، وارد قهوه شما می‌شود، به همین دلیل برای برخی از افراد سوال است که آیا فرنچ پرس قهوه برای سلامتی مضر است یا خیر.

به گفته متخصصان تغذیه، تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف پنج فنجان قهوه در روز موجب افزایش کلسترول و تری گلیسیرید می‌شود؛ بنابراین تا این مقدار جای نگرانی نیست. اما برای کسانی که روزانه قهوه بیشتری مصرف می‌کنند، بهتر است از قهوه فرنچ پرس برای مناسبت‌های خاص و در حد اعتدال استفاده کنند.

چگونه از این دستگاه شگفت‌انگیز استفاده کنیم؟

استفاده از فرنچ پرس ساده‌است: قهوه تازه و درشت آسیاب‌شده در پرس ریخته می‌شود و به دنبال آن آب نزدیک به جوش، سپس بسته به ذائقه خودتان یک یا دو قاشق قهوه به آب اضافه کنید. پس از چهار دقیقه، می‌توانید قهوه را برای ته نشین شدن فشار دهید تا یک قهوه تیره و خوش طعم و عطر داشته‌باشید. یا مدت زمان را کوتاهتر یا بلندتر کنید تا طعم متفاوتی حاصل شود.

آسیاب کردن قهوه بسیار مهم است. قهوه برای فرنچ پرس بهتر است درشت و یکدست آسیاب شود. در غیر این‌صورت اگر قهوه به ذرات ریزتری تبدیل شود، قهوه گل آلود تولید می‌شود! اگر یک آسیاب خانگی ارزان قیمت دارید، لطفاً از آن استفاده نکنید و روی یک آسیاب حرفه‌ای سرمایه‌گذاری کنید تا نتایج دلخواه را کسب نمایید.

چه نوع پرس‌هایی برای خرید موجود است؟

سبک‌ها و اندازه‌های مختلف پرس برای انتخاب وجود دارد؛ اما فرنچ پرس‌ها به طور سنتی از شیشه ساخته می‌شوند و این جزو مزیت‌های این قهوه‌ساز است؛ زیرا به شما امکان می‌دهد تا شاهد تولد قهوه زیبا باشید، برای وعده‌های تکی یا زمانی که قصد دارید قهوه را خیلی سریع سرو کنید، بهتر است فقط از پرس‌های شیشه‌ای استفاده کنید. این به این دلیل است که شیشه خیلی سریع خنک می‌شود و اجازه می‌دهد قهوه شما زودتر سرد شود.

اگر قهوه‌خور حرفه‌ای هستید، پیشنهاد می‌کنیم در خرید فرنچ پرس تعلل نکنید، در غیر این‌صورت لذت چشیدن طعم واقعی قهوه را از دست خواهید داد.

تماس مستقیم با فروشگاه رست اند رست

۰۲۱۸۸۹۵۸۲۴۹