راهنمای خرید شومیز سفید ارزان

راهنمای خرید شومیز سفید ارزان

شومیز یکی از انواع مدل‌های لباس زنانه است. شومیز درواقع به شکل همان لباس‌های مردانه جلوباز است که حالا به‌صورت لباس زنانه دکمه‌دار درآمده است. شومیزها در مدل‌ها و طرح‌های متفاوتی با پارچه‌های مختلفیتولید و طراحی می‌شوند. شومیز یکی از انواع لباس‌های پرکاربرد برای خانم‌ها است که می‌توانند با هر نوع دامن و یا شلواری ست کنند و استایل متفاوت و خاصی را داشته باشند‌. یکی از انواع شومیزها که خانم‌هایشیک‌پوش در کمد لباس‌هایشانحداقل یکی از آن را دارند، شومیزهای سفیدرنگ است. در ادامه مقاله به بررسی راهنمای خرید شومیز سفید ارزان می‌پردازیم.

تاریخچه لباس شومیز

کلمه شومیز از کلمه فرانسوی chemise گرفته‌شده که به معنای تیشرت است. در زبان فارسی کلمه شومیز به یک نوع لباس خاص زنانه گفته می‌شود که در ابتدا ظاهر و شکل این لباس با دکمه‌های وسط و به شکل آستین‌بلند به سبک کلاسیک طراحی می‌شد.

لباس شومیز درگذشته برای آقایان مثل یک لباس معمولی بود که به همراه شلوار آن را می‌پوشیدند و برای خانم‌ها نیز، به‌عنوان یک زیر لباسی بود که برای جذب عرقبدنشانو همچنین جلوگیری از کثیف شدن لباس‌های اصلی استفاده می‌شد؛ بنابراین این مدل لباس در دوره قرون‌وسطی بین خانم‌ها و آقایان محبوبیت داشت و از نوعی پوشش روم که تونیکا نام داشت، طراحی شده است.

نکات مهم در انتخاب شومیز سفید ارزان

در ادامه مقاله نکاتی را جهت راهنمای خرید شومیز سفید ارزان شرح می‌دهیم.

1- انتخاب پارچه مناسب

اولین نکته راهنمای خرید شومیز سفید ارزان انتخاب پارچه مناسب است‌. برای خرید یک شومیز سفید، نکته مهم، کیفیت و جنس پارچه است. توجه داشته باشید که شومیزهایی که جنس پارچه آن‌ها نامرغوب است و یا درصد بالایی از مواد پلاستیکی، جنس پارچه را تشکیل می‌دهند، به شومیز شما ظاهری بی‌کیفیتمی‌دهند.

بنابراین سعی کنید پارچه‌هایی را انتخاب کنید که 100 درصد لنین یا پنبه و کتان باشند و یا اینکه در ترکیبات پارچه شومیز، درصد کمی مواد مصنوعیوجود داشته باشد. اگر می‌خواهید شومیز شما مناسب دورهمی‌ها و یا مهمانی‌هاینیمه‌رسمی باشد، شومیزهایی که جنس پارچه‌شان ساتن، ابریشمی و یا کرپ است، جنس مرغوبی دارند وگزینه‌هایی عالی برای استفاده در این‌گونهدورهمی‌هاهستند.

لازم به ذکر است که اگر شومیزهایی را انتخاب کنید که جنس پارچه‌شان نامرغوب باشد، نمی‌توانید زمان زیادی را از آن‌ها استفاده کنید و در نتیجه باید دوباره مبلغ بسیاری را پرداخت کنید تا یک شومیز با جنس باکیفیت‌تر خریداری کنید.شومیز سفید برای فصول گرم به‌خصوص تابستان انتخاب بسیار مناسبی است. یک شومیز لنین سفید همراه با شلوار جین می‌تواند یک انتخاب عالی برای استایل تابستانی شما باشد. درواقع این نوع استایل، استایلی است که به شما ظاهری خاص و شیکمی‌بخشد، از چرخه مد خارج نمی‌شود و همیشه قابل‌استفاده است.

2- متناسب با فرم اندام

یکی دیگر از نکات راهنمای خرید شومیز سفید ارزان این است که باید شومیز متناسب با فرم اندامتان باشد وکاملاً اندازه شما باشد. درواقع بهترین راهنمای خرید شومیز سفید ارزان این است که دور سینه را اندازه‌گیری کنید وهنگام خرید به آن توجه کنید.

دقت کنید که اگر سایز این قسمت را نداشته باشید، شومیز انتخابی شما کوچک‌تر از سایزتان می‌شود و در قسمت سینه بین دکمه‌های لباس فاصله می‌افتد و ظاهری بسیار نامناسب پیدا می‌کند. در نتیجه باید مطمئن شوید که در هنگام خرید شومیز، لباس زیر مناسبیپوشیده‌اید تا در اندازه‌گیری دچار مشکل نشوید.  

