راهنمای خرید جاروبرقی

راهنمای خرید جاروبرقی

کدام جارو را انتخاب کنیم؟

سوالی بسیار مهم برای خرید جاروها!

قبل از هرچیز باید بدانید جارو را برای چه مکانی می خواهید؟ پاسخ این سوال می تواند شما را در خرید جارو کمک کند.

تمامی جارو ها در دو دسته کلی برقی و شارژی دسته بندی شده که هر کدام دارای چندین مدل متفاوت هستند.

جارو های برقی

۱. جارو های کیسه ای

اولین نوع جاروهای برقی ، جارو های کیسه ای هستند که معمول ترین جارو های خانگی می باشند؛ اکثر این نوع جارو ها ، مکش بسیار خوب و صدای نسبتاً کمی دارند.

برای تمیز کردن این جارو ها ، می توانید کیسه را بیرون آورده و تمیز نمایید ( کیسه دائمی )؛ و یا می توانید کیسه جارو را تعویض نمایید ( کیسه یکبار مصرف )

۲. جارو های مخزن دار:

این سبک جاروها به جارو های کیسه ای بسیار شبیه اند با این تفاوت که دیگر کیسه ای وجود ندارد و تنها کافیست مخزن دستگاه را تخلیه و تمییز نمایید که یک مزیت در برابر جارو های کیسه ای محسوب می شود.

اما ناگفته نماند که در اکثر مواقع این جاروبرقی ها توان مکش کمتر و صدای بیشتری نسبت به جاروبرقی های کیسه ای دارند.

۳. جارو های سطلی:

این سبک از جاروها سایز بزرگتری نسبت به دیگر جاروبرقی ها داشته و در اصل میتوان گفت این نوع جارو ، جزء جارو های صنعتی محسوب می شود.

این مدل جارو اکثراً در مساجد ، کارواش ها ، سالن های ورزشی و … استفاده می شود.

دلیل این امر ، جمع آوری خاک به علاوه آب توسط این جاروها می باشد. از طرفی با توجه به صدای بلند این جارو ، در مکان های مسکونی قابل استفاده نمی باشد.

۱. جارو های پرتابلی: این جارو ها دقیقاً شبیه به جاروهای شارژی طراحی شده اند با این تفاوت که از برق مستقیم تغذیه میکنند وباتری ندارند؛ بنابراین طبیعی است که مکش این جارو ها بیشتر از جاروهای شارژی باشد.

جارو های شارژی:

قبل از پرداختن به انواع جاروهای شارژی  باید بدانیم به دلیل استفاده این جارو ها از باتری ، مکش به نسبت کمتری در برابر جاروهای برقی داشته و بیشتر تمیز کاری توسط چرخش پاروی این جارو ها انجام می شود.

۱. جاروشارژی دسته بلند: این مدل جزء جاروهای پرطرفدار برای کار در آشپزخانه هستند. این مدل جارو با مکش نسبتاً متوسط و چرخش پارو خیلی راحت به نظافت کمک کرده و کار کردن با این دستگاه بسیار راحت می باشد.

مناسب برای راه پله و آشپزخانه و …..

۲. جاروشارژی دسته کوتاه: کسانی که به تمیزی ماشین خود اهمیت می دهند با این نوع جاروشارژی به خوبی آشنا هستند. این جارو ها با سایز نسبتاً کوچک و مکش نسبتاً متوسط خود ، برای تمیزکاری سطوح با ارتفاع زیاد ، تمیز کردن خودرو و …. بسیار مناسب هستند.

۳. جاروهای رباتیک:

 این مدل جارو در چند سال اخیر توانسته که نظر کاربران را به خود جلب کند. همانطور که از اسم این دستگاه مشخص است ، یک نوع ربات به حساب آمده و هر کدام از نوع های مختلف جارو های رباتیک کارایی خاص خود را دارند.

بعضی از آن ها قابلیت دریافت نقشه داشته و شما می توانید نقشه مورد نظر را در اختیار دستگاه قرار دهید تا عمل تمیز کاری را به درستی انجام دهد.

یا برخی از مدل های جاروهای رباتیک قابلیت شست و شوی سرامیک را دارند. البته ناگفته نماند که تمامی مدل ها دارای سنسور ارتفاع و اجسام هستند که از برخورد با اجسام بزرگ و یا سقوط از ارتفاع جلوگیری می کند.

در این مقاله در مورد انواع جارو ها به طور کامل صحبت کرده و سعی کردیم نکات مثبت و منفی آن ها را به طور واضح بیان کنیم تا انتخاب و خریدی خوب و مناسب برای خانه خود داشته باشید.

منبع: https://kawanihome.ir