راهنمای خرید ویدئو پروژکتور اداری

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور اداری

از ارائه فایل پاورپوینت در محیط کار گرفته تا سینمای خانگی مدرن و جلسه آموزشی با DVD، پروژکتورها در همه جا استفاده شده و هر روز محبوب‌تر می‌شوند. با انتخاب مناسب یک ویدئو پروژکتور برای ادارهقادر خواهید بود تنها با طی چند مرحله ساده، دفتر خود را به اتاق ارائه تبدیل کنید.

دیگر نیازی نیست مسابقات فوتبال باشگاه مورد علاقه خود را روی صفحه تلویزیون با اندازه متوسط ​​دنبالکنید: با یک پروژکتور و یک صفحه نمایش، فضای استادیوم در اتاق نشیمن شما بازسازی خواهد شد.در اینراهنمای خرید ویدئو پروژکتور اداریهر آنچه که نیاز است برای خرید ویدئو پروژکتور برای اداره بدانید در اختیار شما قرار خواهد گرفت؛ در ادامه مقاله همراه ما باشید.

نکات مهم در هنگام خرید ویدئو پروژکتور تجاری

اگر با چند نفر از همکاران خود در جلسه‌ای بوده و می‌خواهید ارائه خوبیداشته باشید، مانیتور راه حل مناسبی برای شما نخواهد بود زیرا صفحه نمایش آن برای دیدناطلاعات بسیار کوچک است.برای حل این مشکل شما می‌توانید عکس را با یکویدئو پروژکتوربر روییک دیوار سفیدیا روییک صفحه نمایشنمایش دهید تا همه افراد داخل سالن، به راحتی قادر به مشاهده محتوای تصویری شما باشند. در این بخش از راهنمای خرید ویدئو پروژکتور اداری به نکاتی خواهیم پرداخت که به شما در داشتن انتخاب بهتر برای خرید پروژکتور کمک خواهند کرد.

  • شدت روشنایی

یکی از مهم‌ترین نکات در خرید پروژکتور اداری، توجه به معیار نور خروجی لامپ ویدئو پروژکتور است. برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشید، ابتدا باید هدف خود را از خرید پروژکتور مشخص کنید؛ آیا تنها قصد دارید از آن در محیط اداره استفاده کنید یا ممکن است گاهی اوقات به عنوان پروژکتور خانگی هم مورد استفاده قرار گیرد؟ بهترین ویدئو پروژکتور برای اداره معمولا باید دارای شدت روشنایی ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ انسی لومن باشد تا دید خوبی به همه افراد داخل اتاق کنفرانس بدهد. اگر اتاق جلسات شما بزرگ است، پروکتوری با شدت روشنایی ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ انسی لومن انتخاب بهتری خواهد بود و چنانچه قصد دارید در یک آمفی تئاتر ارائه دهید، پروژکتوری با شدت روشنایی بیشتر از ۵۰۰۰ لومن بهترین گزینه است.

پروژکتورساده خانگی به طور متوسط ​​دارای شدت روشنایی ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ انسیلومناست. براییک تصویر بهینه اتاق باید کمی تاریک باشد، در غیر این صورت شدت روشنایی کافی نیست. اگر محیط بیش از حد روشن باشد، تصویر رنگ پریده و تار می‌شودِ بنابراین اگر می‌خواهید از پروژکتور در نور روز استفاده کنید، به قدرت نور بیشتری نیاز است. این تنها راهی است که تصویر تولید شده می‌تواند نور طبیعی روز را به چالش بکشد.

با توجه به نکته ذکر شده در بخش قبل، شما باید حداقل شدت روشنایی۳۰۰۰ انسیلومن را هدف بگیرید تا بتوان پروژکتور را یک پروژکتور نور روز نامید؛ البته شدت روشنایی بیشتر خیالتان را راحت خواهد کرد اما اینمعیار در قیمت خرید پروژکتور منعکس می‌شود. پروژکتورهای تجاری در نور روز (مخصوصاً برای رویدادهای فضای باز) به شدت روشنایی بالایینیاز دارند.

  • رزولوشن

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور اداری بدون ذکر کردن رزولوشن بی فایده خواهد بود. رزولوشن از جمله اصلی‌ترین ملاک‌هایی است که تعیین می‌کند آیا یک پروژکتور مناسب نیاز شما طراحی شده است یا باید به دنبال گزینه بهتری باشید. وضوح نمایش پروژکتورهای اداری معمولا XGA است که از آن برای نمایش اطلاعات در اتاق جلسات استفاده می‌کنند. در پروژکتورهای خانگی رزولوشن HDیاFULL HD را در نظر می‌گیرند تا لذت تماشای فیلم و سریال دو چندان شود. امروزه هم افراد علاقه زیادی به پروژکتورهای با کیفیت پیدا کرده و انواع مختلف آن نظیر FULL HD و WUXGA و K4 روانه بازار شده است.

