بررسی و آشنایی با بالشت بارداری و تاثیر آن بر روی سلامت کودک

بررسی و آشنایی با بالشت بارداری و تاثیر آن بر روی سلامت کودک

دوران بارداری از دوران سخت و طاقت فرسایی است که که تجربه های دل انگیز و بسیار زیبایی را نیز به همراه دارد اما در این دوران باید توجه ویژه ای به سلامت مادر و همچنین جنین داشت! طول دوران بارداری به صورت معمول ۹ ماه است که در طول این مدت جنین نیاز به تغذیه و ایمنی بالایی دارد تا بتواند در سلامت کامل از رحم مادر خارج شود و چشم به جهان دیگری بگشاید.

توجه به این موضوع که مادر در سلامت کاملی قرار داشته باشد و از نظر مواد مقوی مغذی به صورت کامل تغذیه شود، امری بسیار مهم و ضروری است که باید مورد بررسی قرار بگیرد. یکی از حالات بسیار مهمی که می تواند سلامت نوزاد را به خطر بیاندازد، حالت خوابیدن مادر است.

حتی دیده شده است که در برخی از موارد مادران شب ها خواب آرام و مناسبی ندارند به این جهت که می ترسند در حین خواب، حرکاتی را انجام دهند که موجب ناراحتی و ایجاد آسیب به کودک شود. از این رو یکی از روش هایی که می توانند با تکیه بر آن، خواب آرم و معمولی را بدون ترس و نگرانی پشت سر بگذارند، استفاده از بالشت بارداری است! بالشت های بارداری به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که می توانند در بهترین حالت ممکن، به مادر کمک کنند تا علاوه بر حس آرامش و اطمینان بیشتر در هنگام خواب، از شر بدن درد و همچنین سایر موارد دیگر در امان باشد که در ادامه اطلاعات کامل تری در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم

آشنایی با بالشت بارداری! بالشت بارداری چیست و چگونه به سلامت جنین کمک می کند؟

این بالشت یکی از پرمصرف ترین محصولاتی است که برای سلامت جنین و همچنین مادر از آن استفاده می شود. اگر به شکل و شمایل جذاب و بسیار زیبای این بالش توجه کنید می توانید متوجه شوید که شکل آن دقیقا به صورتی است که می تواند از  مادر در وضعیت های مختلف و متنوع ای حمایت و پشتیبانی کند.

این بالش به گونه ای ساخته شده است که تمامی نقاطا بدن مادر را به خود درگیر می کند و این موضوع باعث کاهش خطر و همچنین ضربات احتمالی به جنین می شود! البته در این بالش مادر در یک وضعیت قرار نمی گیرد بلکه طراحی آن به گونه ای است که مادر می تواند تمامی حالات خواب را بدون ترس، نگرانی و استرس تجربه کند.

بهترین زمان استفاده از این محصول نیز درست اوایل حدود هفته بیستم بارداری است که در این زمان شکم کمی رشد کرده و تغییر وضعیت برای مادر کمی سخت خواهد بود.

چرا نباید از بالش های معمولی در دوران بارداری استفاده نمود؟

شکل و شمایل بالش های معمولی در مقایسه با بالش های بارداری کاملا متفاوت و منحصر به فرد است، از این رو نمی توانند اعتماد و حس آرامش را به مادران القا کنند چراکه اصلا آن ها برای این کار تهیه و تولید نشده اند. طول و اندازه آن ها کوتاه است و ممکن است در برخی از موارد از روی بدن شما جدا شده و کلا در گوشه ای از اتاق شما پرتاب شوند.

توجه داشته باشید که بالشت های بارداری شکل و شمایل متفاوت تری نسبت به بالشت های معمولی دارند و موضوع باعث شده است تا از آن ها به عنوان یک محصول مناسب و ایده آل یاد شود. اگر به شکل و انحنای این نوع از بالش ها توجه کنید، می توانید متوجه تفاوت های آن ها شوید. علاوه بر این موارد، یک بالش خوب و مناسب می تواند از درد در ناحیه کمر و سایر نقاط دیگر بدن بکاهد! در طول دوران بارداری به دلیل افزایش وزن مادر، می توان شاهد اضافه وزن بر روی پاها، کمر و سایر اعضای دیگر بدن بود که در این صورت استفاده از بالشی مناسب می تواند از درد های ایجاد شده، بکاهد.

استفاده از بالشت های بارداری چه فوائدی را به همراه دارد؟

علاوه بر مواردی که در مطالب فوق به معرفی و بررسی آن ها پرداخیتم، بالشت های بارداری دارای فوائد دیگری نیز هستند که بررسی آن ها خالی از لطف نیست! در این خصوص می توان به موارد زیر به عنوان مهم ترین فوائد استفاده از بالشت های بارداری اشاره نمود که قبل از خرید باید بدانید.

درد های بدن را تسکین می دهد.

همانطور که اشاره نمودیم، با افزایش وزن فشار زیادی به کمر، لگن و پاها وارد می شود و این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخودار است که با استراحت کامل، بتوان از درد در این نواحی کاست. در صورتی شما می توانید خواب راحت و مورد مناسبی را داشته باشید که از بالش های بارداری استفاده کنید در غیر این صورت نمی توانید تجربه مناسبی را کسب کنید.

جریان خون را افزایش می دهد.

یکی از حالات خوابی که برای مادران باردار توصیه می شود، خوابیدن به پهلو است که در این صورت می توان شاهد افزایش جریان خون در بدن بود اما در صورتی که چند ماه از زمان بارداری شما گذشته باشد، شکم به میزان قابل توجه ای بزرگ شده و خوابیدن به پهلو عملا دیگر امکان پذیر نیست! در همین خصوص استفاده از بالش بارداری می تواند فرایند خوابیدن به پهلو را برای شما به ارمغان بیاورد.

برای مدتی طولانی می توانید راحت و با آرامش کامل بخوابید.

یکی از مهم ترین دلایل استفاده از بالش بارداری، خواب خوب و بدون استرس است. حتما می دانید که در طول فرایند بارداری، خواب به چه میزان قابل توجه ای بر سلامت جنین تاثیر گذار خواهد بود. از این رو اگر مادر بتواند خواب خوبی را تجربه کند، بدون شک سلامت جنین نیز به خطر نمی افتد.

حتی پس از زایمان نیز می توانید از آن استفاده کنید.

تصور نکنید که استفاده از بالش بارداری تنها و تنها برای قبل از زایمان است! بلکه می توانید پس از زایمان نیز از آن استفاده کنید و به کودک خود آموزش دهید که چطور می تواند شیر را در بهترین حالت ممکن بمکد.