در مرحله بعدی، راهنمای خرید شومیز سفید ارزان این است که باید یقه شومیزرا چک کنید. یک شومیز کلاسیک نباید داراییقه خیلی کوچک باشد و همچنین نباید خیلی بزرگ باشد.توجه داشته باشید که شومیزی را انتخاب می‌کنید که جای دکمه بالایی کاملاً در محل گودی گردن قرار گرفته باشد. علاوه بر این، محل قرارگیری خط سرشانه به استایلی که شما انتخاب می‌کنید بستگی دارد.

علاوه بر مواردی که در بالا به آن اشاره شد، برای اينکه متوجه شوید شومیزی که خریداری می‌کنید، کاملاً اندازه شما است، به قسمت بالای باسن و کمر و پایین لباس نیز، توجه کنید. در قسمت پایین جلوی شومیز کلاسیک دکمه‌داردر دو طرف باید انحنا داشته باشد و در قسمت عقب کمی پایین بیاید. طول شومیز کلاسیک در قسمت عقب و جلو نیز بايد یکسان باشد.

انواع شومیز زنانه

در ادامه راهنمای خرید شومیز سفید ارزان چند نمونه از انواع شومیزهای پر طرف‌دار طبق مد روز را معرفی می‌کنیم:

  • شومیز کرپ:شومیز کرپیکی از پرکاربردترین جنس پارچه‌ها است که در دوخت شومیز استفادهمی‌شود. این مدل را در مهمانی‌ها و دورهمی‌هایغیررسمیو رسمی می‌توانیدبپوشید و خیلی پرطرف‌دار هستند.
  • شومیز حریر: یکی دیگر از شومیزهای پر طرف‌دارو محبوب در بین خانم‌ها، شومیز حریراست. این مدل از شومیزبیشتر مناسب برای فصل تابستان است، به این دلیل کهعلاوه بر جنس بسیار سبکی که دارد، خنک هم هست.
  • شومیز نخی: از دیگر شومیزهای پرطرف‌دارکه قیمت آن نیز نسبت به سایر شومیزها مناسب‌تر است، شومیز نخی است.جنس این مدلشومیز از نخ است، اگر قصد دارید یک لباس مناسب و راحت برای تمام فصول سال داشته باشید، شومیز برند نخی بهترین گزینه خواهد بود.

ست کردن شومیز سفید با شلوار مشکی

یکی از پرطرف‌دارترین ست‌های شومیز سفید، ست شومیز با شلوار مشکی است. خانم‌ها از این ست در انواع استایل‌های رسمی خود استفاده می‌کنند. این نوع استایل به این خاطر محبوب است که این استایل جذابیت تیپ مردانه را باظرافت استایل زنانه ترکیب کرده است. برای ساخت این استایل می‌توانید از شومیزهای سفید یقه‌گرد استفاده کنید.

علاوه بر این، تا زدن آستین‌های شومیز تا زیر آرنج، ظاهر شما را کاملاًزیبا و جذاب می‌کند. همچنین اگر می‌خواهید یک تیپ اسپرت بسیار شیک داشته باشید، می‌توانید، شومیز سفیدخود را به همراه یک گردنبند بلند، کیف دوشی کوچک و شلوار مشکی جیب‌دار بپوشید و ست کنید.

شومیز سفید زیر کت

یکی از کاربردهای شومیز سفید این است که می‌توانبه‌راحتیآن را زیر کت پوشید. درواقع شومیز سفید زیر کتبرای دورهمی‌ها و مهمانی‌ها بسیار مناسب و جذاب است. علاوه بر این می‌توانید شومیز سفید را با یک کت مشکی و یا کرم رنگ ست کنید.علاوه بر این، برای یک قرار رسمی در فصول سرد سال، می‌توانید شومیز سفید را زیر پالتو و یا مانتوی کتی خود بپوشید.

خرید شومیز

امروزه باتوجه‌به گسترگی ارتباطات و اینترنت، افراد برای خرید انواع پوشاک به سایت‌های اینترنتی مراجعه می‌کنند. برای خرید شومیز سفید و انواع شومیزهای دیگر در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون می‌توانید از فروشگاه اینترنتی زینا به آدرس www.zeenastylish.irخرید کنید. این فروشگاه شومیزهایی با جنس پارچه بسیار باکیفیت و با قیمتی مقرون‌به‌صرفهبه مشتریان خود عرضه می‌کند.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی نکاتی جهت راهنمای خرید شومیز سفید ارزان پرداختیم. همان‌طور که گفته شد، شومیز یکی از انواع لباس‌های پرکاربرد برای خانم‌ها است که می‌توانند با هر نوع دامن و یا شلواری ست کنند و یک استایل خاص داشته باشند‌. علاوه بر این گفتیم که در هنگام خرید شومیز سفید حتماً به جنس پارچه توجه داشته باشید و همچنین اگر قصد دارید، شومیز انتخابی شما با سایز و فرم بدنتان یکی باشد، نکاتی را که برای اندازه‌گیری دقیق در این مقاله پرداختیم، رعایت نمایید.