شرایط ازدواج مجدد با همسر قبلی

شرایط ازدواج مجدد با همسر قبلی

تازه ترین ها : زن و مردی که روزی با عشق و علاقه پای سفره عقد نشسته اند، حالا با اصرار بر جدایی در جلسات دادگاه بی محابا همدیگر را به همه بدی ها متهم می کنند و از این که طرف مقابل را تسلیم کرده اند، احساس غرور و پیروزی می کنند. اما این احساس عمر زیادی ندارد. همین که جوهر مهر طلاق خشک شد، تمام حجم مغز زن و مرد پر می شود از افکار پریشان و قلبی که بلاتکلیف است. دنیای بیشتر افراد مطلقه، دنیایی پر از تضادها و دوگانگی ها و افسردگی هاست.

فرصت های از دست رفته

آنها یک حس عجیب هم دارند یعنی در همان حالی که از همسر سابقشان دلخوشی ندارند،  همزمان نسبت به او احساس مثبتی هم دارند و پیش وجدان خود اعتراف می کنند که جنبه  هایی از وجود او را که در گذشته دوست داشته اند، هنوز هم می پسندند. اما این احساسات راه به جایی نمی برد، چون میان آن ها و همسرانشان فاصله ای افتاده که به این راحتی ها مرمت نمی شود. برای همین، بیشتر این آدم ها حسرت گذشته را می خورند، چون فکر می کنند می توانسته اند بهتر رفتار کنند اما نکرده اند.

انتخاب بدترین گزینه

برای همین زیادند کسانی که پس از طلاق در محکمه وجدان خود به قضاوت می نشینند و چنین نتیجه می گیرند که شریک سابق زندگی شان آن قدرها هم غیرقابل تحمل نبوده است. آن ها تصمیم می گیرند برای یک بار هم که شده به اشتباهشان اعتراف کنند و همسر سابق شان را رو در رو بنشانند و سوگند بخورند که روزهای جدایی از او به آنان ثابت کرده که طلاق بدترین راهی بوده است که برای حل مشکلاتشان انتخاب کرده اند.

انگیزه هایی برای شروع دوباره

عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند جوشش و میل دوباره برای بازگشت به زندگی مشترک به وجود آورد؛ عواملی مثل وجود دلبستگی و مهر میان زوجین و وجود خاطرات گذشته، یا وجود افراد دیگری که با دخالت های شان باعث جدایی این افراد شده اند و زوجین پس از جدایی متوجه این موضوع می شوند و گاهی هم وجود رابطه ای خارج از چارچوب خانواده است که فرد پس از فروپاشی زندگی مشترک به تاثیر منفی آن پی می برد.

بسیارند افرادی که با ازدواج مجدد به زندگی که می خواستند رسیده‌اند. همچنین شاهد زوج هایی بوده ایم که با بازگشت به همسر سابق‌شان توانسته‌اند بر مشکلات چیره شده و به آرامش خاطر برسند. در شرایطی که فرزندانی هم در میان باشد ارزش و لذت بازگشت بیشتر می شود؛ اما نباید فراموش کنید که فرزندان نمی توانند عاملی برای خوشبختی شما باشند. بنابراین بهتر است درباره تصمیمی که گرفته‌اید بیشتر بیاندیشید. در ادامه به مواردی که برای ازدواج با همسر سابق تان باید توجه داشته باشید، اشاره می کنیم.

آیا ازدواج دوباره با همسر سابق درست است؟

پیش از هر چیز در نظر داشته باشید که اطرافیان به دلیل آمارهایی که به گوششان رسیده؛ نظر مثبتی راجع به بازگشت و ازدواج با همسر سابق تان ندارند. افراد در ازدواج های مجدد در 30 تا 60 درصد موارد با شکست روبرو می شوند. طبق آمارهای گزارش شده، طلاق دوم به مراتب زودتر از طلاق اول اتفاق می افتد. بنابراین پیش از هر اقدامی باید به تصمیمی که گرفته اید، مطمئن باشید

راه های موفقیت برای ازدواج مجدد با همسر سابق

در صورتی که تصمیم به ازدواج با همسر سابق خود را دارید؛ توصیه های زیر شدیدا شانس موفقیتتان را افزایش می دهند:

به خاطر خودتان برگردید:

اگر فرزندانتان دلیل بازگشت به همسر سابق تان هستند؛ باید بدانید انتخاب تان نیاز به بررسی بیشتری دارد. اگر قرار به برگشت است به خاطر همدیگر و دوست داشتن مابین خودتان برگردید. در صورتی که واقعا دلتان می خواهد باز هم با هم باشید. سختی های بعد از طلاق نباید شما را دوباره به انتخاب اشتباهتان برگرداند. اگر خود طلاق شما را خسته کرده؛ برای بازگشت به زندگی بعد از طلاق تلاش کنید.

