دستگیره دیجیتال چیست؟ راهنمای خرید انواع دستگیره هوشمند درب

دستگیره دیجیتال چیست؟ راهنمای خرید انواع دستگیره هوشمند درب

همانطور که میدانید و در جامعه مشاهده میکنید راه های مختلفی برای ایجاد و یا افزایش امنیت و آرامش وجود دارد مثلا در گذشته های نه چندان دور برای فراهم کردن این شرایط ، از کلید های مکانیکی یا اصطلاحا کلید های کامپیوتری استفاده میکردند ، اما امروزه برای اینکه بتوانید امنیت یک محیط مسکونی ، اداری و یا تجاری را فراهم کنید میتوانید از قفل یا دستگیره دیجیتال استفاده کنید

دستگیره دیجیتال چیست؟

دستگیره دیجیتال و هوشمند یک دستگاه الکترونیکی خانگی مجهز به وای فای و بلوتوث و فناوری های جدید میباشد که این امکان را برای شما فراهم میکند که بدون نیاز به کلید ، با استفاده از رمز ورود ، کارت و یا حتی اثر انگشت و … درب ورودی خانه یا محل کارتان را باز کنید.

دستگیره های هوشمند با قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فرد کاربردی که دارند میتوانند قابلیت این را برای شما فراهم کنند که ورود و خروج افراد به هر محیطی را از راه دور یا نزدیک کنترل و مدیریت کنید.

از جمله مزیت های خاص این دستگیره ها نیز میتوان به این اشاره کرد که در کنار ظاهری شیک و زیبا که دارند ، امنیت را نیز به حداکثر میرسانند و ترس و استرس را از شما دور نگه میدارند.

نصب و استفاده از دستگیره هوشمند نشان دهنده خوش سلیقگی شما است، با نصب قفل های دیجیتالی به دنیای مدرن قدم می گذارید.

این دستگیره ها ساختاری پیچیده دارند اما کاربری و استفاده از آنها بسیار آسان است ، به همین دلیل ممکن است برخی افراد با دیدن این دستگیره ها تصور کنند که استفاده از آنها نیازمند برق با ولتاژ بالا و همچنین مصرف بالا میباشد اما اصلا اینطور نیست و این دستگاه ها با یک باتری به نحو احسنت و بدون هیچ مشکلی کار خواهند کرد.

همانطور که گفته شد دستگیره های دیجیتال درب با راه های مختلفی باز و بسته میشوند اما برای اطمینان بیشتر ، دارای کلید های مکانیکی برای مواقع اضطراری هم وجود دارد تا بتوانید درب را باز کنید.

برخی از مدل های این دستگیره ها که دارای بلوتوث و وای فای هستند ، قابلیت کنترل از راه دور دارند و شما میتوانید با نصب نرم افزار های مخصوص دستگیره ها روی تلفن همراه خود از این قابلیت استفاده کنید و از هر جایی درب را باز و بسته و قفل کنید.

به طور کلی امروزه دیگر میتوان دستگیره های دیجیتال و هوشمند را از تجهیزات ضروری هر خانه و مکان دیگری دانست و به همین دلیل بیشتر افراد به این دستگیره ها روی آورده اند و به خاطر مزایا و کاربرد های زیادی هم که دارند ، محبوبیت زیادی در بین مردن جامعه پیدا کرده اند.

 برای خرید و اطلاع از قیمت دستگیره دیجیتال می توانید با شماره تلفن 09198649902 تماس بگیرید و یا  به سایت آریا لاک به آدرس https://arialock.com/ مراجعه کنید.

دستگیره الکترونیکی چگونه کار میکند؟

دستگیره الکترونیکی به نوعی به یراق های پیشرفته و مدرن امروزی گفته میشود که علاوه بر فراهم کردن امنیت ، شرایط راحتتری برای ورود و خروج خانه را برای شما ایجاد میکند.

زبانه های درب ساختمان با حرکت چرخشی کلید و یا دستگیره درب در داخل چارچوب درب حرکت کرده و باعث باز و بسته شدن درب می‌گردد ، دستگیره دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد. با این تفاوت که در این نوع قفل‌ها حرکت زبانه به صورت دیجیتالی و با شناسایی رمز، کارت و یا اثر انگشت صورت می‌گیرد.

عملکرد تمامی دستگیره های الکترونیکی هوشمند به این شکل است که قابلیت بررسی تعداد ورود و خروج ها و ساعات و تاریخ ورود و خروج ها را دارند و همچنین میتوانند این ورود و خروج ها را کنترل و محدود کنند.

این محصولات با استفاده از بهترین و با کیفیت ترین و مرغوب ترین آلیاژ ها ساخته شده اند و به همین دلیل مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و شکسته شدن دارند ، همچنین اگر فردی قصد نفوذ به منزل شما را داشته باشد هم دستگیره آژیر میزند و هم گوشی شما به صدا در می آید.