هر شخصی که یک پروژکتور می‌خرد،یک کیفیت تصویر ایده‌آل در ذهن خود دارد که پروژکتور باید به آن کیفیت نزدیک باشد. بسته به کیفیتی که می‌خواهید ویدیوها را تماشا کنید، بایدبین پروژکتورهای مختلف تحقیق کنید تا بهترین گزینه را خریداری نمایید. در بیشتر موارد پروژکتورها با یک شناسه مربوطه ارائه می‌شوند. اگر HD-Readyبر روی پروژکتور حک شده بود، بدین معنا است که دستگاه به وضوح حداقل ۱۲۸۰* ۷۲۰پیکسل می‌رسد. در صورت ذکر وضوح فول اچ دی، رزولوشن پروژکتور ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. دستگاه‌هایی که بر پایه استاندارد ۴kساخته می‌شوند، تصویری چهار برابر واضح تر از Full HD ارائه می‌دهند. اگر قصد دارید با پروژکتور خود فایل ویدیویی تماشا کنید، بایدیک پروژکتور Full HD با رزولوشن ۱۲۰۰×۱۹۲۰ پیکسل انتخاب کنید و اگر اطلاعات شما در اداره صرفا چند تصویر و داده‌ است، می‌توانید از رزولوشن ‌های پایین‌تر استفاده کنید که نتیجه آن کاهش هزینه‌ها خواهد بود.

کنتراست

به بیان ساده می‌توان گفت که به اختلاف بین تاریک‌ترین و روشن‌ترین نقاط پروژکتور، کنتراست گفته می‌شود که از جمله عوامل مهم در خرید این محصول است؛ به خصوص اگر می‌خواهید از آن در خانه استفاده کنید.هنگام استفاده از پروژکتور برای اتاق نشیمن، به محدوده کنتراست پنج رقمی (۱۰۰۰۰:۱ و بیشتر) توجه کنید. برای جایگزینی مطلق تلویزیون، حتی باید ۵۰۰۰۰:۱ را در نظر داشته باشید. اگر اغلب برای ارائه در یک اتاق بزرگ از پروژکتور استفاده می‌کنید، مقدار کمتر از ۱۰۰۰۰:۱ هم برای شما کافی خواهد بود.

  • لامپ

ویدیو پروژکتورها دارای منبع تامین کننده نور مختلفی هستند که پر کاربردترین آن لامپ است. در کنار لامپ ممکن است منابع دیگری مانند لیزر یا ال‌ای‌دی هم در ساخت پروژکتور استفاده شود. پروژکتورهایی که از لامپ به عنوان منبع نوری استفاده می‌کنند، قیمتی بسیار مناسب‌تر نسبت به دو مدل دیگر داشته و معمولا بهترین انتخاب برای پروژکتورهای اداری هستند. پروژکتورهای آموزشی هم معمولا به لامپ مجهزه شده‌اند.

  • مصرف انرژی پروژکتورها

اگر تصمیم دارید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید، باید از پروژکتور LED استفاده کنید. این پروژکتورها از نظر مصرف کارآمدترین دستگاه‌ها هستند اما پروژکتورهای لامپی هم دارای مصرف انرژی مناسبی بوده و می‌توانند انتخابی عالی باشند. معمولا پروژکتورهابا اطلاعات اضافه‌ای ارائه می‌شوند که در آن کلاس بهره وری انرژی طبقه بندیشده و با توجه به آن طبقه بندی اطلاعات کامل‌تری در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

  • اتصالات ویدئو پروژکتور برای اداره

یک پروژکتور باید بتواند تا حد امکان به دستگاه‌های زیادی متصل شود. پروژکتورها در درجه اول شامل اتصالاتAV، پورت HDMIو سیستم‌های صوتیهستند اما برای برخی بزرگترین مزیت زمانی خواهد بود که بتوانند کنسول بازییا رایانه خود را به پروژکتور متصل کنند؛ بنابراین پروژکتورها باید بیشترین تنوع ممکن از اتصالات را ارائه دهند. در اکثر اطلاعات ارائه شده، تمام نکات ضروری با جزئیات ذکر شده تا بتوانید خیلی سریعمتوجه قابلیت‌های پروژکتور شده و اتصالات آن را مشاهده کنید.

  • فرمت‌های پشتیبانی شده توسط پروژکتور

بسیاری از پروژکتورها می‌توانند داده‌ها را مستقیماً از یکUSB پخش کنند. این قابلیت به کدک‌های مناسب نیاز دارد که به دستگاه بگوید چگونه یک فایل را رمزگشایی کند. بنابراین اگر به دنبال پروژکتوری هستید که در حالت مستقل نیز کار کند، باید سیستمی را انتخاب کنید که از اکثر فرمت‌ها پشتیبانی کند؛ مخصوصا اگر در محیط اداره از پروژکتور استفاده می‌کنید. برخی از پروژکتورها می‌توانند فلش شوند تا کدک‌های مناسب دوباره بر روی آن‌ها نصب شوند.

