قیمت ظروف نقره اصل عتیقه

قیمت ظروف نقره اصل عتیقه

اگر بخواهیم مرکز اصلی صنعت قلم زنی را در ایران برای شما نام ببریم، استان زنجان و اصفهان در راس این نامها قرار می گیرد.

صنعت قلم زنی در ایران علاوه بر محصولات نقره، شامل محصولاتی چون برنز، مس و برنج می باشد.

محصولات قلم زنی در بسیاری از زمینه ها فعالیت گسترده داشته که از مهمترین آنها زیور آلات، تابلوها، لوازم تزئینی می باشد.

مطمئنن شما هم از این صنایع دستی ایران در خانه خود دارید و خواص خوب آن را در خانه حس کرده اید، پس همراه ما باشید تا شما را با بهترین محصولات این صنعت آشنا کنیم.

شما می توانید با مشاورین فروش با تجربه مجموعه آراد برندینگ ارتباط برقرار کنید و تمامی سوالات خود را در رابطه با خرید این محصول بپرسید و همچنین با مراجعه به سایت آراد برندینگ می توانبد اطلاعات مورد نیازتان را دریافت نمایید و با خیال راحت خرید خود را انجام دهید.

بسیاری از محصولات نیز تولید می شوند که در اکثر خانه ها از آنها علاوه بر دکوری بودن، مصارف روزانه نیز دارند که در این میان فنجان، قاشق، چنگال و شیرینی خوری بیشترین مصرف را دارند و استفاده از آنها خواص بالایی دارد.

وسعت نمونه های این محصولات بسیار بالا می باشد و علاوه بر ظروف نقره، نمونه هایی از تابلوها، سماورها، شمعدان و گلدان نیز از نقره ساخته می شود.

برای خرید این نوع از محصولات باید به مراکز ویژه فروش نقره جات و یا آنتیک فروشیها مراجعه کنید و محصولات نقره را با قیمت روز نقره خریداری کنید.

طرحهایی که بر روی این محصولات حک می شوند باید ظریف بوده و دارای برجستگی باشند و این راه برای تشخیص محصولات اصل می باشد و ارزش این محصولات با داشتن جزئییات بیشتر  بالا می رود و هر چقدر ظروف دارای طرحهای پیچیده باشند گرانتر می باشند.

ظروف نقره عتیقه

در زمانهای بسیار دور مردم برای ظروف نقره دکوری مصرفی خود از ظروف نقره استفاده می کردند که با گذشت زمان استفاده از آنها کمتر شده است.

امروزه از ظروف نقره قدیمی که به آنها ظروف عتیقه گفته می شود در موزه ها نگهداری می کنند.

فلز نقره در جدول تناوبی با نشان Ag نشان داده شده است و جز فلزهای براق و بسیار جذاب می باشد.

این فلز به رنگ سفید مایل به خاکستری است و به دلیل انعطاف پذیری و نرمی زیاد نمی توان آنها را به صورت خالص استفاده کرد.

برای استفاده از فلز نقره آنها را با فلزهای دیگر ترکیب می کنند تا شکل پایداری به خود بگیرد و به دلیل خاصیت میکروب کشی این فلزات از آنها برای ساخت ظروف استفاده می کنند

خاصیت دیگری که ظروف نقره عتیقه دارند این است که آب و آشامیدنیها را خنک و تازه نگه می دارد و تصفیه کننده بسیار عالی برای آب و نوشیدنیها می باشد.

فلز نقره دمای بدن را پایین می آورد و به همین دلیل بسیاری از جواهرات را از جنس نقره می سازند تا باعث خنک شدن بدن شود و فلز نقره جز دسته فلزات گرانبها و خاص می باشد و در زمان حال از ظروف نقره به عنوان ظروف عتیقه برای تزیین و دکور استفاده می شود.

ظروف نقره عتیقه ای که توسط باستان شناسان کشف شده اند شامل لیوان نقره، بشقاب نقره، کشکول نقره، قاشق نقره و غیره می باشد.

در حال حاضر معیارهای بسیار زیادی وجود دارند که بر روی قیمت ظروف نقره پارسیس عتیقه تاثیر مستقیم می گذارند و مهمترین عاملی که بر روی قیمت ظروف نقره تاثیر دارد، قدمت آن است.

ظروف نقره دکوری اصل

برای اینکه بتوانید بهترین ظروف نقره را برای تزئینات دکوری خریداری کنید و از اصل بودن آن اطمینات داشته باشید، بهتر است آن را از نمایندگیهای معتبر از مراکز ساخت این محصولات صادراتی خریداری کنید.

در مراکز ساخت این محصولات افراد بسیاری مشغول به فعالیت هستند که اکثر آنها این هنر را از پدران خود به ارث برده اند.

علاوه بر قیمت بالای فلزات به کار برده شده در این محصولات، علت ارزش بالای ظروف به دلیل هنری می باشد که با زحمت زیاد توسط هنرمندان خلق می شود.

در بسیاری از خانه ها از این ظروف برای مصارف دکوری استفاده می شود و به دلیل قیمت بالا، در هر خانه ای تعداد کمی از این محصولات وجود دارد

جام حسنلو نام اولین محصول نقره درست شده به دست هنرمند ایرانی می باشد که در سال ۱۳۳۵ ساخته شده است شمال کشورمان به اولین مناطق در ایران مشهور است که از این ظروف نقره اصل استفاده می کردند و به تدریج در کل کشور رواج پیدا کرد.

برای قلم زنی و حک کردن انواع طرحها بر روی آن، در ابتدا طرح را بر روی نقره می کشند و بعد از آن توسط چکش و قلم آنها بر روی نقره اجرا می شوند.

از محصولات بی شمار تولید شده ظروف نقره دکوری که امروزه بسیار مشاهده می کنید، بسیاری از آنها در کارخانه ها و توسط دستگاه ها تولید می شوند که اصل بودن آنها با حک شدن شماره در زیر آنها مشخص می شود و تولیدات مهم این ظروف در انواع مختلفی می باشند که نوع آنها از لحاظ قلم زنی متفاوت بوده و به سه دسته تقسیم می شوند.