برخی از این دستگیره ها به صورت کارتی هستند و با اسکن کارت ورود باز میشوند ، برخی دیگر با رمز ورود که میتواند یک یا چند رمز ورود باشد باز میشوند ، برخی دیگر هم با اثر انگشت و اسکن کف دست و تشخیص چهره باز میشوند و اجازه ورود و خروج فردی را میدهند.

انواع دستگیره دیجیتال هوشمند

دستگیره های دیجیتال و هوشمند دارای مدل های مختلفی هستند که هر کدام قابلیت ها ، ویژگی ها ، مزایا و معایب متنوع و مختلفی دارند که هر کسی میتواند نسبت به شرایط و نیاز هایش گزینه مناسب را انتخاب و خریداری کند که در ادامه با برخی از بهترین دستگیره های هوشمند درب ساختمان آشنا میشوید :

دستگیره اثر انگشتی

یکی از پر طرفدار ترین محصولات دستیگره های دیجیتال ، دستگیره دیجیتال اثر انگشتی میباشد که در بازار موجود است و به خاطر داشتن سیستم های امنیتی مانند سیستم ضد شوک ، سیستم ضد حریق و ضد سرقت توانسته طرفداران زیادی پیدا کند و برای ساختمان های مسکونی ، تجاری و اداری ، اتاق مدیران ، درب اتاق سرور ، سایت های کامپیوتری مورد استفاده قرار بگیرد.

این دستگیره ها دارای صفحه نمایش لمسی با امکان مولتی تاچ ، قابلیت رمز تصادفی و رمز میهمان هستند برای تمام مکان های عمومی و خصوصی مثل هتل ها و سازمان ها و … کاربرد دارند.

1100 نفر کاربر مختلف، رمز های تصادفی و تابع خیالی، هشدار های ورود و استفاده از اثر انگشت، رمز و کارت اشتباه، منوی مدیریتی برای کنترل کاربران، مد عبور آزاد (Passage Mode )، تائید دو مرحله ای ( 2FA)، حذف گروهی کاربران و … از امکانات خاص این محصول می باشند.

دستگیره تشخیص چهره

امروزه به خاطر جرم و جنایت و دزدی های متنوع ، خوشبختانه سیستم های امنیتی متنوعی در بازار وجود دارد که یکی از بهترینه آنها دستیگره های دیجیتال تشخیص چهره یا دستگیره بیومتریک وجود است که میتواند سطح امنیتی را افزایش دهد.

این نوع دستگیره دیجیتال صورت فرد را بر اساس ویژگی هایی مانند لکه های صورت، فاصله بین دو چشم، فاصله بین چشم ها و بینی، اسکن شبکیه و عنبیه و … آنالیز می کند. با توجه به این که در این نوع قفل ها از چند پارامتر برای تشخیص هویت فرد استفاده می شود، نسبت به سایر روش های بیومتریک از خطای امنیتی کمتری برخوردار می باشد.

از مشخصات این محصول میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • قابلیت شناسایی 100 عدد اثر انگشت.
  • قابلیت ارسال تصاویر افراد پشت درب بر روی موبایل همراه.
  • قابلیت شناسایی 20 رمز کاربر.
  • قابلیت شناسایی رمز مدیر.
  • قابلیت اتصال به وای فای.
  • قابلیت شناسایی رمز یک بار مصرف.
  • مجهز به کلید اضطراری پلمپ شده.
  • مجهز به دستگیره لمسی.

دستگیره اسکن کف دست

از دیگر مدل های مختلف دستگیره های الکترونیکی درب میتوان به دستگیره دیجیتال اسکن کف دست اشاره کرد که به خاطر قابلیت های فراوانش تواسنته نیاز های زیادی را بر طرف کند.

مشخصات کامل این محصولات :

نحوه شناسایی : اثر انگشت و کف دست | کارت بدون تماس | رمز عبور

نمایشگر : ۳ اینچ با منوی فارسی و قابلیت نمایش عکس پرسنل

ظرفیت اثر انگشت : 3000

ظرفیت کارت : 30000

ظرفیت تردد : 120000

نوع کارت : ID Card | 125KHz

صدا : سخنگوی فارسی

سیستم عامل : لینوکس

ارتباطات : TCP/IP | USB

منبع تغذیه : DC 5V 0.8A

زمان تشخیص : کمتر از ۰.۵ ثانیه

دمای استاندارد عملکرد : ۰ درجه الی ۴۵ درجه سانتیگراد

رطوبت استاندارد عملکرد : ۲۰% الی ۸۰%

ابعاد : ۱۸۰x135x37 mm

امکان تعریف ۱۰ اثر انگشت و کف دست برای هر شخصی

بهترین مارک و برند های دستگیره الکترونیکی هوشمند

1 . دستگیره سامسونگ

طبیعتا همه افراد نام برند سامسونگ را در زمینه وسایل دیجیتال و هوشمند شنیده اید که امروزه بجز سایر محصولات مانند تلویزیون و گوشی و … در زمینه ساخت تجهیزات و دستگاه های امنیتی هم قدم گذاشته است و به یکی از بهترین برند ها در زمینه دستگیره های دیجیتال شده است.

