هنگام خرید میز اداری دست دوم باید به چه نکاتی توجه کرد؟

هنگام خرید میز اداری دست دوم باید به چه نکاتی توجه کرد؟

برای مدیرانی که بودجه کمی برای راه اندازی یک شرکت در اختیار دارند، خرید میز اداری دست دوم یک راهکار موثر در مدیریت هزینه ها به شمار می آید. شاید تصور کنید خرید تجهیزات اداری دست دوم کاملاً اشتباه است. اما این در حالیست که اگر در خرید میزهای دست دوم دقت لازم را به خرج دهید، یک خرید موفق و هوشمندانه را رقم می زنید.

نکات مهم در خرید میز اداری دست دوم

تحت شرایط خاص، خرید مبلمان اداری دست دوم، مزیت های بسیاری به همراه خواهد داشت. به شرط اینکه در حین خرید خود رعایت چند دستوالعمل ساده را مورد توجه قرار دهید.

•        کیفیت میز اداری را شخصاً بررسی کنید

امروزه بسیاری از بازارهای دست دوم، به شکل آنلاین و اینترنتی اقدام به فروش لوازم کارکرده می کنند. بهتر است پس از انتخاب یک میز در بازار اینترنتی، به شکل حضوری کیفیت میز را بررسی کنید. چرا که احتمال دارد فروشند محصول از قسمت های معیوب میز عکس برداری نکند و یا با اصلاح عکس سعی در پنهان کردن معایب داشته باشد.

•        به ابعاد میز اداری توجه کنید

تناسب میان ابعاد میز دست دوم و فضای موجود شما، مهم ترین آیتمی ست که تعیین می کند خریدی موفق را رقم زده اید یا خیر. بهتر است پیش از خرید قطعی ابعاد فضا را اندازه گیری کنید و در تناسب با آن از میزهای کارکرده خریداری کنید. توصیه می کنیم در هنگام ارزیابی ابعاد میز به استاندارد بودن ابعاد نیز توجه داشته باشید. میزهایی که در ابعاد استاندارد تولید می شوند، شرایط بهتری برای نشستن و فعالیت فراهم می کنند.

•        علت فروش میز اداری  را پرس و جو کنید

بهتر است در حین خرید از فروشنده محصول علت فروش میز را بپرسید. بسیاری از فروشندگان به جهت تغییر کسب و کار خود اقدام به فروش تجهیزات اداری می کنند. این بهترین حالت برای خرید میز اداری به شمار می آید. برخی دیگر نیز به جهت کمبود جا و در مواردی نیز به جهت خراب بودن اتصالات، میز اداری به فروش می رسد.

•        میزان خرابی میز اداری را بررسی کنید

در صورتی که متوجه برخی نواقص در میز کارکرده شدید، وسعت خرابی را ارزیابی کنید. در میزهایی که بوی کهنگی و نا گرفته اند و یا در بخش های غیر قابل تعمیر شکسته اند، خرابی وسیع بوده و هزینه بالایی ایجاد می کند. بهتر است از خرید این دسته از میزهای کارکرده صرف نظر کنید.

•        برند و میزان گارانتی محصول را ارزیابی کنید

برای اینکه خیال خود را از بابت کیفیت میز اداری دست دوم راحت کنید، لازم است درباره برند آن سوال کنید. معمولاً میزهایی که توسط برندهای معتبر تولید می شوند، کارآیی خود را حتی پس از چندین سال کارکرد مفید، حفظ می کنند.

این در حالیست که برندهای متفرقه در کوتاه مدت دچار خرابی های گسترده می شوند. در صورتی که میز مستعمل شده دارای گارانتی است، مدت زمان اعتبار آن را ارزیابی کنید. بسیاری از فروشندگان ایرانی میزهای اداری را با گارانتی های ۱۰ ساله به فروش می رسانند. اگر مدت زمان نسبتاً مناسبی از ضمانت نامه فروش باقی مانده باشد، خرید شما کم ریسک تر خواهد شد.

•        فاکتور قیمت میز اداری  را بسنجید

برای اینکه بدانید میز کارکرده مدنظر شما ارزش خرید را دارید، لازم است قیمت میز اداری دست دوم را با نمونه های تازه و صفر بسنجید. در بسیاری از موارد قیمت میزهای کارکرده لوکس و سلطنتی با قیمت میزهای تازه برابری می کند. در این خصوص توصیه می کنیم با کاهش توقعات خود از بابت ظاهر و سبک میز، یک میز اداری تازه و صفر خریداری کنید.

مزایا و معایب خرید میز اداری دست دوم

برای بسیاری از مردم، خرید کالای دست دوم چالش برانگیز به نظر می رسد. چرا که آن ها تصور می کنند هیچ یک از افراد تجهیزات اداری سالم را به فروش نمی رسانند. این تنها محصولات معیوب هستند که در فروشگاه های دست دوم و یا سمساری ها به فروش می رسند.

این در حالیست که در بسیاری از موارد مدیران به جهت کمبود جا و یا تغییر در کسب و کار خود اقدام به فروش محصولات سالم و ارزشمند خود می کنند. با خرید از این دسته از مدیران، شما در مدیریت هزینه ها موفق عمل کرده و با قیمت کم یک ست اداری با کیفیت خریداری کرده اید. اما بهتر است واقع بین باشیم. خرید میز اداری دست دوم، همیشه هم خوب و اقتصادی به نظر نمی رسد. در یک نگاه کلی می توان مزایا و معایب این خرید را در موارد زیر خلاصه کرد.

مزایای خرید میز اداری کارکرده

•        این نوع خرید یک راهکار موثر برای صرفه جویی در هزینه راه اندازی شرکت به شمار می آید.

•        مطابق یک تصور عمومی، کالاهای قدیمی از متریال های مرغوب تری ساخته شده و کیفیت بهتری نسبت به نمونه های جدید دارند.

•        خرید میز اداری چوبی دست دوم نه تنها به نفع شما، بلکه به نفع محیط زیست هم خواهد بود.

•        می توان با بازسازی کم هزینه میزهای قدیمی، شکل آنان را مطابق با سبک حاکم بر محیط تغییر دارد.

•        با خرید میز دست دوم نیازی به سفارش گذاری خرید نداشته و می توان به سرعت شرکت را تجهیز کرد.

معایب خرید میز اداری دست دوم

•        معمولاً میزهای اداری کارکرده گارانتی ندارند و یا ضمانت نامه فروش آن ها منقضی شده است.

•        امکان دارد برخی نواقص و آسیب های جزئی در اتصالات و یا تجهیزات جانبی در نگاه اول تشخیص داده نشوند.

•        احتمال دارد میز اداری خریداری شده پس از مدتی کوتاه از کار افتاده و نیاز به تعمیرات گسترده پیدا کند.

•        در صورتی که میز دست دوم توسط یک خریدار دیگر تعمیر شده باشد، احتمال اینکه از قطعات فیک برای تعمیر استفاده شده باشد، بسیار بالاست.

•        احتمال اینکه میز اداری دست دوم با سایر تجهیزات شما همخوانی و هماهنگی داشته باشد، کم است.

•        در خرید کالای دست دوم، تنوع قابل توجهی از طرح و رنگ در اختیار شما قرار نمی گیرد و دست شما برای انتخاب مشخصات ظاهری میز، کاملاً بسته است.

•        خرید میز اداری دست دوم، همیشه هم اقتصادی نیست. ممکن است هزینه های مربوط به تعمیرات و بازسازی، موجب تحمیل هزینه مازاد شده و قیمت نهایی میز کارکرده را تا حد یک میز صفر بالا ببرد.