چراغ خاموش:

دیگر افراد و خصوصا اگر بچه دارید؛ نباید در جریان ارتباط دوباره شما قرار بگیرند. متوجه شدن دیگران به ارتباط مجدد شما، در حالی که هنوز به نتیجه مشخصی نرسیدید، نتیجه مثبتی نخواهد داشت. فهمیدن فرزندان یا آشنایان باعث امیدواری در آنها می شود و فشار بیشتری روی شما برای آشتی کردن وارد می کند. قبل از اطمینان به تصمیم تان قضیه را مخفی نگه دارید.

به یک مشاور رجوع کنید:

از اشتباهات زندگی گذشته خود عبرت بگیرید و این بار با دقت عمل بیشتری حرکت کنید. با تکرار اشتباهات، دوباره رابطه تان خراب خواهد شد. یک مشاوره خانواده می تواند بدون قضاوت به تصمیم گیری مناسب شما کمک کند.

علت طلاق را مشخص کنید:

مشخص کنید که دقیقا به چه دلیل از یکدیگر جدا شدید و اینبار در مورد مسئله مورد نظر به یک نتیجه مشترک برسید. مثلا اگر موضوع به عدم تعهد بر می گردد ابتدا تعهد پذیری خود را اصلاح کنید و سپس به رابطه برگردید.

قضاوت صحیحی از طلاق تان کسب کنید:

رابطه گذشته خود را بررسی کنید و متوجه اشتباهات خودتان شده و آنها را به گردن بگیرید. شناخت اشتباهات خودتان و مهم تر از آن گردن گرفتن اشتباهات در عدم رخ دادن دوباره آنها موثر است.

بچه بازی در نیاورید:

صادق باشید. بچه بازی در آوردن؛ نقش بازی کردن؛ به اصطلاح زرنگ بازی کردن و یا تلاش برای احساسی کردن رابطه و … را فراموش کنید. فکر همدیگر را نخوانید؛ قرار نیست در یک معامله اداری شرکت کنید. منطقی و بالغانه رفتار کنید.

گذشته را در گذشته رها کنید:

مشکلات و بحث های نیمه تمام زندگی قبلی را در همان زندگی قبلی تمام کنید. کشاندن دلخوری هایی که پیش آمده را به زندگی جدید فراموش کنید یا اگر می شود آنها را حل کنید. نگذارید به عنوان یک کابوس در زندگی جدیدتان تکرار شوند.

از مشکلات نترسید:

دلخوری هایی را که فراموش نمی شوند، حل کنید؛ در این بین از روبرو شدن با مشکلاتی که از گذشته باقی مانده نترسید. به صورت بالغانه و با آرامش راجع به آنها صحبت کنید و به یک راه حل برسید. قرار نیست مقصر را پیدا کنید، باید به راه حل بیاندیشید. برای حل دعوای خانوادگی کلیک کنید.

اعتماد کسب کنید:

همسر سابقِ شما دیگر مانند گذشته احساس نزدیکی و تعلق به شما ندارد. اعتماد شکسته شده برای التیام به زمان نیاز دارد و شما باید صبورانه برای کسب این اعتماد تلاش کنید.

این فرصت را از دست ندهید:

شناخت دوبارۀ همسر سابق خود را جدی بگیرید و فراموش نکنید در صورتی که اعتماد مناسب او را دوباره کسب کنید و تعهد واقعی به رابطه نشان بدهید؛ کشف دوباره ای اتفاق می افتد و می تواند بلوغ رابطه ای شما را تقویت کند و باعث رشد رابطه تان گردد.

می توانید در دوره های آموزش خانواده در کنار یکدیگر باشید:

دوره های متفاوتی که به آموزش خانواده و سازگاری افراد در خانواده می پردازند، شرکت کنید و بعد از جلسات با یکدیگر راجع به صحبت های جلسه و نظرات خودتان گپ بزنید و به نقاط درک مشترک برسید.

بقیه چی می گن؟

فراموش نکنید که بخش زیادی از رابط گذشته خود را به دلیل توجه زیاد و نگرانی های بیش از حد به حرف های مردم از دست داده اید و باز نباید در این چاله بیافتید. دوستان و نزدیکان شما اگر مخالفتی می کنند از روی نگرانی است و در صورتی که شما بتوانید دوباره با یکدیگر به سازگاری برسید، خوشحال خواهند شد. فرزندان شما هنوز برای بازگشت شما به یکدیگر لحظه شماری می کنند اما فراموش نکنید که لازم است برای این مدت دوری، از آنها دلجویی کنید. در نهایت اگر تصمیمتان قطعی است، نگران چگونگی کنار آمدن دیگران با این مسئله نباشید. دیگران در نهایت شما را درک خواهند کرد.