قفل های دیجیتال سامسونگ در انواع رمزی ، کارت و اثر انگشت در بازار موجود هستند که میتوانند با سایر دستگاه های سامسونگ مثل تلفن و دوربین مداربسته و سنسور های ایمنی به راحتی متصل شوند.

2 . دستگیره یوکا

یوکا نیز از برند های مشهور قفل و دستگیره های دیجیتال میباشد که دارای محصولات مختلف با قابلیت های متنوعی است و کاربری آسانی دارد و بدون هچ عیب و خطایی امنیت را فراهم میکند و لازم به ذکر است که تمامی قفل های این برند دارای سیستم ضد شوک، ضد سرقت و ضد حریق هستند.

این قفل ها روی هر دربی به راحتی نصب میشوند ، با اثر انگشت و کارت و رمز ورود به راحتی باز میشوند ، دارای قابلیت هایی از جمله رمز خیالی ، رمز تصادفی ، سیستم ضد شوک و حریق و سرقت و … هستند.

همچنین تمامی محصولات این برند در شرکت آریا لاک همراه با 1 سال گارانتی بی قید و شرط به فروش میرسند.

3 . دستگیره میلر

بدنه دستگیره های دیجیتال میلر به وسیله ریخته گری به وسیله آلیاژ آلمنیوم ساخته شده که باعث مستحکم شدن بدنه قفل و افزایش امنیت قفل می شود. در صورت اضافه کردن ریموت کنترل میتوان از فاصله دور از قفل، درب را باز کرد.

4 . دستگیره گیتمن

از دیگر مارک ها و برند های شناخته شده در زمینه دستگیره و قفل دیجیتال ، گیت من است که از اقدامات این برند میتوان به ایمن سازی ساختمان ، ترکیب رمز عبور و اثر انگشت برای باز کردن درب اشاره کرد.

قفل اتومات از ویژگی های منحصر به فرد محصولات این شرکت میباشد ، یعنی زمانی که فراموش کردید بعد از خروج درب را ببندید و یا حتی قفل کنید ، درب به صورت خودکار بسته و قفل میشود.

سیستم اخطار باتری ، ضد سرقت و ضد ضربه و همچنین سیستم قفل کودک از دیگر قابلیت های این محصولات است.

5 . دستگیره آگوست

دستگیره های دیجیتال آگوست از جمله محصولاتی هستند که فعال یا غیر فعال کردن تمامی قابلیت هایشان راحت و توسط نرم افزار موبایلی میباشد که بسیار هم ساده است.

این دستگیره ها دارای کیفیت بالایی هستند اما تنها مشکل آنها این است که با وجود خواهان زیاد این محصولات ، واردات آنها به ایران تا اطلاع ثانویه امکان پذیر نیست.

6 . دستگیره یال

اگر شما به دنبال حداکثر انعطاف پذیری در روش های دسترسی به قفل و یا اتصال به سیستم های مختلف هوشمندسازی بدون محدودیت هستید، قفل دیجیتال درب یال بهترین گزینه می باشد. توسط روش های مختلف دسترسی مانند رمز، کارت، اثر انگشت، تلفن همراه، کلید مکانیکی اضطراری می توانید درب ورودی را کنترل نمایید. قفل های یال با اکثر سیستم های هوشمندسازی سازگار بوده و از این نظر یکی از بهترین برندهای موجود در بازار می باشد.

دستگیره های دیجیتال روی چه درب هایی قابلیت نصب دارند؟

هماطنور که میدانید درب بیشتر خانه ها و شرکت ها و مکان های مختلف از درب های معمولی است و فقط تعداد کمی از مکان ها دارای درب ضد سرقت هستند و اگر تصور میکنید که دستگیره های دیجیتال فقط روی درب های ضد سرقت نصب میشوند ، کاملا اشتباه میکنید زیرا تمامی محصولات شرکت آریا لاک قابلیت نصب روی انواع درب های آهنی ، چوبی ، ضد سرقت و … را دارند و اگر نصب آنها توسط نصاب ماهر انجام شود ، میتوانید از تمام قابلیت های این دستیگره ها استفاده کنید.

با نصب یک دستگیره هوشمند روی درب ضد سرقت یا سایر درب ها ، مقاومت درب در برابر نیروهای غیرمجاز افزایش می یابد و دسترسی سارقان به حریم خانه یا محل کار شما را تقریبا غیرممکن می کند.

با نصب این محصولات روی درب علاوه بر اینکه میتوانید ایمنی و آرامش را افزایش دهید ، همچنین میتوانید روی ورود و خروج کارمندان و سایر افراد کنترل کامل داشته باشید و از جان و مال خود و افراد دیگر حاضر در مکان مورد نظر محافظت کنید.

 برای خرید و اطلاع از قیمت دستگیره دیجیتال می توانید با شماره تلفن 09198649902 تماس بگیرید و یا  به سایت آریا لاک به آدرس https://arialock.com/ مراجعه کنید.