هزینه نگهداری

اگر از ویدیو پروژکتورهایی با منبع نوری لامپ استفاده می‌کنید، هر چند وقت یکبار باید اقدام به تعویض آن نمایید تا پروژکتور به کارایی اولیه خود بازگردد. عمر لامپ بر اساس تعداد ساعات کارکرد بیان شده و از یک پروژکتور به پروژکتور دیگر متفاوت است اما به طور کلی دارای عمری بین ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ ساعت هستند.

 اگر فیلتر قرار گرفته بر روی پروژکتور را تمیز کنید، نیازی به پرداخت هزینه نگهداری زیادی برای پروژکتور نخواهد بود و تنها باید هزینه تعویض لامپ را در نظر گرفت. فیلتر هوا از جمله مواردی است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید زیرا در صورت عدم تعویض یا تمیز کردن به موقع، جلوی خنک شده دستگاه را گرفته و به قطعات داخلی آسیب وارد می‌کند که نتیجه آن افزایش هزینه نگهداری خواهد بود.

چگونه لامپ پروژکتور بیشتر دوام می‌آورد؟

آخرین موضوعی که ذکر آن در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور اداری خالی از لطف نخواهد بود، مرور نکاتی است که منجر به افزایش طول عمر لامپ پروژکتور شما خواهد بود. این امر هزینه‌های تعمیر و نگهداری شما را تا حد زیادی کاهش داده و مانع از ایجاد مشکلات بیشتر می‌شود.

  • اگر اتاق را تا حد امکان تاریک کنید،پروژکتور بهتر عمل خواهد کرد.
  • حالت اقتصادی (حالت اکو) پروژکتور را انتخاب کنید.
  • بین حالت‌های تصویر مانند سینما، ورزش یا عکس زیاد جابجا نشویدزیرا تغییربر روی لامپ فشار می‌آورد.
  • گاهی اوقات استفاده بیش از حد از پروژکتور می‌تواند به لامپ اسیب وارد کند، بنابراین پس از چند ساعت به پروژکتور استراحت دهید، حتی بهترین پروژکتور نیز نیاز به استراحت دارد.
  • دستگاه را بلافاصله پس از استفاده از مدار برق جدا نکنید. اغلب بلافاصله به طور کامل خاموش نمی‌شود؛ ابتدا به حالت خنک کننده تغییر می‌کندتا از لامپ محافظت زده و سپس خاموش می‌شود.
  • فیلتر هوای پروژکتور را حداقل سالییکبار تمیزیا تعویض کنید. این کار از گرم شدن بیش از حد لامپ جلوگیریخواهد کرد.

از کجا ویدئو پروژکتور اداری بخریم؟

پروژکتورهای اداری در اشکال و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند که در این راهنمای خرید ویدیو پروژکتور اداری به مهم‌ترین نکات مرتبط با آن اشاره کردیم. خریدیکی از بهترین پروژکتورهای تجاری به معنایبررسی تمام ویژگی‌هایدستگاه و قیمت آن است.متأسفانه،بسیاری از دفاتر اغلب هنگام خرید پروژکتورهای تجاری تنها به قیمت توجه کرده ویا تحقیقات کافی انجام نمی‌دهند که منجر به دردسر در سال‌های آینده می‌شود.

برای داشتن بهترین انتخاب، خرید از فروشگاه‌های معتبر و مقایسه مشخصات پروژکتورها با هم بهترین راه است. فروشگاه‌ دای تک از جمله فروشگاه‌های فعال در زمینه فروش پروژکتور اداری است که با سال‌ها تجربه بهترین مدل‌ها را خدمت شما ارائه خواهد داد.

مطمئن نیستید از کجا جستجوی خود را در دنیای پروژکتورها شروع کنید؟ به محبوب‌ترین پروژکتورهای اداری ما نگاهی بیندازید؛ این لیست شامل مدل‌هایی هستند که مشتریاناز ما خریداری کرده و از نظر قیمت در مقابل مشخصات بی نظیر هستند. به دنبال پروژکتور اداری هستید که در آن نیازی به تعویض لامپ نباشد؟ پروژکتورهای اداری لیزری ما را بررسی کنید که تعمیر و نگهداری بسیار کم و استفاده ۲۴ ساعته را ارائه می‌دهند. آیا ارائه های شما حاوی محتوایی با کیفیت بالا است که می‌خواهید به نمایش بگذارید؟ پس به یک پروژکتور HD نیاز دارید تا بهترینارائه را داشته باشید. در صورت نیاز به کمک یا مشاوره اضافی،تنها کافیست با کارشناسان ما در فروشگاه دای تکتماس بگیرید تا راهنمایی‌های لازم خدمت شما ارائه گردد.